Kinderfeestje; ouders zelf laten rijden?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door miss C, 22 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik zou het zelf niet zo'n punt vinden. Wij zoeken wel iets in de buurt om te doen daar zelf.
     
    miss C en Neuzeke vinden dit leuk.
  2. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    Ik denk niet dat mijn kind dan zou kunnen. Op studiedagen werkt 1 van ons meestal thuis, dan is 2 uur van huis zijn om een kind heen en weer te brengen geen optie.
    Ik zou het in een app gooien inderdaad, ouders die zich aanmelden aanbieden om lekker samen koffie te drinken, dan krijg je dat wel geregeld. Maar 10 ouder 2 uur laten rijden, lijkt me vrij onmogelijk.
     
    miss C vindt dit leuk.
  3. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.632
    10.531
    113
    :eek: Voel ik mij hier even aangesproken:roflmao: Ik werk 32 uur, dus weinig tijd, maar ik gun een vriendje van mijn zoontje ook een leuk feestje. Als de jongens zijn gebracht ga ik meteen naar huis, dus ik hoef nergens met mijn neus bovenop te zitten;)
     
    miss C, Neuzeke, cowgirl80 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.392
    4.246
    113
    Vrouw
    Nee, ik geloof dat ik dit ook niet zou doen. Ligt misschien ook een beetje aan de duur van het feestje en of ouders alleen heen zouden willen rijden en alleen terug (carpoolen dus). Heen en terug zou ik zeker niet doen.
     
    miss C vindt dit leuk.
  5. DisneyMama

    DisneyMama Bekend lid

    7 nov 2013
    727
    372
    63
    Hier zijn kinderfeestjes vaak een halfuur of meer rijden (klein dorp met weinig voorzieningen in de buurt). Maar ik heb mijn kind nog nooit hoeven brengen/halen van de locatie.
    Hier is het gebruikelijker dat de ouder aan de andere ouders vraagt of er 1 of 2 meekunnen voor rijden, begeleiding en gezelschap. Meestal gebeurd dit 1 op 1 of via een groepsapp. Zo ben ik met meerdere feestjes al eens mee geweest en vica versa.
    Wij hebben maar 1 auto en mijn man geen rijbewijs en hier in het dorp zit voor de rest niets. De dichtstbijzijnde binnenspeeltuin of iets in die trant is al minimaal 30 minuten rijden.. de leukste zijn zo'n 45 minuten enkele reis..
     
    miss C vindt dit leuk.
  6. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.721
    1.355
    113
    Vrouw
    Daar zou ik niet blij van worden. Ben je als ouder 2 uur kwijt om je kind naar een feestje te brengen/halen.
     
    miss C vindt dit leuk.
  7. Kraanvogel

    Kraanvogel Bekend lid

    29 apr 2017
    704
    1.023
    93
    Nee, daar begin ik niet aan. Binnen onze stad ophalen en wegbrengen is mij prima maar ik ga niet 4x een half uur autorijden voor een feestje.
     
    miss C vindt dit leuk.
  8. Maan14

    Maan14 Fanatiek lid

    6 feb 2022
    2.385
    2.551
    113
    Hier rijden altijd de ouders zelf, en is dit nooit een probleem geweest. Eigenlijk bij elk feestje wel.
     
    miss C vindt dit leuk.
  9. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.106
    15.619
    113
    Vrouw
    Hier brengen ouders hun kinderen altijd zelf
    Feestjes zijn op woe of zaterdag en meestal van 14 tot 17u.
    De woensdag gaat iedereen dus eerst naar huis om te eten en worden kinderen erna gebracht door hun ouders of grootouders en de zaterdag komt ook iedereen van thuis.

    Ik plande het vroeger zo dat ik met de andere dan eventjes ging wandelen in de buurt of wat gaan eten of drinken.
    Nu bij de jongste ga ik gewoon in men eentje wandelen.

    Dus die 30 min zou bij mij gewoon 2 keer rijden zijn.
    4 keer rijden zou ik niet doen.
     
    miss C vindt dit leuk.
  10. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.686
    9.653
    113
    Ik vind het ook nogal wat eerlijk gezegd, en je kan er echt niet vanuit gaan dat ouders dit op een willekeurige werkdag even fiksen. Hier zijn de meeste feestjes na school, dan gaan ze mee met de organiserende ouders naar de lokatie, brengen of halen na afloop dat wisselt, maar als ze ver weg iets doen is evt halen altijd wel gewoon bij het feestbeest thuis.
    Je opties zijn: of ouders (buren/vriendin/grootouders/etc) regelen om te rijden, of het feestje verzetten, of iets anders doen. Je kan ouders het niet maar laten uitzoeken (vind ik)

    Trouwens, begrijp ik nou goed dat je zelf als enige begeleider mee wilt? Dat zou ik ook niet doen eigenlijk. Toch wel heel fijn om met zn tween te zijn om nog eens iets te pakken/regelen, de foto's te maken, taart van een shirt te poetsen of een bloedneus op te lossen zonder dat de meute gelijk "onbewaakt" is. En voor je eigen gezelligheid.
     
    miss C vindt dit leuk.
  11. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.466
    1.650
    113
    Brabant
    Wij zitten op een regioschool, dus ik rijd vaker voor een feestje. Maar dan bij iemand thuis gewoon.
    Ik zou niet blij worden van dit voorstel.

    Zeker niet op een studiedag, dat zou voor mij een vrije dag zijn, we hebben nog meer kinderen, dus die moeten ook mee op en neer of zijn alleen thuis.

    En de benzine kosten.

    30 min. Is dat 20-30 km? Dus 80-120 km..

    Ik zou zelf 1 bevriende ouder vragen om te brengen en die voorzien van koffie, thee etc.
     
    miss C vindt dit leuk.
  12. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.135
    4.352
    113
    Home
    Ik zou het niet een probleem vinden maar ben niet zo moeilijk mits ik het op tijd weet dan heb je genoeg tijd iets te regelen
     
    miss C vindt dit leuk.
  13. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.456
    573
    113
    Ik zou dat niet doen. Als ik zelf thuis ben heb ik geen auto. En als ik wel een auto zou regelen dan ga ik niet met mijn andere kind 2x een uur in de auto zitten op mijn vrije dag.
    Daarnaast passen mijn ouders vaak op en dat zou ik niet aan ze vragen.
     
    miss C vindt dit leuk.
  14. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.820
    6.989
    113
    Vrouw
    Ik zou dat een probleem vinden ja. Betekend dus dat ik mijn woensdagmiddag kwijt ben omdat jij een feestje weet ik waar wil vieren ;) Ik zou dan of geen feestje geven, of minder kinderen of wat anders verzinnen wat op loop/fietsafstand is. Maar dus geen andere ouders opzadelen ermee. Hier ook altijd ‘gewend’ om kinderen thuis te brengen en meestal doen we een feestje gelijk uit school. Ik vind het overigens geen probleem om kind bij iemand thuis te brengen, als het feestje bv op ene vrije dag is.
     
    miss C vindt dit leuk.
  15. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.690
    3.472
    113
    Ik zou het zelf op zich geen probleem vinden om te halen en brengen mits ik vrij zou zijn die dag, maar ik zou het zelf niet aan ouders vragen, denk ik. Ik zou dan of maar zoveel kinderen meenemen als je zelf kunt vervoeren, of een feestje dichter bij huis organiseren,
     
    miss C vindt dit leuk.
  16. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.534
    6.228
    113
    zuid-holland zuid
    Haha ik bedoelde het niet vervelend, sorry. Het is fijn dat jij de tijd/rust/ruimte ervoor hebt. Heel veel mensen hebben dat niet, zoals je hier aan de reacties kan zien.
     
    miss C vindt dit leuk.
  17. Kwek

    Kwek Fanatiek lid

    16 mei 2009
    3.054
    1.164
    113
    Centrum België
    Elke ouder zijn of haar eigen kind is mss overdreven, maar zoals gezegd een carpool opzetten is een optie en als het past binnen mijn uren zou ik dit zeker doen. En wie weet is er idd mss iemand die gewoon ter plaatse kan blijven om je wat mee te helpen, want alleen is toch best pittig.
    Net zo bv binnenkort met de jeugdbeweging: dochter gaat 2 dagen weg en in de link voor inschrijven vragen ze wie heen en of terug kan brengen. Locatie op ruim halfuur rijden..
     
    miss C en Chayammy vinden dit leuk.
  18. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.490
    24.366
    113
    #58 Adje, 22 mrt 2023
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2023
    Ik zou er absoluut niet blij van worden en me afvragen waarom het zo ver weg moet, als je zelf geen vervoer hebt. Maar zou wel rijden als dat nodig is. En ik zou ook zeker opperen om het in de groepsapp te gooien, zodat er gecarpoold kan worden.

    En misschien zou ik aanbieden om gewoon te rijden en ter plaatse te helpen. Extra begeleiding op 10 kinderen lijkt me geen overbodige luxe. Maar heel eerlijk, dat zou dus wel afhangen van de band die ik met de desbetreffende moeder heb.
     
    bluedrake, miss C, frummelke86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.178
    386
    83
    Op zich heb ik geen moeite met zelf brengen. Maar wel met een half uur enkele reis rijden. Want dan zit je uiteindelijk 2 uur in de auto.
    Ik heb zelf ook wel eens kinderen laten brengen en halen naar de locatie van een feestje, maar dat was hier 5 minuten vandaan.
     
    miss C vindt dit leuk.
  20. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.918
    3.968
    113
    Vrouw
    Oh dat zou ik echt niet leuk vinden. Voor een studiedag moet ik vrij nemen, en op die manier blijft er weinig van de dag over. Je wil niet te laat komen, kind moet daar nog uit de auto etc. Dus ik ben zo anderhalf uur brengen kwijt, voor ik weer thuis ben. En dan voor het halen het zelfde. In de ochtend doe je eigenlijk niks want rond 11.15 moeten we spullen pakken, jassen aan etc. In de tijd van het feestje ben je zelf vooral aan het rijden en s avonds zit je met een moe kind :roflmao:
     
    bluedrake en miss C vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina