Zo gek is dat toch niet? Als ik een grote groep mensen uitnodig dan wil ik ook wel dat ze er rond een bepaald tijdstip zijn, ivm het eten bijvoorbeeld.
Oh maar ik heb ook begrip voor ts (in dit geval i.i.g) en de band met mijn schoonouders is ook behoorlijk verstoord, of eigenlijk gewoon niet aanwezig. Maar ik zou er niet over peinzen om ook maar iets hier van aan mijn dochters te laten merken. Als mijn kinderen wel een band zouden willen met hun opa en oma zou ik dat zeker niet tegenhouden omdat het tussen ons niet klikt. Ik zeg dus ook nooit iets negatiefs over ze, daar hebben mijn kinderen echt helemaal niets aan.
Zolang ik mijn man men, tien jaar, zolang is de relatie met mijn man mij en so niet optimaal geweest. Ik weet niet precies hoe ik het uit kan leggen. Soms iets lezen word anders bedoelt dan wanneer je iets zegt, en dat merk ik wel eens vaker zoiets is lastig. En wat had ik dan moeten zeggen waarom ze niet naar het feestje mag? Oma is jarig ... Nou dan had ze hetzelfde gezegd gaan jullie maar ik kom later wel...dus ja ... Geen idee?! Soms baal ik er wel van dat ik iemand hoor die goed met so om kunnen gaan, leuke dingen doen ect, dat wil ik ook. In die tien jaar geprobeerd maar het word op de een of andere manier niet echt op prijs gesteld door so. Ik heb een andere schoonzus die twee jaar geleden de relatie met so heeft verbroken, mede door zulke dingen.
Ja, daar ben ik het uiteraard met je eens hoor! Er is een verschil tussen deze dingen uiten op een forum, of in een gesprek met je eigen moeder ofzo, dan dit soort dingen tegen je kind te zeggen. Ik ben dan ook niet van plan zoiets te doen
Zoals ik al eerder zei er word hier niet over so gesproken, nooit, dus dochter krijgt hier ook niks van mee. Soms vraagt ze wel wie die vrouw is ... Uuh je oma... Ow zegt ze dan. Maar oma taalt ook niet naar haar, na geen van de kleinkinderen, niemand heeft een band met ze, dus ik heb ook niet het gevoel dat zoiets aan ons ligt.
Na al die berichten te hebben gelezen vind ik t wel beetje sneu voor je man en zijn moeder. Is ze echt zo vreselijk dan? helemaal geen band hebben lijkt me echt niet leuk voor je man. Ik snap wel dat ie dan zo reageert
Wat vind jij vreselijk en wat ik? Er zijn zoveel dingen gebeurd, en om kort te zijn als zij maar aandacht krijgt dan is het goed en mijn man heeft daar een hekel aan! We zijn met z'n allen maar zij eist aandacht, weet niet hoe je zoiets hier zegt of uitlegt. Onze dochter was geboren, ze is twee keer geweest, ze belde nooit hoe het ging, kwam nooit langs, ik lag 4 dagen in zh en dochter 10 maar ze vroeg nooit hoe het ging. Poosje later lag zij in het zk, toen belden en kwamen we te weinig, dat zegt ze dan ook gewoon, en mijn zwager heeft ze zelfs opgebeld en gezegd dat hij haar om de twee dagen moest bellen...en zo zijn er nog heel wat dingen.
ja dat snap ik, maar dan zeg je in overleg: zullen we rond ... afspreken. iedereen kan ook gewoon op de tijd van oma, alleen dochter van ts niet. In die situatie snap ik niet dat je dat zo wil bepalen.
Precies dit. Ook wij hebben geen contact met mijn schoonouders (keus van mijn man) maar er zal geen kwaad woord over ze gesproken worden waar de kinderen bij zijn, die hebben daar niets mee te maken. Mijn stiefzoontjes gaan er ook gewoon heen.
en wat doe je dan als je man zegt.. nee ze mag niet want we moeten naar mijn moeder? ik vind jouw man net zo erg als de oma... je hoeft toch geen toestemming aan je man te vragen.. en ruzie krijgen hierom?... kinderfeestje zou gewoon voor gaan... wat de man of oma er ook van vind !
Nou... dat vind ik dan weer het andere uiterste. Ik neem toch aan dat dit soort dingen door beiden wordt beslist en niet alleen maar door mama?
Nou inderdaad.....en door een topic als deze blijf ik van mening dat het niet altijd alleen aan de schoonmoeder ligt.
Je sm heeft weinig te willen, jij bent de moeder dus jij bepaalt. Dat je niet met je man op 1 lijn zit is een stuk moeilijker. Ik zou voor het kinderfeestje gaan, maar zorg vooral maar eens dat je er met je man uit komt en samen als een team het besluit naar je sm brengt.
Man komt net thuis en zegt ik het nagedacht, ik ga mijn moeder bellen en zeggen dat dochter naar het feestje gaat en moeders geen keuze heeft! Dan maar ruzie maar feestje moet door gaan. Heb benieuwd na de reactie!
Ik zou mijn dochter naar het feestje laten gaan. Dan maar ruzie. Voor mijn dochter zou het kinderfeestje ook een stuk leuker zijn dan stijf opzitten bij oma.
100% mee eens! Jeetje, het zou niet in mijn hoofd opkomen om mijn kind zó op te stoken tegen haar vader en oma
Phoe nou sorry oma was toch echt eerst.... Of je haar nou leuk vind of niet, ze heeft jullie uitgenodigd. Cadeautjes gekocht al is het van de action? wat maakt het uit? Eten besteld of wat dan ook en dan belt zoon. Ja 'sofietje' heeft een feestje. Wij komen later. Mag oma dan ook even teleurgesteld zijn? Heeft niks met gunnen te maken. Dus oma moet zich maar aanpassen? en mama zegt vervolgens nee sofietje oma wil niet dat jij naar het feestje gaat.....pardon? Kinderen moeten ook leren omgaan met teleurstellingen!! Oma was eerst. Ik had gezegd je mag gerust naar het feestje, maar ik haal je wat eerder op omdat oma ook jarig is en die verwacht ons ook.