Hoi dames, Mijn dochter is over 2 weken jarig en geeft dan een kinderfeestje. Nu is zij helemaal weg van prinsesssen en had ik een idee om een verkleedkist te huren met prinsessen jurkjes. Ikzelf wil dan smink halen en hen juwelendoosjes laten maken. Mijn vraag is waar haal je nu van die kant en klare juwelendoosjes die je dus zelf kunt versieren? Ook vind ik het leuk om een foto te maken, deze uit te printen en dat zij dan zelf het fotolijstje versieren, foto er in en dat ze dat dan ook mee naar huis krijgen. Ik twijfel dus tussen een fotolijstje en juwelendoosje. Het is dus de bedoeling dat we hier dan alle meiden omkleden als prinses en daarna hier samen cakjes gaan bakken. Ondertussen dat dat de cakejes in de oven zitten, de kado's te openen. Daarna als cakjes klaar zijn, deze door hun te laten versieren. Daarna leek het mij leuk dat ze elkaar dan gaan sminken en dan daarna leuk gezellig aan tafel te gaan zitten om een juwelkistje of fotolijstje te maken. Mocht het dan een juwelenkistje worden, dan ga ik na het maken van de doosjes, juweeltjes verstoppen. En mogen ze daarna hun eigen juweeltjes zoeken. Bij de vondst mogen ze koek happen. Als ik kies om een fotolijstje te gaan maken is het met zijn allen de bedoeling om foto's van de prinsesjes te maken in verschillende poses. Deze ga ik dan uitprinten en gaan ze hun eigen fotolijstje versieren. En ook hierbij degene die klaar is mag koekhappen. Ik denk dat dan wel alles bij elkaar 2 uurtjes om is en gaan we daarna gezellig met zijn allen naar de mac en krijgt elk kind een happy meal. Misschien hebben jullie nog tips wat ik ipv koekhappen zou kunnen doen? Of wat lijkt jullie leuker, een juwelendoosje maken of een fotolijstje....moeilijk, ikzelf vind beide erg leuk.
Dat wordt vast een heel leuk feestje!! Super creatief bedacht. Ik zou denk ik het fotolijstje doen, waardoor ze een leuk aandenken aan het feestje hebben.
Hier hebben we dus toen doosjes versierd. Had bij de Xenos van die 4kanten, houten doosjes gekocht.. En dan gliters, stickers verf etc. En dat beantwoord dus de vraag, waarje die haalt Als ik naar je onderschrift kijk, zie ik dat ze 6 wordt. Mijn dochter is 5 geworden en ik verkeek me ff op t feit, hoe snel ze klaar zijn met knutselen. Ik dacht ze er toch zeker een half uur zoet mee te houden....FOUT haha
Bij Xenos hebben ze idd die doosjes. Met gewone dekseltjes maar ook met scharniertje en sluitinkje. Veel plezier, lijkt me een leuk feestje. Oh, als je al naar de mac gaat zou ik niet eerst koekhappen. Misschien buiten schatgravertje ofzo doen op zoek naar de juwelen met z'n allen. Met aanwijzingen ofzo.
Thanx, ik denk ook wel dat het zo een geslaagd feestje wordt. En idd dat koekhappen, ja daar zat ik ook mee in dubio, het is idd niet zo handig als we daarna naar de mac gaan. Maar ja nu nog de twijfel, fotolijstje of sieradenkistje. Van de ene kant vind ik een fotolijstje ook leuker omdat ze dan idd een aandenken hebben. Maar met het sieradendoosje kun je idd opdracht geven om de juweeltjes te zoeken. Dat houdt ze dus wel even bezig Dus als ik voor het fotolijstje ga, moet ik na het knutselen daarvan nog iets verzinnen wat ze bezig houdt. Misschien buiten met opdrachten zoeken naar het kroontje van de jarige??
Als je een verkleedkist huurt en daarna cakejes gaat bakken en versieren en knutselen, buiten zoeken en schminken/ tutten heb je kans dat de boel heel erg vies wordt/ scheurt misschien? Misschien kunnen ze al verkleed komen? En ik zou denk ik het juwelendoosje doen, dat is wat minder kwetsbaar en meer knutseloppervlak. Je zou dan bijvoorbeeld: 1. De cakejes kunnen bakken/ versieren; 2. De juwelendoosjes schilderen(je hebt van die parelmoerverf, dit is heeeel erg prinsessenwaardig); 3. Elkaar optutten/schminken; 4. Een prinsessenfotoshoot; 5. Het geschilderde(en inmiddels gedroogde) juwelendoosje beplakken(bij de zeeman heb je vaak van die doosjes met diamantjes etc. veertjes heb je bij de hema, heb je trouwens ook steentjes en verf, doosjes idd bij de action) Intussen fotos uitprinten, kunnen ze ook in dat doosje doen; 6. Buiten een schatkist met juwelen zoeken? Middels speurtocht ofzo? Die kan je als het nodig is nog uitbreiden of inkorten op het moment zelf. En dan nog een spelletje voorbereiden voor als je echt tijd over hebt. Bijvoorbeeld: Zakdoekje(diamantje?) leggen, Ezeltje(wit paard??) prik me, prins redden uit een toren(lees, je man opsluiten in een slaapkamer en de meiden door opdrachtjes de deur open laten maken)?? Tussendoor kan je ook nog even drink/ eet/ plas pauze inlassen.. Succes!!
Ik heb zoiets bij de verjaardag van mijn zoontje gedaan toen hij 5 werd maar dan in vorm van piraten. Een heel draaiboek gemaakt en speurtocht uitgezet met als eindpunt de schatkist, knutselen, eten smincken, spelletjes ik dacht dat ik er een midag mee zoet zou zijn.....helaas.... na 2 uur waren we helemaal klaar. Maar mijn zoontje wist er wel raad mee, pakte zijn bal en heeft een voetbaltoernooi georganiseerd. Ik denk dat dat uiteindelijk het leukste van het het hele feestje was!