zoon van 6 en slaat andere kinderen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door djen, 17 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djen

djen Lid

11 okt 2007
    89
    0
    0
    Wat doen jullie hier tegen?Tips?
    Ik probeer hem nu aan te pakken zodat het niet erger word.
    Ik heb gister een bord gemaakt met stickers om te kijken elke dag dat hij niet iemand slaat of duwt dat hij dan een sticker krijgt.
    Het is niet zo dat hij echt bewust iemand gaat slaan voor hem is het spelen maar veel te hard en wild.

jen

2. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    hoi,
    ik denk omdat je zelf al aangeeft dat het niet echt bewust gebeurt, een sticker systeem niet echt werkt. wat ik begrijp gebeurt het slaan uit enthousiasme, onhandigheid en misschien wel een stukje onmacht?
    ik zou er eerder voor kiezen om duidelijk voor hem te benoemen wat er op zo`n moment gebeurt. hem er in die situati op attent maken dat hij iemand duwt of slaat en dan vertellen wat hij wel mag doen. bijv vragen of hij er langs mag of dat hij mag zeggen tegen het andere kind dat hij iets niet leuk vind. door het luchtig en positief te houden zal hij zich er ook niet onzeker door voelen. al je bijv. merkt op momenten dat het wel bewust gaat dan kun je ook duidelijk naar hem benoemen dat je hem heel lief vind, maar dat hij niet mag slaan. en daarbij gelijk aangeven wat hij wel mag doen.
    hopelijk heb je er wat aan. succes!!!

groetjes joyce

Deel Deze Pagina