Hoi dames, Heeft er iemand ervaring met een liesbreuk bij hun zoon of dochter? Ik moet met mijn jongste dochter vanmiddag naar de huisarts. Een aantal weken geleden zagen we bij haar rechtsonderin haar buik, bij haar venusheuvel, een dikke bult van ongeveer 3 cm breed. Die verdween daarna gelukkig ook weer maar nu heeft ze vaker een verdikking richting haar schaamlip. Eerder was me dat nog nooit opgevallen maar nu weet je waar je kijken moet en valt het wel op natuurlijk. Moest jouw zoon of dochter eraan worden geopereerd? Ook als ze er geen last van hadden?
S. was 8 weken oud toen hij eraan is geopereerd. Je kunt geen last van hebben, maar er is een risico op beknelling van een stuk darm. Daarom opereren ze bij een liesbreuk.
Wij zelf niet, maar wel een klasgenootje (bijna 6) van de oudste die daar net aan geopereerd is. Was per toeval ontdekt. Hij had er verder dus geen last van.
M'n dochter is hier 2 jaar geleden aan geopereerd. Een operatie met narcose bij je kind is natuurlijk altijd wel spannend, maar het was echt appeltje eitje. Operatie duurde nog geen 3 kwartier en na afloop had ze er nauwelijks last van. Het werd gehecht met van die zelf oplosbare draden, dus we hoefden ook niet terug om de hechtingen eruit te laten halen. Nu zie je nauwelijks nog iets van het kleine littekentje.
Onze jongste bleek een liesbreuk te hebben, die per toeval werd ontdekt tijdens haar operatie ivm een blindedarmontsteking vorig jaar. Hebben ze toen meteen gefikst. De gehele operatie was easy peasy en zo gepiept. En het herstel daarna verliep nog veel vlotter