Kinderfeestje; ouders zelf laten rijden?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door miss C, 22 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.886
    16.244
    113
    Het gaat er niet om of iemand moeilijk doet ja of nee, maar of het haalbaar is.

    Verder snap ik je standpunt. Ik ben thuis en kan mij makkelijker aanpassen dan iemand die in het ziekenhuis werkt. Dus ik zou mijn kind wel brengen of ik er blij van zou worden is een tweede.
     
    chrystel73, femkes, Zonnestralen en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. miss C

    miss C VIP lid

    20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Bedankt voor alle reacties..
    Uiteraard zal ik vooraf een groepsapp aanmaken van hoe of wat, puur omdat ik niet wil dat ouders voor verrassingen komen te staan.

    Wij willen proberen om zoveel mogelijk (de hoeveelheid die past) kinderen in 1 auto te krijgen om daar naar toe te rijden, maar helaas kan ik in mijn eentje geen 3 auto's besturen en verder werkt iedereen in mijn omgeving op de woensdag.
    Ouders van meegaande kinderen kan ik idd nog vragen. Al weet ik niet hoe zij zitten qua werk, wel/geen rijbewijs enz maar dat merk ik snel genoeg.

    Het duurt nog wel even voor dochter jarig is, maar zat meer met de gedachte van als dit niet kan/lukt, dan zal ik wat anders moeten zoeken en dat wil ik niet last minute doen.

    Ik wilde met dit topic "gewoon" even peilen wat de meningen zijn over het wel of niet weg kunnen brengen, juist omdat het idd 30 minuten enkele rit is, wat niet niks is omdat het oa 2 uur is voor heen en terug en dat ook nog op het midden van de dag.
     
    owly, Neuzeke, Zxcvb en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Vanuit mijn perspectief zou ik echt zo’n feestje stom vinden ;)

    Ik woon in een stadje waar alle faciliteiten zijn. Ik zou mijn God niet snappen waarom ouders dan op een half uur rijden een feestje gaan organiseren terwijl alles in de buurt paraat is. Als ze dan ook nog zouden verwachten dat we zelf gaan rijden dan zou ik serieus bijna m’n kind willen afmelden. In het kader van ‘doe eens normaal’. Wat wordt het feestje het jaar erop? Naar Disneyland Parijs? ;)

    Maaaaar ik lees ook berichten van moeders die in dorpjes wonen die altijd al dertig minuten moeten rijden naar de dichtstbijzijnde faciliteiten. Misschien dat het dan anders ontvangen wordt…

    Wij gingen laatst naar een trampoline springpark met een feestje. We hebben alle kinderen gevraagd met de fiets naar ons huis te komen zodat we er lekker met elkaar heen konden fietsen. De kinderen die geen fiets mee hadden konden in m’n bakfiets mee.

    Ik zou dus iets anders bedenken voor te gaan doen of een vriendin met een zevenzitter vragen voor je te rijden.
     
    miss C vindt dit leuk.
  4. Prjbt

    Prjbt Bekend lid

    28 jun 2022
    889
    959
    93
    Vrouw
    Nou mijn mond zou open vallen als ik zo'n uitnodiging zou krijgen en ik zou echt not amused zijn.

    Wij hebben 5 kinderen en een man die fulltime werkt. Ik heb geen auto beschikbaar altijd. Man werkt wel 2 dagen thuis maar die dagen zitten vol gepland met extra afspraken.

    Ik vind dat je als organisator ook echt alles op je moet nemen. Enkel het brengen en halen naar het huis van diegene vind ik acceptabel maar naar locatie nee dat vind ik niet kunnen.

    Gelukkig is de mentaliteit hier ook zo en heb ik dit nog nooit gehoord.

    Toevallig had ik vandaag het feestje van de middelste. Dus die mocht 5 kinderen uitnodigen en daarmee ben ik op pad gegaan. Direct uit school en iedereen netjes thuis gebracht.

    Ons eerste feestje wat we niet thuis vierden en vond het heel relaxed maar echt niet dat ik daar anderen voor ging laten rijden hoor.
     
    miss C vindt dit leuk.
  5. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.550
    2.533
    113
    Nederland
    Ik zou niet blij worden om mijn kind naar een feestje te moeten brengen op een halfuur afstand. Hoe zit dat met de terug reis dan, ik neem aan dat ze dan ook weer zelf opgehaald moeren worden?

    Ik wil mijn kind best ergens heenbrengen, als het binnen 10/15 minuten rij afstand is.

    Kun je niet iemand mee vragen om te rijden, vriendin ofzo? En anders zou ik het aantal kinderen beperken tot wat wel in je auto past.
     
    miss C vindt dit leuk.
  6. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.008
    15.554
    113
    Vrouw
    Persoonlijk vind ik ook dat jij niet alles moet oplossen.
    Als jij bijvoorbeeld aangeeft dat je nog 3 plekken vrij hebt dan hebben degene die het snelst reageren geluk.
    Degene die dat niet doen zoeken ofwel zelf een oplossing of houden hun kind thuis.

    Geen auto, geen zin, geen tijd moet jij echt niet oplossen voor iedereen hoor.
     
    miss C en tuc vinden dit leuk.
  7. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.624
    7.291
    113
    Dan ben ik wel benieuwd wat jouw conclusie is nav de meningen in dit topic.
     
    miss C en Neuzeke vinden dit leuk.
  8. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.593
    1.792
    113
    Vrouw
    Afgezien van de afstand die ik fors vind, vind ik feestjes op studiedagen echt niet handig. En dan ook nog midden op de dag. Andere kinderen uit het gezin hebben misschien geen studiedag en zijn rond dezelfde tijd uit. Dat zou bij ons betekenen dat we allebei een dag vrij moeten nemen voor jouw feestje. Nee hoor, zou ik niet doen.
     
    miss C vindt dit leuk.
  9. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Je kunt natuurlijk ook eerst twee ouders die het ‘dichtstbij staan’ vragen of zij ook kunnen rijden voor je allerlei dingen verder opstart (zoals een groepsapp). Ik zou eerst kijken óf je het kunt organiseren voordat je het verder de groep in gooit. Lukt het niet, dan zou ik of toch de zondag kiezen (waarop wellicht wel iemand kan rijden) of toch iets anders bedenken om te doen of toch minder kinderen uitnodigen zodat het wel haalbaar is.
     
    miss C vindt dit leuk.
  10. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.043
    4.239
    113
    Je schrijft zelf meerdere keren dat vervoer op woensdag moeilijk is omdat iedereen in je omgeving dan werkt.

    Denk dat er ook ouders dan werken en als ze wel vrij hebben de meesten ook wel vol gepland zitten met (sport)clubjes van de kinderen.

    Dus of je organiseert het op zondag
    of je nodigd alleen dat aantal kinderen uit waar je daadwerkelijk plek voor hebt
    Of je organiseert iets anders waar je geen vervoer voor nodig hebt.

    Zelf zou ik, als ik mijn kind zou moeten brengen, dus moeten gaan vragen aan anderen of mijn kind mee kan rijden. En als dat niet kan zou ik een erg verdrietig kind thuis hebben omdat het dan niet mee kan.
     
    miss C en Nellie4 vinden dit leuk.
  11. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.639
    592
    113
    Dit vind ik wel weer erg kort door de bocht. Snel reageren moet maar net lukken (ik zit voor mijn werk hele dagen in gesprek met cliënten, dan kan ik niet tussendoor ff appen) en als het niet lukt hebben kinderen van ouders die het niet kunnen regelen dus pech. Dat zou in ons geval betekenen dat mijn dochter niet mee kan, omdat ze bijv. een broer heeft die naar speciaal onderwijs gaat en daardoor andere tijden etc heeft waardoor we minder flexibel zijn. Daar heeft ze al meer dan genoeg nadelen van, feestjes missen hoeft er niet bij te komen.

    Misschien helemaal niet zo bedoelt hoor, maar voor onze persoonlijke situatie is dit echt wel een ding. Ik denk dat het moeilijk rekening houden is met iedereen, maar wie het eerst komt die het eerst maalt is wel erg lullig naar mensen die de mogelijkheden niet hebben waardoor kinderen buiten de boot vallen.
     
    miss C vindt dit leuk.
  12. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Houd je er ook rekening mee dat je dus alsnog niet aan de 10 kinderen komt die meegaan? Want ik kan me voorstellen dat er zo toch wel een paar afhaken.

    Ik heb bijv geen auto op de woensdag, dus mijn kind zou niet naar jouw feestje kunnen, ondanks dat ik thuis ben.
    Als ik wel in de gelegenheid zou zijn zou ik het wel doen, maar ik zou er ook niet blij mee zijn.
     
    miss C vindt dit leuk.
  13. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    Ja ook dat, door deze constructie is de kans groot dat niet iedereen mee kan en je dus niet aan de 10 kinderen komt voor de activiteit.
     
    miss C vindt dit leuk.
  14. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.008
    15.554
    113
    Vrouw
    Wie zegt dat het berichtke gestuurd word tijdens het werken mss?
    Het kan evengoed zijn dat jij de eerste bent die het berichtje leest.

    Maar dan nog, dan kan uw dochter idd niet mee als jij niet kan reageren en jij geen oplossing vind.
    Jij zorgt er dus voor dat uw kind niet kan gaan en dat is niet de fout van degene die het feestje gaat geven.
     
    miss C en tuc vinden dit leuk.
  15. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.800
    6.968
    113
    Vrouw
    Dat is ook lullig zeg. Waarom op deze manier? Neem dan gewoon minder kinderen mee, daar is een feestje echt niet minder leuk door hoor.
     
    miss C en Zxcvb vinden dit leuk.
  16. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.527
    6.219
    113
    zuid-holland zuid
    Bij ons wordt er een appgroep gemaakt met alle moeders en dan zegt de moeder van de jarige “wij hebben nog 2 plekken in de auto , zijn er ouders die ook kunnen rijden?” En dan appen we net zolang door tot we een sluitend rijschema hebben. Ik heb nog niet meegemaakt dat er kindjes dan niet meegingen.
     
    miss C, tuc, femkes en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.008
    15.554
    113
    Vrouw
    Voor je het deelt in de groep, heb je geen idee over wie kan rijden.
    Wie weet is het geen enkel probleem om iedereen ter plekke te krijgen en heb je een ouder die zonder problemen ook de wagen vol laad.
     
    miss C en tuc vinden dit leuk.
  18. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.272
    11.971
    113
    Vrouw
    Dat vind ik wat kort door de bocht.
    Als ik hier in dit topic zo even lees zijn er maar weinig ouders die zeggen: "prima, doen we even". Dus neemt ts een flink risico als ze het op deze manier zou doorzetten. Er moeten minimaal 10 kinderen uitgenodigd worden voor de activiteit, maar zo loopt ze het risico dat er een paar afhaken vanwege de afstand. Heeft ze alsnog niet die 10 kinderen.
    En er zijn een paar kinderen erg teleurgesteld.
    Je zal maar een uitnodiging krijgen en je kunt niet!:(

    Natuurlijk snap ik best dat het altijd voor problemen kan zorgen. Welke dag je ook kiest: Pietje heeft dan eigenlijk hockey, Jantje heeft voetbal en Niesje heeft een turnwedstrijd. Tja dat zijn dingen die niet kunt voorkomen, maar een activiteit zo ver van huis kiezen zonder dat je zelf alle kinderen kunt vervoeren. Nee dat vind ik niet kunnen.

    Ik woon ook gewoon in een klein dorp zonder faciliteiten. Dat vraagt soms wat creativiteit, maar hier altijd prima gelukt.
    En de teller staat hier inmiddels op zo'n 45 feestjes:eek::roflmao:
     
    miss C vindt dit leuk.
  19. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.350
    5.604
    113
    Ik zou eerst in de groepsapp peilen hoe ouders ervoor staan. Stel dat enkele ouders er geen probleem mee hebben, dan is er geen probleem en kan het feestje doorgaan. Ik zou iig niet voorstellen dat iedereen zijn kind apart brengt: kijk of je kunt regelen dat er 2 ouders extra zijn. Is er ruimte voor koffie drinken en een gezellig praatje? Dan zou ik iig trakteren.

    Met het aantal dat je wilt uitnodigen moet je wel 2 ouders hebben die bereid zijn te willen rijden. Weet je al wat je gaat doen als slechts 1 ouder kan? Want dat zou betekenen dat niet iedereen mee kan. Misschien veiliger om eerst max 7 kinderen uit te nodigen en bij een auto extra meer kinderen. Dat kun je prima uitleggen. Dat je met een vervoersprobleem zat, maar dat er nu zelfs ruimte is voor meer kinderen, dus dat ze meer kinderen kan uitnodigen. Meer zielen, meer vreugd.
     
    miss C vindt dit leuk.
  20. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.008
    15.554
    113
    Vrouw
    Jullie mogen het kort door de bocht vinden hoor.
    Ik vind het gewoon normaal dat je als ouders zelf kijkt wat kan en op zoek gaat naar een oplossing.

    Als er in de app een bericht zou komen, dan zou ik aanbieden om ook te rijden en dan kunnen er afhankelijk van de dag 3 of 5 kinderen mee.
    Ik vind dat geen enkel probleem.
    Iemand die dus onmogelijk zelf kan rijden, kan mij aanspreken.
     
    miss C en tuc vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina