Leuke meisjesbabykleding

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Nina Sanders, 21 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ligt dit aan mij of is het shoppen voor een baby jongen echt veel makkelijker?
    Als ik m’n dochter als mijzelf zou kleden dan zou ze hele dagen in skinny jeans lopen met een wijde glanzende blouse erin of een mooie stof met volants. Platte leren loafers of sneakertjes eronder en klaar. Maargoed, ze is nog maar klein :roflmao:.

    Wat ik in de winkel zie is zo ongelofelijk tuttig (alleen maar snoep kleuren of tule, brrr). Soms zie ik prachtige gebreide setjes bij de H&M of mooie stofjes maar die kwaliteit voor meisjes baby’s is echt ruk :o:. Ze groeit als kool dus no way dat ik duurdere merken ga kopen, ze heeft nu net maat 68 (soms nog 62).

    Iemand leuke tips? Ik houd van aardetinten en mooie stofjes met soms een felle kleur. Jurkjes leuk maar wel vanaf wanneer ze kan lopen, vind een maillot niet zo praktisch. Ik houd ook van tijgerprint of leuke jeans setjes. Flared broekjes vind ik bij een baby die nog niet kan lopen niet zo leuk.
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Bij de Hema zag ik laatst super leuke babykleding! En Zara en Prenatal. Noppies. Babykleding van duurdere merken is in de sale overigens vaak ook nog prima te verkrijgen.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  3. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    Ik vond de Scandinavische merken toen leuk. Bijvoorbeeld maxomorra of Duns (die zou ook Nederlands kunnen zijn). Die kocht ik wel in de aanbieding over het algemeen, is relatief prijzig, maar wel hele fijne stoffen. Maar er is altijd wel ergens een aanbieding, dus dat ging prima.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  4. kimmv2

    kimmv2 Bekend lid

    7 mei 2015
    862
    353
    63
    Onder een jurkje kan ook prima een legging ipv maillot.

    Kijk een bij moms &minis die hebben veel aarde tinten en allemaal handgemaakt.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  5. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.928
    12.400
    113
    Vrouw
    Hema, zeeman, c&a, prenatal noppies
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  6. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.120
    4.333
    113
    Home
    #6 Anna009, 21 mrt 2023
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2023
    Zara al vind ik de kwaliteit van hun soms slecht
    Noppies
    Name it
    Flo
     
  7. CroqueMadame

    CroqueMadame Bekend lid

    7 sep 2022
    881
    1.275
    93
    Oh ik vind meisjes echt zo veel makkelijker dan jongens haha. Dus als je tips hebt voor jongens kom maar door ;). Want klinkt alsof we wel dezelfde stijl hebben.

    Ik koop meisjes kleding bij:
    H&M (online en gesorteerd op kleur, want in de winkel is het aanbod verschrikkelijk)
    Zara
    Name it
    Zeeman (heel vaak binnen lopen want aanbod wisselt, kwaliteit vind ik verbazingwekkend goed voor wat je er voor betaalt)
    Hema
    Lil atelier
    Nixnut
    Pomp de Lux
    Daily Brat
    House of Jamie
     
  8. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.145
    541
    113
    Utrecht
    Kijk ook eens bij Limango. Heel veel verschillende merken met (veel) korting.
    Welke merken ik leuk vond voor mijn dochter als baby:
    Z8
    Mayoral
    Mexx
    Prenatal
    Koko Noko
    Ducky Beau
    Le Chic
    Like Flo
    Steiff
    Boboli
     
  9. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.843
    3.618
    113
    De duurdere merkjes kun je voor spotgoedkoop kopen op vinted. Dus als je die leuk vind, gewoon opzoeken.

    Hier ook van de scandinavische merkjes.

    MarMar Copenhagen
    Villervalla
    Maxomorra
    Duns Sweden
    Danefea

    Nieuw duur, op vinted, vaak nieuw met kaartje of 1x gedragen, voor 20% van de prijs!

    En goede kwaliteit, OEKO TEX stoffen, veel wol ook (gebreid).
     
  10. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Zara
    Koko noko
    Noppies
    Prenatal
    Like flo
    H&m
    Zeeman

    hier hadden wij de meeste kleding van onze dochter vandaan.
    Tip: kijk eens op vinted. Leuke merkjes voor een leuke prijs.
     
  11. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.423
    4.851
    113
    Vrouw
    Hier komt het meeste bij de Zara en prenatal vandaan!
    de kwaliteit van de Zara vind ik wel vaak tegenvallen. Zou dan sowieso 1 maatje groter kopen. Groot valt het niet, 1x wassen en het krimpt een beetje!

    Als ze straks wat ouder is kan pompdelux ook leuk zijn! Vind dat wel echt per seizoen verschillen. De ene keer vind ik het erg leuk en de andere keer is het best tuttig!
     
  12. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    646
    378
    63
    Misschien iets van het merk Dirkje en dan in de sales?

    Ik had voor mijn meisje in die leeftijd kleertjes in roze, zand, zalm, grijs en zwart. Ook wel blauw gecombineerd met wit.
    Maar ik gebruikte ook wel felle kleuren. Juist leuk voor een vrolijk meisje.
    Ik hou juist helemaal niet van de aarde tinten..
     
  13. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    646
    378
    63
    Nog een toevoeging:

    Dirkje heeft dus ook veel jurkjes met legging.

    Zelf ben ik wel van de maillots. Maar je moet doen waar jij je goes bij voelt.

    Bij meisjes is zo veel keus dat je er soms niet uitkomt.
    Voor jongens kan ik rustiger kijken en kiezen. Toen ik mijn oudste zoon kreeg toen kreeg ik te horen dat dat helemaal niet leuk was omdat daar geen leuke kleren voor te vinden zijn..
    Nou ik hoop dat ik het tegendeel inmiddels heb kunnen bewijzen. Want mijn jongens lopen er heel leuk bij!
     
  14. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.143
    113
    Dirkje is wel oke

    Is de Pinc sale allicht wat voor je? Ik kon daar aardig scoren voor G. (Toen zaten ze vlak bij mn werk)
     
  15. Minoesje

    Minoesje Niet meer actief

    Oh ik vind het voor jongens juist drama. Altijd die auto’s en dino’s overal maar op, en alles donkerblauw, bruin enzo. Nou is mijn zoontje ook heel smal en fijntjes dus dat maakt het ook niet makkelijk.

    Voor mijn dochter vond ik shoppen heerlijk, helaas krijgt ze nu flink haar eigen mening en smaak :rolleyes:
    Kocht veel bij next en zara, h&m vond ik toen ook wel leuker als wat er nu zie. Daarnaast wat duurdere merken tweedehands of flink in de sale.
     
  16. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.145
    541
    113
    Utrecht
    En, ben je er al uit?
     
  17. Droompje123

    Droompje123 Bekend lid

    28 okt 2020
    670
    725
    93
    Vrouw
    Zie juist veel aanbod van wat je omschrijft gelukkig! Want dat is waar mijn dochter ook veelal in loopt, inderdaad in veel aarde kleuren.

    Ik shop veel bij Zara, Baje is hier echt favoriet, babystyling heeft soms ook leuke items. Lil’Atelier, MarMar. Kijk ook vaak voor inspiratie op de Instagram van Zoof concept store, ze zitten voor mij helaas te ver weg, wellicht voor jou niet. En vinted is inderdaad ook hier m’n beste vriend haha.
     
  18. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.755
    1.339
    113
    Vrouw
    Heb je foto’s van wat je wel leuk vind?

    ik hou ook van aardetinten, en ook niet van jurkjes/flared broekjes bij baby’s. Dat komt dan niet tot zijn recht.

    ik kan ook weinig vinden voor schappelijke prijzen en maak daarom heel veel zelf. Dit combineer ik met de duurdere lijn van h&m en af en toe Zara.

    Weet niet of je zelf handig bent met de naaimachine of er oma’s zijn die dat zijn.
     
  19. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Eens! Jongenskleding is altijd met opdruk. Ik heb het niet op dino's, auto's of drukke plaatjes. Meiden kleding is leuker en makkelijk kopen.

    Name it vinden wij de fijnste kleding voor onze kinderen. De broeken zitten altijd goed. Dit was ook bij mijn dochters al het geval.


    Voor TO

    https://www.thiscuteness.nl/setje-vina.html?id=277403166&gclid=Cj0KCQjwuLShBhC_ARIsAFod4fKVVylYtV4c7fcIMij-eJL2n-pxdnsEnlHeCm9vEL2z5Ur9QiWCVE8aAlkWEALw_wcB
     

Deel Deze Pagina