Kinderfeestje; ouders zelf laten rijden?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door miss C, 22 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minoesje

    Minoesje Niet meer actief

    Nee ik zou daar niet aan beginnen, vind ik echt te lang rijden voor een feestje.
     
    miss C vindt dit leuk.
  2. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.708
    113
    Vrouw
    Als er een tweede ouder meegaat en je kunt twee 7-zitters regelen, is het voor die 2e ouder dan ook leuk om erbij te blijven? Misschien kan je die ouder dan weer ergens mee bedanken?
     
    miss C vindt dit leuk.
  3. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    Ik zou denken, mijn kind gaat niet. Jouw kind wil een feestje maar alle andere mensen moeten er dingen voor gaan regelen. En niet even 5 min. Maar 2 uur! Nee dat lijkt me niet wenselijk. Daarnaast op een studiedag zou ik vrij moeten nemen en kan ik niets doen die dag met de kinderen. Want 1 moet halverwege de dag weggebracht worden en weer opgehaald.
    De carpool optie zou het rijden eventueel wat kunnen verdelen onder de ouders. Maar dan heb ik nog steeds niets meer aan die dag.
    Overigens heb ik ook altijd een hekel aan feestjes in het weekend want dan moet ik er ook te veel rekening mee houden. Maar daarin ben ik wel een uitzondering geloof ik. Wij vieren het altijd op een middag. Direct uit school tot/met etenstijd. En nemen er vrij voor zodat we andere mensen er niet mee tot last zijn. Auto’s regelen we ook zelf, een opa of oma rijdt desnoods mee, hebben we nog niet hoeven vragen, meestal kiezen we een max aantal kindjes die in onze auto’s passen.
     
    miss C en mausi vinden dit leuk.
  4. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.333
    843
    113
    Ik zou dat niet tof vinden en mijn kind zou dan thuis blijven. Was het in het dorp. Ok maar half uur rijden enkele reis, dat gaat niet. Sowieso omdat ik nog meerdere kinderen heb en die ook meegesjouwd moeten worden.

    Wij zitten ook vaak met het probleem extra auto dus ik verzin altijd wat te doen in ons dorp. Krijg het elk jaar nog voor elkaar om steeds wat anders te verzinnen waar we lopend of op de fiets heen kunnen.
     
    miss C en Zxcvb vinden dit leuk.
  5. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.513
    883
    113
    Nee daar zou ik niet blij van worden. Dan gewoon naar de zondag en later vieren.

    Ik vind studiedagen waar ik vrij voor moet regelen vaak ook de leukste dagen om zelf wat met mijn kind te ondernemen. Hier is na school of in het weekend (weekenden worden altijd in app vooraf gevraagd of dat uitkomt bij iedereen) dat feestjes worden gepland.

    Maar gooi t in de groep,app groep aanmaken en even afwachten. Welicht denken deze ouders er anders over!
     
    miss C vindt dit leuk.
  6. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.641
    10.539
    113
    Het is meer dat ik er tijd voor maak, soms is de situatie nu eenmaal niet naar om het als organisator zelf op te lossen. Familie woont ver weg, gescheiden etc. Ik heb zelf een leaseauto, dus ik maak geen kosten en mijn zoontje wordt ook blij van een kinderfeestje. Zo zie ik het meer. Maar het moet uiteraard geen gewoonte worden;)
     
    miss C, Feye, frummelke86 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.511
    8.362
    113
    Ik ben vrij makkelijk, maar vier keer een half uur (met een grotendeels lege auto…) vind ik wel erg veel voor een feestje. Dan zou ik liever met een auto vol kinderen rijden, erbij blijven en na afloop weer met een auto vol kinderen terug. Dat zou ik dan weer niet zo’n probleem vinden.
     
    bluedrake, miss C, Kolibrie2 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Jammer ts, had de reacties eigenlijk niet verwacht.
    Ik hoop dat een aantal ouders je willen helpen met rijden.
     
    bluedrake, miss C, Neuzeke en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.031
    962
    113
    Vrouw
    Hier werd het laatst ook gevraagd, maar ik heb geen rijbewijs, dus heb aan de ouders gevraagd of dochter met hun mee kon rijden.
    Puntje bij paaltje, ze hebben de planning omgegooid en oma ging extra mee om te rijden, want er waren meerderen die niet konden.

    Zelf hebben wij dus ook altijd een probleem, want ik heb dus geen rijbewijs, en bij ons in t dorp is er niet veel te doen.
    Vorige keer is opa een keer mee gegaan, en aankomend feestje zien we wel weer.
     
    miss C vindt dit leuk.
  10. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.064
    10.335
    113
    Echt waar? Jij werkt op maandag, dinsdag en donderdag toch? Bij ons is de helft van de studiedagen op een maandag en ts heeft het over een studiedag. Dan zou je dus een dag vrij nemen om je kind naar een feestje te kunnen brengen? En je zou het logisch vinden dan 9 andere ouders hetzelfde zouden doen?
    In het weekend zou ik het nog overwegen, hoewel ik dan ook zou vinden dat het redelijk stupide is dat er 10 auto's heen en terug gaan, maar op een studiedag is dat gewoon geen optie voor ons.
     
    soovi en miss C vinden dit leuk.
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik hoef niet per se vrij te nemen, mijn kind heeft ook een vader:rolleyes:
    Die sowieso wat flexibeler is, dus thuis kan werken en tussendoor even rijden.
    Maar ipv meteen nee zeggen, zou ik als mijn kind die uitnodiging kreeg meteen uitzoeken welke kinderen nog meer uitgenodigd zijn en afspreken om samen te rijden. Maar mijn man zou dus ook best daarheen kunnen rijden en een locatie zoeken waar hij kan werken.
    En hier zijn ook vaak studiedagen op woensdag en vrijdag, dan is het sowieso al geen probleem.
     
    miss C, Neuzeke en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  12. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.641
    10.539
    113
    Mijn zoontje had 2 maanden geleden een feestje waarbij ze op de fiets naar de locatie gingen (ouders hebben ook geen auto). Het was ruim 7km fietsen en weer terug en de kinderen vonden het heel leuk! (Ze hadden ook wel geluk met het weer, maar toch…) dat kan je ook altijd overwegen.
     
    miss C, MissXray, Zxcvb en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.064
    10.335
    113
    Maar dat geldt toch gewoon voor heel veel mensen niet op die manier? Ik kan redelijk flexibel plannen, maar kan niet zomaar overal werken. Dan moet ik voorzichtig zijn met wat ik open op mijn laptop of bespreek met collega's. Ik zal daarin niet de enige zijn. Mijn man kan eigenlijk niet thuiswerken, in geval van nood wel, maar zeker niet gewoon wanneer het hem uitkomt. En ook daarin is hij geen uitzondering. Het verbaast mij oprecht dat het jou verbaast dat anderen dat minder makkelijk kunnen regelen.
    Ik vind het in dit geval vooral vreemd dat ts niet zelf even polst bij de andere ouders wie er ruimte heeft en dergelijke. Ik wil met plezier meedenken en als ik kan dan kan ik ook een hoop extra kinderen meenemen, maar als ik gewoon een uitnodiging zou krijgen met, het begint om 12.00uur en is een half uur rijden, dan zou ik wel erg verbaasd zijn. Waarom zouden de gasten dan het vervoer regelen moeten initiëren ipv de gastvrouw/gastheer?
     
    2jongensmama, Kundera, MadeInUSA en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Dit idd..als mijn vriendin of moeder klasgenoot mij zou vragen om haar te ondersteunen op die manier zou ik t prima vinden. Als ik voor een schooluitje ga rijden, blijf ik ook op de locatie. Geef mij maar een kop thee, wat te eten en je hebt geen kind aan mij :p al moet ik dan wel opvang hebben voor de jongste.
    (Oke nu niet maar dat komt door de zwangerschap)
     
    bluedrake en miss C vinden dit leuk.
  15. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik zeg niet dat dat moet, ik zeg dat ik dat zou doen. Ik ben niet zo moeilijk. Kijk eerst wat ik kan regelen, en anders kom ik terug bij de gastvrouw als het niet lukt.
     
    miss C en Neuzeke vinden dit leuk.
  16. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Ik zou mijn kind geen feestje ontzeggen maar ik zou er wel van balen. Want dan moeten er nog 2 kinderen mee, die daar totaal niet op zitten te wachten, 2 uur in de auto op hun vrije dag.
    Daarnaast worden mijn 2 middelsten niet zo gelukkig van feestjes met zo veel kinderen.
    Kun je niet max 5 kinderen doen, excl je dochter, en dan een 7 zitter lenen?
     
    miss C vindt dit leuk.
  17. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.648
    592
    113
    Hier zou het me simpelweg niet lukken om het in te plannen, met drie kids waarvan er twee naar verschillende scholen gaan ivm speciaal onderwijs (en dus op verschillende tijden thuiskomen/verschillende studiedagen hebben) en een derde die nog slaapt in de middag.

    Halen en brengen geen enkel probleem, een half uur enkele reis halen en brengen doe ik echter alleen voor mijn zoon die naar speciaal onderwijs gaat en waar de feestjes dus ook verder uit elkaar liggen. Maar dan mag de rest van de kids ook altijd mee dus dat scheelt veel geregel!
     
    miss C vindt dit leuk.
  18. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    +1. Precies dit dus...
     
    miss C en Adje vinden dit leuk.
  19. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.511
    8.362
    113
    Dat is een andere vraag. ;) :) Ik zou dus niet negatief staan tegenover twee keer een half uur met een volle auto rijden, dat zou ik zonder problemen doen als het niet op een werkdag is (mijn man werkt vijf dagen, voor hem dus een stuk lastiger), maar ik zou niet enthousiast worden van twee uur in een half lege (of nog legere) auto heen en weer rijden.

    Ik heb overigens ook wel eens mijn vader gevraagd als extra chauffeur. Maar moet iemand ook maar net in de buurt wonen.
     
    miss C vindt dit leuk.
  20. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.227
    3.672
    113
    Ik zou dit zelf nooit vragen maar ik heb de luxe dat mijn man en ik altijd beide rijden en indien nodig kan ik altijd een derde persoon inschakelen.
    Maar ik snap dat niet iedereen dat kan.
    Voordat je het feestje vastlegt zou ik een app groep met de ouders aanmaken met de vraag of er iemand met je mee kan ( al dan niet op locatie blijven) of dat er wellicht ouders kunnen carpoolen.
    Zou het als ouder van uitgenodigd kind wel prettig vinden als dit vooraf is overlegd ipv dat er een uitnodiging ligt waarin staat dat ik kind moet halen en brengen. Voelt dan toch alsof ik geen keus meer heb
     
    miss C vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina