ik heb de rest niet gelezen dus misschien dubbel hoor, maar ik had indien mogelijk weet niet wat de afstand is uiteraard, maar ik had dus sochtends met man en kind naar oma gegaan, de kleine meid om 2 uur naar het feestje gebracht zelf terug gegaan weer en als het feestje afgelopen was je dochter weer opgehaald iedereen blij toch of zie ik dat verkeerd
Nou inderdaad! Schandalig gewoon om zo over je schoonmoeder te praten. Nee, je hoeft haar niet aardig te vinden, je hoeft haar niet leuk te vinden, maar ze blijft de moeder van je partner en de oma van je eigen kind(eren) en alleen al om die reden kun je je enigszins fatsoenlijk gedragen vind ik. Overigens weet ik ook wel waar ik over praat, mijn oudste zoon heeft heel lang van mijn (ex) schoonmoeder gedacht dat het zijn tante was. Mijn moeder was zijn oma en die mevrouw...neeeeee, dat is mijn tante. En ik kon echt niet met haar door een deur, had een hekel aan haar, maar heb me altijd netjes gedragen tegen en over haar.
Vergeet niet dat rescept van 2 kanten moet komen. Ik heb ook geen goed woord voor mijn schoonmoeder over, maar dat is echt allemaal terecht helaas, had het graag anders gezien.
Natuurlijk wel, maar ik vind dat je jezelf wel erg laat kennen wanneer je zo over je schoonmoeder praat als TS dat doet. En je hoeft iemand niet aardig te vinden om toch fatsoenlijk over iemand te kunnen praten. Nogmaals: mijn exschoonmoeder was ook echt niet aardig (en dat druk ik zacht uit) maar ik heb me toch altijd gewoon kunnen gedragen. Al was het maar om mijn (inmiddels ex)man als om mijn kind.
Dit dus... Bedenk eens hoe je je dochter beinvloed door het op deze manier naar haar te brengen. En dan hier komen om je gelijk te halen. Er moet er toch een de volwassene in dit verhaal zijn?
Van oma niet mag! Oma heeft er niks mee te maken! Het is een volwassen vrouw! Ik liet mijn dochter gewoon gaan...
Tja, zo denk ik er ook over, afspraak is afspraak. Maar gelukkig heb ik al die feestjes perikelen (nog) niet. Daarnaast weet ik ook niet op welke leeftijd een kind begrijpt dat, wanneer je iets vastgelegd hebt, je daar ook aan moet voldoen, hoe leuk dat "andere" ook is.
Ik vind dat je man en jij hierover op één lijn moeten komen. Jullie zijn allebei ouders van jullie kind en hebben dus evenveel recht van spreken. Schoonmoeder hoort de einduitslag wel. Zij heeft haar kinderen opgevoed, 't is nu jullie beurt. Ik snap dat het voor haar jammer is als haar kleinkind niet meekomt. Maar dat kun je best oplossen door op een ander moment langs te gaan.
Niet alles gelezen, maar oma bepaalt naar mijn idee niet waar mijn kind wel en niet naar toe mag gaan. Ik zou zeggen: jullie naar oma en laat je dochter alsjeblieft naar dat feestje gaan. Helemaal geweldig toch voor die kleintjes!
ik vind dat oma hierin de volwassene is en kan toegeven tbv kleindochter. Sommigen doen nu ook net alsof ze het feestje verkiest boven oma, terwijl het meisje gewoon op tijd is voor het eten en de andere feestelijkheden, alleen een uurtje later dan oma gepland had...ik vind dit ontzettend kinderachtig.
Hier is het: De eerste uitnodiging geldt. Proberen te combineren kan natuurlijk wel. Ik vind het vreemd dat schoonmoeder zo resoluut zei dat jullie niet 's ochtends of later die middag kunnen komen. Dat was m.i. de beste oplossing geweest. Maar uit je eigen berichten zie ik heel veel haat en nijd richting schoonmoeder. Op de manier waarop je dingen brengt beïnvloed je wel je dochter. Je noemt je sm een heks. Ik denk dat je dochter op deze manier ook een hekel krijgt aan haar oma en sorry, maar dat ligt niet alleen aan oma!
Daarom neem ik de situatieschetsen van schoondochters met zulke houding over het algemeen met een grote korrel zout.
Wat een kinderachtige reactie van Je schoonmoeder. Maar ik zou zeggen: jullie kind, jullie beslissing en wat mij betreft gaat dat kinderfeestje gewoon voor, dat is zo bijzonder op die leeftijd.
Eerste afspraak geldt, nou niet altijd. Kinderfeestjes hebben voorrang op andere dingen, indien mogelijk. Kan je je dochter niet een uurtje eerder ophalen, dan is iedereen tevreden. Kinderfeestje afzeggen is voor de jarige ook niet leuk he.
Goed dat jullie nu op één lijn zitten. Ik ben nu ook wel benieuwd naar de reactie Nou dit vind ik ook! "Wie het eerst vraagt, ..." zou ik een kinderachtige reactie vinden mocht de schoonmoeder daarmee op de proppen komen. Het lijkt misschien iets banaals, maar voor een kind is zo'n feestje heel wat. Op die leeftijd is sociale acceptatie echt een big deal. En als ik op die leeftijd zou moeten horen dat ik niet naar het feestje van vriendjes mag gaan omdat "oma eerst was" en ik daar verplicht tussen de koffiesippers moet gaan zitten... Ik zou ook niet blij zijn . Een oma zou dat ook begrijpen. Mijn grootmoeder regelt alles rond de agenda van mijn neefje hoor, en als ze voor mij iets kan doen verlegt ze vaak afspraken zonder dat ik het weet. Niet dat dat moet, maar ik schets even het tegenbeeld
O nooit aan beginnen, dan krijg je dat ze al in juni beginnen over waar je wanneer kerst moet vieren. (been there)
Het is een beetje mosterd na de maaltijd maar ik vind in deze situatie niet de oma t probleem maar de man.ts en man hadden blijkbaar verschil van mening over wel of niet gaan rn hadden daarover eerst op een lijn moeten komen.man was erg voorbarig door oma te bellen en te vragen. Mijn idee zou zijn: overleggen met man dan kind en oma mededelen. Misschien handig voor de volgende keer.
Daar zou mijn SM ook niet mee opgezet zijn. Mijn moeder daarentegen is makkelijker. Eerlijk gezegd zou ik, sorry, mijn SM laten voorgaan... Jammer voor je dochter, spijtig dat het feestje net dezelfde dag valt maar dan maar de volgende keer. Ik zou het nog niet aan SM gevraagd hebben, gewoon voor haar verjaardag gekozen hebben. Anderzijds, als je het dan al vraagt is het wel sneu dat ze nee zegt... Zou ik nooit durven als iemand me dat vraagt.
Sorry, maar kinderfeestjes gaan bij ons voor. Dit is iets van de kindjes zelf. Ik zou het niet eens gevraagd hebben en helemaal niet tegen mijn kind zeggen mag van oma niet. Dat gaat ze maar later naar oma's feestje.