Kinderfeestje; ouders zelf laten rijden?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door miss C, 22 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik heb daar geen probleem mee.

Ik heb het toevallig laatst nog aangeboden.

miss C vindt dit leuk.
  2. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Feestje wat later vieren? Wij hebben volgende week een feestje waarvan het kind in september jarig was. Soms loopt het nou eenmaal zo.

Andere activiteit kiezen

2 ouders meevragen die ook kunnen rijden. Dat ze dus ook op de feestlocatie blijven en mee-eten en drinken.

Busje huren vind ik ook een goed idee.

miss C vindt dit leuk.
  3. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.837
    5.568
    113
    Waarom maak je niet even een groepsapp aan met de ouders van de kinderen die uitgenodigd gaan worden. Dan leg je het probleem even voor en dan wordt het wel opgelost. Er zullen vast ouders zijn die aanbieden om te halen/ brengen. Met 2 ouders heen en 2 terug is je probleem namelijk al opgelost.

miss C en Juul75 vinden dit leuk.
  4. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik zou daar niet zo blij van worden. Vind het best een stuk, en dan zou ik nog 2 kleine kinderen mee moeten nemen.

En ik heb op woensdag ook geen auto voor de deur staan! :p

miss C vindt dit leuk.
  5. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Vind het zelf erg vervelend als men niet zelf vervoer regelt. Wij doen dat zelf wel altijd namelijk. Of we vragen nog iemand (schoonvader) die mee kan rijden, of er gaan gewoon minder kinderen mee.
    Gelukkig hebben wij zelf al 2 auto's.

Heb zelf gelukkig nog maar één keer meegemaakt dat we zoon zelf moesten brengen (was ook een stukje rijden en uiteraard nog meer kinderen meegevraagd) en terug waren er dan ineens wel genoeg auto's o_O

Als iemand mij echt vraagt of ik een paar kinderen kan brengen en een ander haalt ze weer op, zou ik het ok vinden. Maar zou het niet in de uitnodiging zetten dat ze ergens op een locatie op een half uur rijden worden verwacht.

miss C vindt dit leuk.
  6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Kan je niet een auto lenen?
    Doen wij ook altijd met een feestje. Ik moest mijn dochter eens op een vrijdag naar een feestje brengen en halen en stond ik gewoon gigantisch in de file. Ook een eind weg. Had er echt de pest over in. Was in een binnenspeeltuin wat ook gewoon in de buurt had gekund. Ik zou het niet zo snel nog een keer doen.

miss C vindt dit leuk.
  7. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Ik zou er niet blij van worden, zou ik erg onhandig vinden met de rest van de planning die middag (denk aan speelafspraken, sporten en zwemles andere kinderen, werk etc).
    Een half uur (dus 2 uur moeten rijden voor ophalen en brengen) vind ik eigenlijk te veel van het goede, waarom geen feestje thuis of met minder kinderen zodat het wel te organiseren is? Of een paar weken later?

miss C en Zxcvb vinden dit leuk.
  8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.330
    10.295
    113
    Als het perse deze activiteit moet zijn met die hoeveelheid kinderen zou ik het later vieren op een zondag.

Het is soms al moeilijk genoeg om vanalles te regelen op een studiedag. Dan valt het feestje ook nog halverwege de dag.

Overigens heel benieuwd naar de activiteit als het vanaf 10 kinderen kan:D

miss C en Juul75 vinden dit leuk.
  9. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dit zou ik ook doen denk ik.

miss C vindt dit leuk.
  10. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    Ik zou het niet leuk vinden eerlijk gezegd.

Zou zeker contact zoeken met de ouders of ze dit zien zitten qua tijd en kosten.

En zou ook overwegen iets anders te gaan doen

miss C vindt dit leuk.
  11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.216
    113
    Ik zit daar echt niet op te wachten. Dat is dus 4x een halfuur want ze moeten ook opgehaald worden. Zit ik 2u in de auto voor een kinderfeestje, nee dank je :oops:

miss C en suus1983 vinden dit leuk.
  12. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Hier worden ook voor die dingen een groepsapp gemaakt en dan regelt het zichzelf. Ik zou er zelf niet op zitten wachten (ik rij geen auto) maar er zijn altijd wel moeders die alle tijd hebben en overal met hun neus op willen zitten;)

miss C vindt dit leuk.
  13. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik zou daar niet echt blij van worden. wij vieren ook altijd feestjes op locatie en omdat we in een dorp wonen is het zo een half uur rijden naar de dichtstbijzijnde binnen speeltuin. Maar hier mochten ze net zo veel kinderen uitnodigen als er bij ons in twee auto’s passen. En anders bleven weer thuis(maar dat wilden ze niet haha).

miss C en Havermout vinden dit leuk.
  14. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    O nee dat ga ik niet doen. Ik breng mijn kind met liefde naar een locatie hoor voor een feestje, maar dat is altijd wel binnen fietsafstand van max 15 minuten (en nog sneller met de auto maar ik fiets graag haha)

Ik zou ook kijken of je dit kunt coordineren of gewoon een busje huurt.

miss C vindt dit leuk.
  15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Ik zou er als ouder zijnde niet blij van worden.
    Je zegt dat ze de komende zondagen vol zitten, dan wacht je toch gewoon wat langer?
    Mijn dochter is in september jarig en heeft pas ergens eind oktober haar partijtje gevierd, eerder ging het niet (ze wilde graag naar een bepaalde wedstrijd).

miss C vindt dit leuk.
  16. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Ik vind het geen probleem, maar dat komt mss ook omdat onze school een half uur rijden is. Mensen daar in de buurt moeten ook een half uur rijden voor een thuisfeestje bij ons, of bij anderen in deze buurt, of bij kinderen die juist de andere kant op wonen (dan zijn wij 45min enkele reis onderweg). Bij feestjes zie ik bij oudste dochter dat zelf brengen halen normaal is, bij jongste dochter worden ze thuisgebracht. Gewoon vragen aan de ouders.. er zijn er altijd wel die willen rijden :)

Huismuisie en miss C vinden dit leuk.
  17. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Heb je zelf 1 auto? Vraag dan 2 andere ouders waar je goed mee overweg kan (dus nog 2 auto’s) of ze mee willen en daar ook met jou willen blijven. Dat lijkt mij de handigste oplossing.

miss C vindt dit leuk.
  18. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.842
    18.593
    113
    Vrouw
    Een halfuur vind ik best ver eigenlijk. En ik zou er ook geen vrij voor willen nemen van m'n werk. Verder geen problemen met halen/brengen. Mits het redelijk te doen is qua afstand.
    Heb zoontje ook al eens bij een feestje opgehaald, maar dat was 5 min. rijden. Kwartiertje vind ik wel de max.

miss C vindt dit leuk.
  19. Musti1234

Musti1234 Actief lid

10 okt 2018
    334
    166
    43
    Ik zou daar niet blij van worden, kost mij 2 uur op mijn vrije dag. Heb nog andere kids ook dus die dan ook 1 uur heen en terug mee.

Ik zou andere activiteit kiezen of gewoon een andere maand waarop het wel allemaal te organiseren is.

miss C vindt dit leuk.
  20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.219
    35.996
    113
    Zou ik niet op zitten wachten. Heb ik zelf 1x meegemaakt en dat was een feestje met de hele klas, dus we hebben wat carpool afspraken gemaakt.
    2 uur in de auto heen en weer vind ik echt zonde van de tijd.

miss C vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina