Afgelopen week is mijn zoontje 5 geworden. Binnenkort dus zijn eerste kinderfeest.. En daar krijg ik stress van. Hij heeft 5 vriendjes uitgenodigd. Mijn idee is na school te beginnen 14.00 uur en dan tot half 6 ofzo 14.15-14.30 cadeautjes, drinken, cake versieren 14.30 - 15.00 sjoelen, kegelen, buitenspelen 15.00 - 16.30 speurtocht met opdrachtjes / schat 16.30 - 17.00 spelen 17.00 eten en daarna naar huis. Maar nu komt het dus de speurtocht.. Wat zijn leuke opdrachten voor onderweg, ik dacht iets van spek happen ofzo aardig verder kom ik niet. Heb wel iets gelezen van een dino speurtocht.. wij wonen bij verschillende speeltuintjes dus daar wil ik wel langs lopen zodat ze ondertegen ook kunnen spelen. Wie oh wie heeft een idee voor een speurtocht.. En Wat denken jullie van de tijdsplanning..
Lijkt me op zich een prima plan/indeling! Speurtocht zou ik wat korter doen, denk ik. Fotospeurtocht is leuk. Foto's maken van verschillenden plekken en dan vanaf de startplek plek adhv een foto de volgende plek zoeken, dan de volgende foto, enz. En dan tussendoor wat activiteiten inderdaad. Misschien schatzoeken? Ergens een schat (van die snoepjes in zo'n doosje en eventueel een klein cadeautje oid) verstoppen?
voor de speurtocht: Steentje/takje zoeken en kijken wie hem zo goed mogelijk in de getekende circel kan gooien (stoepkrijt) op een grasveldje: Kruiwagen race met 2 tallen Een ballon tussen 2 kinderen in en zo snel mogelijk een afstand overbruggen zonder de bal(lon) te laten vallen. Zo lang mogelijk op 1 been staan (duurt het te lang; ogen dicht) Doen ze het met zijn allen goed - dan krijgen ze een puzzel stuk van een schatkaart of een letter van een code van een 'kluis' . (cijferslot?) Springparcours (wederom tekenen met stoepkrijt)
Allereerst vind ik je ideeën superleuk! Mijn ervaring is wel dat een feestje van 2,5 uur wel genoeg is op 5 jarige leeftijd Speurtocht van 1,5 uur is in ieder geval wel erg intensief, ik denk persoonlijk dat dat veel te lang is. Ik had bij mijn zoon een planning gemaakt van 3 uur. Verschillende activiteiten van max een half uur. We waren er binnen 3 kwartier doorheen toen nog de rest van de tijd gewoon vrijgespeeld in een speeltuin. Gelukkig was het mooi weer Maar ik had me een hoop werk kunnen besparen haha. Maar mijn ervaring is dus dat bij de meeste jongetjes van 5 de concentratieboog erg kort is
De oude klassiekers zoals blikgooien of schipper mag ik overvaren doen het ook altijd goed. En wat hier door Eppo82 ook gezegd wordt, een speurtocht van 1,5 uur is lang.
Ja speurtocht is lang maar we komen dan langs 3 speeltuinen dus denk dat daar gespeeld gaat worden.. blikken gooien is idd ook leuk en heb ook nog zo'n pinata
Ik zou er denk ik een speurtocht naar een schat van maken. Met een schatkaart en aanwijzingen met stoepkrijt op de grond. En dan aan het einde een schatkist met piratenspullen. Misschien ook iets erin van piraten dat ze kunnen knutselen, mocht je te kort bezig zijn met de speurtocht dan kunnen ze dat nog doen. Ik zou geen spelletjes onderweg doen, maar gewoon ervoor of erna. Kleine prijsjes onherkenbaar inpakken en de eerste mag als eerste pakken etc.
Je kunt op internet ook kant en klare draaiboeken voor speurtochten kopen in elk gewenst thema. Ik had er laatst 1 voor €7,50. Heeft me een hoop denkwerk bespaard. Verder heb ik 1 ding geleerd van kinderfeestjes: ik doe het NOOIT meer thuis. Wat een geregel en gedoe en vooral heel veel zooi. Ik geef liever €50,- meer uit dan deze ellende. Gelukkig hebben de kinderen het fantastisch gehad! Na afloop had ik echt een fles wijn nodig om weer even bij te komen.