pfff ik weet het niet meer..... (luiers)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanJenA, 21 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

9 dec 2010
    433
    0
    0
    mn meisje lekt echt door elke luier heen pfff
    ze is nu net geen 15 kilo en vanmorgen weer door maatje 6!!! heen gelekt begin dr nu serieus van te balen

hebben jullie eventueel tips ???

2. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    wanneer draagt ze luiers? `s nachts alleen? of ook overdag, lekt ze dan ook door?

Overdag kun je natuurlijk vaker verschonen, misschien `s nachts ook? Minder laten drinken voor het slapen? Wat drinkt ze nog? Hoe oud is ze? Welke merken heb je al geprobeerd?

3. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

9 dec 2010
    433
    0
    0
    whahaha lekker slim totaal geen info :p
    mn dochter is 2.2 jaar heb pampers geprobeerd ook lekt ze daarbij door :( en nu heeft ze kruidvat aan dr billen
    ze wil totaal niet op t potje
    hebben nu wel gezegd na het eten 1 beker drinken en klaar
    en overdag tja ze drinkt wel extreem maar dan word ze ook meer verschoond dus ben ik het altijd voor heeel soms (door eigen schuld) lekt ze door maar dat komt dus omdat het te lang geleden is

overdag word ze dus al redelijk verschoont maar ja die nachten pffff dat wassen ben ik ook wel beetje zat

vind alleen wel sneu om dr drinkgedrag aan te moeten passen want ze heeft echt dorst en alles gaat dr ook in !!!!

pffff misschien ook een tip hier hoe ik het drink gedrag voor t naar bed toe gaan kan aanpassen?

edit: verder heb ik alle luiers al een keer gehad :( had verwacht dat juist pampers niet zou doorlekken :( dan namen we de prijs wel voor lief maar ja als ze daarbij ook doorlekt pfff ik weet het niet meer

4. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    de info 15 kg zegt natuurlijk ook niet heel veel (de mijne is 3 en haalt de eerste jaren de 15 kg nog niet en de ander was ook 4 voordat zij dat haalde, terwijl ik er ook 1 ken die met 1,5 op de 15 kg zat), 2,2 jr dus en nog niet zindelijk. Slaapt ze goed net voordat je zelf naar bed gaat? Anders misschien slapend verschonen. Of een extra inlegger. Is ze een buikslaper? Geen idee welke merken maat 6 hebben (nooit verder gekomen dan maat 4 en 4+).

5. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

9 dec 2010
    433
    0
    0
    als ik dr snachts nog moet verschonen hebben we een wakker meisje die niet meer slaapt pfff :p
    volgens mij is ze een buik en rug slaper dus allebei

bedoelde juist ook dat ik aangaf dat de info van 15 kilo ook eigenlijk geen info is whahahaha
    ach jaaaa

we gaan eerst maar eens wat minder drinken proberen!!!
    alvast bedankt!!!

6. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Snap dat je het zat wordt.

Is maat 6 niet te groot? Misschien een plastic luierbroekje van de Hema erover heen?

7. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Bij mijn zoontje hielp het om in de nacht broekjes ipv luiers te gebruiken.

8. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

Ik denk heel eerlijk gezegd dat de luiers te groot zijn. Wij hebben ook wel eens die "fout" gemaakt en toen lekte M. ook door.

Ik zou denk ik voor pampers 4 of 4+ of 5 gaan, maar zeker niet groter! En dan Pampers baby dry

4 - 7 - 18 kg
    4+ - 9 - 20 kg
    5 - 11 - 25 kg

Waar je ook eens naar kan kijken is Pampers UnderJams pyjamabroekjes voor meisjes.
    Hier wat meer info er over
    UnderJams pyjamabroekjes zijn een nieuw product van Pampers dat kinderen beschermt tegen bedplassen. Ze zijn speciaal ontworpen om alle privacy en bescherming te bieden, die een kind 's nachts nodig kan hebben. Een kind draagt Underjams als gewoon ondergoed, maar is dankzij de absorberende kern 's nachts beschermd tegen lekken. Underjams zijn gemaakt van ademend materiaal dat op stof lijkt. Daardoor dragen ze niet alleen prettig, maar 'ritselen' ze ook niet. Je kind is de enige die
    weet dat zij UnderJams draagt.
    Bescherming waar alleen je kind
    van weet.

De hele nacht bescherming: absorberende kern om lekken te voorkomen
    Lage taille: zit net als ondergoed
    Super comfortabel: laat de huid ademen
    Discreet materiaal: het gebruikte materiaal is vergelijkbaar met stof voor optimale discretie

Deze luiers zijn er in maat S/M en maat L/XL. S/M is vanaf 17 kilo dus dat zou misschien nu nog iets te groot zijn. Maar je kan even kijken, als je meisje een klein buikje en spek beentjes heeft zit het misschien al wel goed.

(linkje met info: UnderJams pyjamabroekjesde meest geruisloze bescherming voor de nacht)

Succes!

9. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Pampers baby dry wat een drama!! Hier hele slechte ervaringen mee!!!

Ik gebruik aldi pampers voor de nacht.. geen problemen mee.. indd eens een kleinere maat pakken?

10. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Ik denk dat de luiers te groot zijn. Hier met pampers nog nooit doorgelekt.

11. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hier ook lang last van gehad! helpt om de luier wat strakker vast te maken als ze naar bed gaat. s nachts slinkt het buikje doordat ze lang niet eten en gaat de luier losser zitten en de toptip die ik hier kreeg: de knoopjes van de romper niet vastmaken! Op een of andere manier staat er dan minder druk op het geheel en gaat het hier stukken beter.

Na 16 uur toch minder laten drinken. Geef je bijvoorbeeld vaak komkommer oid? als we dat bij het avondeten geven gaat het ook altijd mis hier. Veel te veel vocht. Het lijkt overigens wel een periode hoor want ik dacht toen ook: hoe moet dat dan, we zitten al in maat 6? maar nu is het al langere tijd over.

Succes,

12. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier nog geen kinderen hoor, maar zou je met die extreme dorst sowieso niet eens bij de ha langsgaan?

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    dacht ik ook aan. Wat geef je dr te drinken?

14. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Veel kinderen stillen ook trek met veel drinken, dus daar zou je ook naar kunnen kijken. Ik geef ook steeds vaker een normaal Ikea bekertje drinken ipv tuit of rietjes beker. Daar gaat best veel in in die drinkbekers...

15. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ook een meid van al tijden rond de 15kg... Inmiddels zindelijk overdag, maar 's nachts nog een pamper. Wij gebruiken 5+ pampers en eigenlijk vrijwel nooit doorgelekt! Gebruiken baby dry van Pampers...
    (nu meestal droog 's morgens)

Zou ook eens een kleinere maat proberen en een wat grotere romper, staat er niet zoveel druk op die pamper...
    Misschien zijn die luierbroekjes ook wel een oplossing, al weet ik niet hoeveel die kunnen absorberen tov pampers. Of zo'n plastic pamperbroekje erover?

16. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    broekjes nemen minder op dan gewone luiers, dus als het lekkage probleem wordt veroorzaakt door te veel plas werkt het niet. Maar misschien wel als het probleem komt omdat het niet goed aansluit en ze ernaast plast.

17. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

9 dec 2010
    433
    0
    0
    zo dames :D
    even paar andwoorden

ze had altijd maat 5 aan van AH daar begon ze dus bij door te lekken
    toen 5+ van pampers gepakt omdat ik maat 6 meteen zon grote stap vond en ook daarbij meteen de eerste 10 luiers doorlekken
    toen uit wanhoop maat 6 van kruidvat een ook nu alweer 2 nachten doorgelekt en nou ook vandaag 2 keer
    pffff dus ja wat ik nu moet doen ik weet t niet meer hoor bleghhhhh

over het drinken
    ze drinkt max en dat is een ruime dag 7 a 8 tuitbekers van 200 ml
    waarvan max 2 ranja of ijsthee zijn en de rest water

dus ik weet t niet meer :(
    voor t drink gedrag ben ik al bij de dokter geweest alleen die vond t nog niet extreem dus ja

ze draagt normale onderbroeken of een romper die gewoon los is onder bij de luier dus niet een probleem met te strakke onderkleding

denk wel dat ik alsnog naar de dokter ga want aangezien die luiers altijd bom vol zitten en ze max 8 bekers drinkt lijkt het wel alsof ze meer uitplast maar dat kan ook schijn zijn!!!

vandaag heb ik dr voor de peuterspeelzaal verschoont en toen ik dr ophaalde en we in de tuin liepen zei ze mama doorgelekt pffff en dat gaat over 2.5 uur tijd !!!!

vind t echt lastig
    al die extra wasjes is ook vervelend :(

18. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik vind het niet gek dat haar luiers met 8 van die bekers bomvol zitten. Mijn zoon krijgt op 1 dag 4 ikea bekertjes incl melk aan drinken en een slokje water voor de nacht.

Misschien toch kijken of je haar wat minder kan geven?

19. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

9 dec 2010
    433
    0
    0
    ik kan wel snappen dat dr luiers vol zitten
    maar daar verschoon ik ook na natuurlijk alleen die nachtluier word niet vaker verschoond

en stel wat gebeurd er dan met de kindjes die wel tegen de 4 jaar aan zitten die drinken toch ook meer en die luiers houden het wel dus waarom bij mn meisje niet snappie

en is 1.6 liter nou echt zo extreem over een hele dag :)
    en dat gaat over de dagen dat ze extreem drinkt soms komt ze der ook niet aan die hoeveelheid

20. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij gebruiken hier het merk Babylove. Dit is het eigen merk van DM, een Duitse drogisterij-keten. Bevalt hier erg goed, net zo soepel als de Pampers, maar een stuk goedkoper en ze nemen meer op. Ook vind ik zelf de pasvorm beter. Met buikslapertjes geen overbodige luxe.
    Ik zou niet te grote luiers pakken, deze sluiten bij de beentjes vaak niet goed aan waardoor je meer kans op lekkage hebt.

Deel Deze Pagina