Zijn dit geschikte cadeau's voor kindje dat 2 jaar wordt?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door vruchtje24, 8 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Ons zoontje wordt in maart 2 jaar en ik ben alvast een beetje aan het nadenken wat leuk is om te vragen voor hem.

Mijn schoonmoeder had het over een (klein) fietsje met zijwieltjes om te geven, maar ik vraag me af vanaf welke leeftijd gemiddeld kindjes daaraan toe zijn? Is dat al met 2-2,5 jaar of pas als ze 3 zijn? We gebruiken nu een 3-wieler met duwstang. Hij komt nog niet goed genoeg bij te trappers om het zelf te doen. Moeten ze eerst op 3 wieler leren fietsen voordat je over gaat tot fiets met zijwieltjes?

Ook lijkt het mij leuk om een glijbaantje in de tuin te kopen voor hem. Is dat nog leuk genoeg en tot hoelang vinden ze dat gemiddeld leuk? En hoeveel treden moet je dan minimaal of maximaal nemen? Hebben jullie evt. ervaringen met glijbanen en vind je kindje het leuk?

Als jullie nog verder leuke tips hebben om voor zijn verjaardag te vragen is dat meer dan welkom!

Groetjes,
    vruchtje

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik vind een fiets met zijwielen nog overbodig.. wij hadden m gegeven met Justin's 3e verjaardag, dat was vroeg genoeg. Is een loopfiets dan geen goed idee? Dit kunnen ze met 2,5 jaar en is een 'vooridee' hiervan. Glijbaan is ook leuk, wij hadden er 1 met 4 treetjes toen.

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze dochter krijgt ook een fietsje met zijwieltjes en een glijbaan voor d'r verjaardag. Ze kan nog niet op een driewieler fietsen, maar wel op een gewone fiets (met zijwieltjes dan he..;)). Het principe van een driewieler is vaak ook moeilijker omdat je dan achter de trappers zit, en bij een gewone fiets erboven. Er hoeft dan minder kracht gezet te worden.
    Qua glijbaan, ik zou zeggen 4-5 tredes..

4. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

puky loopfiets :) Heb er nu zoveel goede dingen over gehoord. Wij gaan daarvoor !

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ons meisje is vorige week 2 geworden. Een glijbaan was hier afgelopen zomer al een groot succes en die hebben we dus al een hele tijd; kun je zeker kopen.
    In de winkel hadden wij nog gekeken voor een loopfiets maar ons meisje is daar echt nog te klein voor dus we hebben gekozen voor een traptractor en ze is er helemaal weg van.
    Een fiets met zijwieltjes is denk ik beter voor als hij 3 wordt, daar zijn ze echt nog te klein voor.

6. Glijbaan met 5 treden is leuk. Ook als ze wat groter worden.
    Onze dochter van 17 maanden gaat er met plezier op en af (nog wel alleen als we er naast staan, anders durven papa en mama niet). Onze zoon van 3 vind 'm ook leuk.

Een fiets met zijwieltjes is wat mij betreft vroeg genoeg met 3 jaar. Dan kun je ze ook beter leren waar ze wel en niet mogen fietsen.
    Hier past onze oudste nog maar net op de fiets en krijgt ie het net voor elkaar om rond te draaien.
    Het ligt ook aan hoe groot je kindje is. Met twee wilden we ook gaan voor een loopfiets met twee wielen. Daar paste hij alleen totaal niet op. Toen hebben gekozen voor een loopfiets met 4 wielen van puky.
    Onze dochter ging daar al op crossen toen ze nog geen 1 was terwijl onze zoon 'm kreeg toen ie twee was en het te moeilijk en spannend vond.

Ik zou wat fiets betreft met de kleine naar een winkel gaan waar ze veel soorten hebben. Dan kun je kijken waar je kleine iets mee kan.
    Bij ons gaven ze het advies om vooral niet te snel iets te willen, als ouder zijnde dan. Dan denk je een leuk cadeau te hebben en vervolgens doen ze er niks mee. Da's dan ook weer jammer.

7. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Glijbaan is absoluut een aanrader. Onze dame klom er al op aan het eind van de zomer. Deed dit ook zelfstandig. We bleven er wel bij hoor. Wij hebben een grote, denk 4-5 treden?
    Fietsje zit ik ook aan te denken met haar 2e verjaardag in maart. Overigens gebruikt ze haar loopfiets nu ook heel vaak, is een bakfietsje. Echter heeft ze lange benen dus wordt ze er haast te groot voor.

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou ook gaan voor een loopfiets! Dat is sowieso heel goed om te oefenen om evenwicht te houden en daar kunnen ze met 2 jaar gewoon veel meer mee dan met een gewone fiets. Toen Milan 2 was hadden wij al wel een fiets voor hem (gekregen van opa en oma voor z'n verjaardag). Hij pastte er toen net op, maar hij kon nog niet genoeg kracht zetten om ook al echt te trappen. Loopfiets reed hij zo op weg!

Glijbaan is ook heel leuk ja, wij hadden er vorig jaar eentje gekocht, zo'n standaardding die half Nederland heeft (geel/rood/blauw, met 5 treden). Echt een groot succes hier! Als 't nu droog is buiten, speelt 'ie er nog steeds veel mee.

Deel Deze Pagina