Kinderfeestje of verjaardag schoonmoeder

Discussie in 'De lounge' gestart door famke24, 12 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ik zou je dochter na het kinderfeestje laten gaan. Ze had zich er zo op verheugd! Daarna na je schoonmoeder..

Of je brengt je dochter na het feestje en rijdt direct door na schoonmoeder. Als het kinderfeestje afgelopen is haal je haar weer op.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oma kan de boom in. .

Sorry gebrek aan ampatie. Die sm van jou.

Echt dat mijn kind naar feestje gaat..

3. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Dat had ik ook voorgesteld maar sm wil beslist om half vier dat we bij haar zijn, koffie, sinterklaas vieren en om 17u eten!
    Ook voorgesteld om na het eten sinterklaas te vieren maar er is niks mogelijk bij dat mens!

4. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0

Klopt dat heeft ze overduidelijk!

5. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.146
    1.835
    113
    Zo ikzou ook haar naar het feestje brengen straks word ze niet meer gevraagd.

En dan naar oma.

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Je had het inderdaad niet moeten vragen maar mededelen, zeker ook omdat je eigenlijk al wist hoe ze zou reageren maar heks of niet, vind eigenlijk ook wel dat je het zelf moet oplossen met je man en eventueel ook met oma en niet je dochter tegen oma en papa moet gaan opzetten.
    Ben het er verder helemaal mee eens om je dochter eerst naar het partijtje te laten gaan en jullie alvast naar oma, zeker als het qua tijd en afstand zo te doen is.

7. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    je man had het beter niet kunnen vragen maar gewoon mededelen. Sorry het komt ons niet uit we komen na het feestje.
    Wel vind ik het niet netjes dat je haar verteld dat ze van oma moet komen en niet naar het feestje kan daarom.

Dit schept een wig tussen hun en is nergens voor nodig want jullie zijn ouders en maken een beslissing dus als ze niet mag gaan is dat jullie keuze en niet oma d'r.

Al heeft ze gehoord dat je man met oma belde dan nog hoef je iemand van 5 niet letterlijk te vertellen wat er gezegd is.

8. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ongelooflijk dat je sm hier zelfs maar een discussie van maakt,en je man eigenlijk ook 🙈
    Zeker naar het kinderfeestje, wat heeft een kind eraan om met volwassenen koffie te zitten drinken.
    En als ik het goed lees is ze op tijd terug voor het eten. Sinterklaas wordt sowieso vroeg gevierd bij jou sm vind ik.

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier zou het kinderfeestje ook voor gaan!

Ik mocht gewoon nooit naar kinderfeestjes en werd dus ook niet meer uitgenodigd en links gelaten. Dat was niet bepaald leuk. Gewoon bats boem, pech oma, kind gaat. Houdoe.

Enne, ik zou met zo'n houding zelf ook niet meer gaan ;)
    Het is toch een heks, zeg je. Dat je man dan maar lekker zelf gaat.
    Gaan ze sinterklaas vieren met zijn tweeën, haha :D

10. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dit bedoelde ik ook idd.

11. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0

Haha! Geweldig!

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #32 merah, 12 nov 2015
    Laatst bewerkt: 12 nov 2015
    Jammer dat je tegen je dochter hebt gezegd dat het van oma niet mag (Kinderfeestje). Dit kun je misschien tegen volwassenen doen, maar zo 'stoken' bij een kind (en dan nog wel aangaande haar oma) vind ik echt not done.

Wat betreft het feestje: het zou voor mij afhangen hoe de relatie is met sm. De ouders van mijn man zien wij slechts 2 keer per jaar. Verder geen contact. Als het een feestje van hun zou zijn, dan ging mijn dochter lekker naar het Kinderfeestje. Mijn ouders zien we echt geregeld. Dochter gaat daar ook wel logeren. Ze is gek op haar opa en oma. Zou deze oma jarig zijn, dan is het toch een ander verhaal.

13. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Na mijn idee lijkt het me beter oma er buiten te laten en zoals iedereen zegt gewoon de mededeling geven, zij hoeft niet te bepalen wat dochter wel en niet mag.

Vanavond maar weer een goed gesprek met mijn man voeren en hopelijk ziet hij het ook in.

14. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Enne... Gebrek aan empathie? Ik moet erg lachen om deze reactie.
    Wat een kort door de bocht reacties hier! Er is mi ook weinig empathie richting sm in te ontdekken!

15. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    De relatie met so is slecht zien elkaar alleen wanneer er iemand jarig is.
    Dochter wil er ook nooit heen, ze vind er niks aan.

Mijn ouders is ze dol op maar die hadden ook gezegd dat ze naar het feestje moest gaan!

16. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Ik durfde het al niet te zeggen maar dacht het ook.
    Als de band tussen oma en dochter en ons erg goed is zou ik dat feestje misschien ook wel belangrijker vinden dan een kinderfeestje :)

17. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.551
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Waarom nu zaterdag al Sinterklaas vieren????

Ik had dochterlief ook gewoon naar het feestje laten gaan, hoor.

Vriendinnetje van de oudste is tegelijkertijd jarig met mijn moeder, maar wij wonen anderhalf uur rijden van mijn ouders, dus is het hier een iets andere situatie. Deze keer kwam het goed uit, omdat de verjaardag incl feestje op maandag viel. De twee jaren daarvoor viel het in het weekend en kon ze dus niet heen. In overleg met de moeder van het vriendinnetje kwam ze dan op een ander moment ipv tijdens feestje,

18. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Als de band zo zou zijn inderdaad naar het feestje laten gaan. Hopelijk zit je met je man op 1 lijn en ziet hij ook dat de band niet optimaal is

19. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Volgende week zaterdag de 28ste!
    En dan er nog bij opgeteld
    Dat we volgende week vrijdagavond er heen gaan is hun trouwdag, dochter gaat niet mee. De zondag naar nichtje moeten, zijn so ook, de donderdagavond weer naar so omdat sm dan echt jarig is maar dan blijven dochter en ik thuis en dan die zaterdag weer sm haar verjaardag en sinterklaas!
    Feestje is naar een soort van Monkey town en dat weet ze! Dat is natuurlijk ook super leuk!

20. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Of de band nu goed is of niet slaat toch echt nergens op dat oma bepaald of kleindochter op een kinderfeestje mag komen? Wat is er nu mis mee om sinterklaas later te vieren die dag?

@Ts: sorry maar wanneer het om mijn kinderen gaat kan er hoog en laag gesprongen worden maar in dit geval ging mijn kind naar het feestje en gingen dan naar oma en kind na afloop ophalen en weer terug naar oma. Jij bent de moeder niet zij. In dit geval had mijn vriend echt gezegd of ik gek was geworden als ik oma haar zin had gegeven.

Deel Deze Pagina