onze dochter zat net heel heerlijk zelf te spelen met de play-doh.. Snel even me zoon verschoonen en toen ik terug kwam was er wat van de play-doh weg.. ik vroeg waar het was en ze zij dat het in haar buikie zat.. ik weet dat het niet goed is als ze dat eten, maar is het heel slecht of kan een beetje geen kwaat.. en zijn er meer ouders van wie kinderen play-doh eten...
Als het de echte playdoo is, dan kan het zeker geen kwaad, bij de neppers weet ik het niet altijd zeker. Het staat als het goed is wel op de potjes
Als het de echte is hoef je je geen zorgen te maken, het is natuurlijk niet de bedoeling maar die van mij heeft er ook al een keer een hap van genomen en er niets aan over gehouden
Thirza stopt het ook in haar mond, (zoals met alles ), en volgens mij moet die klei aan maatstaven voldoen dat er geen giftige bestanddelen in mogen zitten. Dus af en toe een hapje kan geen kwaad
hahaha vind het wel knap want weet je wel hoe smerig dat smaakt! Bah bah. hihi. Volgens mij at ik als kind ook lipsmackers enzo.
Hij neemt hier wel een hap maar spuugt het dan weer uit, het is ook echt smerig dus waarom ze het opeten, waarschijnlijk door de felle kleurtjes.
ik denk dat het er ook aan ligt hoeveel happen ze genomen heeft. van 1 hap zal ze niks krijgen denk ik.
De echte playdoh is gemaakt van allemaal natuurlijke, eetbare bestanddelen dus het kan geen kwaad is mij verteld...
Playdoh word gemaakt van zout, water, en tarwemeel heb ik gelezen. Alleen voor kinderen die allergisch zijn voor tarwe is het gevaarlijk. Het staat ook op de potjes.
hihihi, ik dacht al toen ik het onderwerp las. Play doh eten??? Is volgens mij niet helemaal de bedoeling. hahahhaa
Ik heb bij m'n dochter ook al eens een plakkaat playdoh van haar gehemelte mogen schrapen. Wat blijft dat spul naar plakken! Maar idd, het mág niet giftig zijn. Of het goed is, is iets anders. Maar een keer per ongeluk een hap nemen, levert geen problemen op. Op het kdv vroegen ze gelijk: welke kleur heeft ze genomen? Dan weten we wat we in d'r luier kunnen verwachten! (het gebeurt zó vaak, volgens hen)
idd de echte playdoh, want ook al mogen kinderdingen niet giftig zijn, van de neppe kun je niet opaan hoor. Hier ook niks anders dan playdoh.
Volgens mij is het tegenwoordig zelfs glutenvrij... dus ook dat probleem is uit de wereld Wordt volgens mij van aardappelzetmeel gemaakt