Kinderfeestje; ouders zelf laten rijden?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door miss C, 22 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.134
    7.723
    113
    Gelderland
    Ik zou het echt geen probleem vinden om mijn kind zelf te brengen of om iets te regelen met een andere ouder. Echter zou ik wel vallen over de afstand. En dan heb ik het al thuisblijfmoeder- met schoolgaande kinderen en een auto voor de deur heel makkelijk.

    Persoonlijk zou ik het feestje op een zondag doen en dan iets later. Of ik zou iets zoeken wat dichterbij is.
    Daarbij vind ik het best een verantwoordelijkheid om 10 kinderen op 1 ouder te hebben (ervan uitgaande dat alle kinderen gebracht en gehaald worden) stel dat er iets gebeurd dan moet je met dat betreffende kind weg kunnen.
     
    miss C en NiekeKris vinden dit leuk.
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Je kunt ook gericht twee mensen vragen natuurlijk. ;) :) En als die niet kunnen wellicht twee anderen. Voorkom je ook het probleem dat als je het toch door wil laten gaan, maar er maar één ouder kan rijden en je kiest dat er dan minder kinderen meegaan ipv iets anders te gaan doen, er misschien dus kinderen niet mee kunnen oid.
     
    miss C vindt dit leuk.
  3. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.134
    530
    113
    Utrecht
    Zelf zou ik dus nooit een feestje organiseren waarbij ik een vervoersprobleem heb of hulp nodig heb van anderen (ouders of familie).
    Wij zijn bijvoorbeeld met het verjaardagsfeestje van dochter (8 jaar) naar een manege gegaan waarbij alle meisjes met de fiets gingen, in totaal 6 kinderen.
    Dat ging prima met ons (mijn man en ik) erbij. Het was 15/20 minuten fietsen.
    Erg gezellig ook!
    Nu ligt het er ook wel aan waar je woont. Wij wonen in een woonwijk buiten een stad.
    Er is dus veel te doen met de fiets.
     
    miss C en Zxcvb vinden dit leuk.
  4. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.033
    15.039
    113
    Ik ben meer van maak niet van jouw probleem mijn probleem.
    Als het vooraf gevraagd wordt is het nog iets al zou dan mijn antwoord nog nee zijn want ik heb meer kinderen
     
    miss C, Zonnestralen en Zxcvb vinden dit leuk.
  5. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    9.984
    11.662
    113
    Vrouw
    Zoveel mensen, zoveel meningen en is prima natuurlijk.
    Ik zou in ieder geval niet staan te trappelen om te gaan rijden.;)
     
    miss C en Neuzeke vinden dit leuk.
  6. miss C

    miss C VIP lid

    20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Ik snap wat je bedoeld, maar als je daar rekening mee moet gaan houden kan je toch nooit een kinderfeestje inplannen?
    Afgezien van het feit dat je je kind miss wel moet wegbrengen/ophalen. (buiten de afstand om)
     
  7. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    9.984
    11.662
    113
    Vrouw
    Precies dit!
    Je wilt iets? Prima, maar zorg dat het een haalbaar iets is voor jezelf. Dat kan natuurlijk ook door van te voren een of meerdere ouders te vragen of ze bereid zijn om ook te rijden, maar zeker niet klakkeloos meedelen dat je kind zo laat op een half uur rijden afstand wordt verwacht. En zie maar dat je je kind daar krijgt.


    Heel iets anders trouwens: ik lees hier regelmatig: maak even een appgroep aan met de ouders. Hebben jullie van alle ouders dan een 06 nummer? Ik echt van bijna niemand hoor...
     
    miss C en Nellie4 vinden dit leuk.
  8. AuroraLeigh

    AuroraLeigh Actief lid

    22 okt 2019
    163
    305
    63
    Je ziet in dit topic goed wie de Vlamingen zijn. In Vlaanderen is het gebruikelijk dat je zelf zorgt dat je kind op het feestje raakt. Ik woon zelf in Nederland en krijg er de kriebels van als er gezegd wordt dat ik mijn kind maar gewoon in de auto moet meegeven met de opa van Pietje. Euh, nee, gaat niet gebeuren. Als je ziet hoe gevaarlijk sommige mensen rijden en met zaken als veiligheidsgordels om gaan… Ik geef mijn kind niet mee met iemand die ik niet ken. Ik besef dat ik hiermee de uitzondering ben, maar als mijn kind straks een uitnodiging krijgt, regel ik zelf wel dat ze op het feestje komt. En als de organiserende ouder daar iets van vindt, dan is dat maar zo.

    Ik ben vanuit Vlaanderen ook gewend dat feestjes op woensdag of zaterdag zijn. Als we een uitnodiging zouden krijgen voor een feestje op een studiedag, zou ik dat vreemder vinden dan dat er gevraagd wordt om mijn kind te brengen. Ik zou ook niet 2u in de auto gaan zitten maar enkel heen en terug gaan, en tijdens het feestje daar in de buurt blijven, zoals @tuc ook al aangaf.
     
    juf1987, Vulpen, miss C en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    9.984
    11.662
    113
    Vrouw
    Als je je kind gewoon bij het vriendje thuis kunt afzetten zal dat voor de meeste ouders niet heel veel tijd kosten lijkt mij. Natuurlijk kan het in een stad wat meer tijd kosten, dat snap ik. Maar er zit een flink verschil in dat je je kind bij de jarige thuis brengt en dat kost je een kwartiertje door de stad of je moet er een half uur enkele reis voor gaan rijden.
     
    miss C en NiekeKris vinden dit leuk.
  10. Prjbt

    Prjbt Bekend lid

    28 jun 2022
    879
    953
    93
    Vrouw
    Ik denk dat de mentaliteit qua feestjes in nl en België wellicht ook anders ligt.

    Ik heb hier (Noord Nederland) nog nooit gehoord van zelf brengen en halen naar locatie. De organisator regelt het altijd.
     
    miss C, Zxcvb en Neuzeke vinden dit leuk.
  11. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.033
    15.039
    113
    Ideaal als veel op de fiets kan. Hier kan het niet dus dan is het of tot de auto vol is of thuis. Nou hebben ze met een 7zitter geluk dat ze er alsnog 5 kunnen uitnodigen ;) En dan moet ik alsnog oppas of een 2e auto regelen voor de andere kinderen, afhankelijk van de activiteit.
    Willen ze meer is het gewoon thuis.

    Gelukkig zijn thuisfeestjes hier nog echt heel normaal
     
    miss C en Zxcvb vinden dit leuk.
  12. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Ik houd er niet van om het zo 'hard' te spelen... Dan regel ik het als organisator liever vooraf zo dat ik zeker weet dat het vervoer geen probleem vormt.
     
    miss C, bababoe, Nellie4 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Mbt op de fiets: naast dat het meeste hier niet aan te fietsen is, vind ik dat echt een grote verantwoordelijkheid met jonge kinderen... In de auto ook, maar dat vind ik toch anders, dan zitten ze 'vast' (met gordel en de deuren dicht, zeg maar ;)) ipv dat het alle kanten op schiet. En ik weet dat ik veilig rijd, terwijl ik niet weet hoe andere kinderen fietsen. Als ik zou moeten fietsen met zoveel kinderen, dan is mijn energie al op voordat ik überhaupt ergens ben. :roflmao:
     
    miss C en Nellie4 vinden dit leuk.
  14. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.483
    1.089
    113
    Ik zou afhaken. Er wordt hier door ons beide gewerkt en dat kan niet verschoven worden of thuiswerken. Kan moeilijk tegen onze gasten zeggen ik werk vandaag thuis, uw verblijf is niet schoon en u kunt ook niet inchecken.
    Carpoolen zal in veel gevallen ook niet gaan. De meeste ouders hebben toch meerdere kinderen die dan ook mee moeten om er eentje af te zetten. In ons geval zou er dan maar eentje bij in passen.
    Daarnaast gaan er gegarandeerd mensen afhaken en kom je niet aan de benodigde tien kinderen.
    Ik zou zeggen: of we gaan allemaal een hele dag en laat de kinderen smorgens bij mij thuis brengen en ga met het openbaar vervoer/taxi heen en terug.
    Ofwel ik plan een andere dag dat ik wel over voldoende auto’s beschik. Lukt dit niet dan een ander soort feestje. Onze kinderen hebben ook altijd wilde plannen voor een kinderfeestje maar wie betaald bepaald uiteindelijk is hier het motto.
     
    miss C en Nellie4 vinden dit leuk.
  15. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.033
    15.039
    113
    Afhankelijk vab welk kind. Van oudste dochter inmiddels redelijk wat na 8 jaar + vaste vriendinnengroep.
    Oudste zit nu in klas 1, daar heb ik alleen een nr van 1 klasgenoot. Hij was daar geweest en moest zelf naar huis fietsen. Eerste x, spannend voor mama :p dus dat nr op de klassenlijst geschreven zodat ik contact kon zoeken als hij niet zou thuiskomen en reageren :oops:
    Kleuter speelt vooral met de buurkindjes en van de buurvrouwen heb ik ook wel nummers :D
     
    miss C en Zxcvb vinden dit leuk.
  16. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    En dan nog, soms denk je iemand te kennen, maar is iemand in het verkeer toch net even anders dan je vooraf inschat... Ik rijd ook graag zelf, zeker toen ze nog kleiner waren, maar soms gaat het niet, ook bij bv. uitstapjes met school...en om ze dan niet te laten gaan vind ik ook zo wat... Inmiddels zijn ze zo oud dat ik hoop dat ze zelf hun mond open trekken als ouders dingen voorstellen die onveilig zijn (zonder gordel, op schoot, ...). Sowieso ook te oud om ze met dingen niet mee te laten gaan omdat ik zelf niet kan rijden. Ik kan ze ook niet in een glazen kastje stoppen, al zou ik dat soms willen.
     
    Vulpen, miss C en Neuzeke vinden dit leuk.
  17. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Op de basisschool had ik van alle ouders uit de klas (op een enkeling na die niet in de groepsapp zat) een nummer. Eén keer niet, omdat het een meisje uit een andere klas was, toen heb ik mijn nummer op het kaartje geschreven met het verzoek mij een berichtje te sturen. :)

    En nu op het VO heb ik van een aantal vriendinnen van de oudste het nummer. Gebruik ik in principe niet, maar ik vind het toch wel fijn dat als het nodig is, ik iemand kan bereiken of zij mij. Van één moeder, waarbij de oudste na een maand oid een slaapfeestje had, heb ik ook het nummer.
     
    miss C en Zxcvb vinden dit leuk.
  18. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.879
    16.218
    113
    Moet je er zelf ook niet een beetje om lachen? Dus een moeder die geen berichten kan beantwoorden tijdens werk, zorgt er zelf voor dat haar kind niet naar een feestje kan omdat ze niet als eerste reageert?:roflmao: En dan zeg je ook nog dat het berichtje waarschijnlijk niet onder werktijd word verstuurd. Hoe weet jij dat nou? Misschien werkt ze wel onregelmatig. o_O

    Iemand organiseert een kinderfeestje waarbij de ouders van de kinderen die uitgenodigd zijn maar even 30 min heen en terug moeten rijden en dan vind jij dat dat de verantwoording is van de ouders waarvan de kinderen zijn uitgenodigd? Dit is echt het toppunt van een situatie weten om te draaien. :|:roflmao:
     
    miss C, maartje84, bababoe en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    644
    375
    63
    Voor mij zou, als ik zoveel zou moeten organiseren de hele lol van het feestje al af zijn.

    De feestjes word steeds ingewikkelder, luxer, en duurder. (Lijkt me ook niet leuk voor ouders die voor zo'n feestje geen financiële mogelijkheden hebben)

    Ik zou zeggen keep it simple!

    Wij houden het altijd 'gewoon' thuis. Met een maximum aan kinderen die veilig in de auto kunnen om te worden thuisgebracht. De kinderen worden op een bepaalde tijd hier gebracht. (Zo gaat dat hier met feestjes) en wij zorgen dat ze weer thuis komen.
    Hier zeuren de kinderen ook altijd om een feestje bijvoorbeeld met een activiteit buiten de deur omdat ze dat bij andere kinderen ook weleens gehad hebben. Maar bij ons gaat dat helaas niet. Maar dat wil niet zeggen dat iets simpels niet gezellig en leuk kan zijn!
     
    Vulpen, miss C, Nellie4 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. miss C

    miss C VIP lid

    20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Ik doelde meer op het feit van moeten werken (niet thuis) en sportclubjes enz..
    Maar het klopt wel deels wat je zegt, van dat het de ouders niet veel tijd kost als het kind opgehaald en thuisgebracht wordt.
     

Deel Deze Pagina