Ik zie het echt heel erg veel om me heen. Meiden van 10 a 11 met hakjes aan en mobiele telefoons en make up en nagels. Dan bedoel ik echt meiden met acrylnagels. Dochter heeft t nu in dr kop gehaald dat ze dat graag wil, ook wil ze graag haar haar verven (ze krijgt nu voor dr 10e verjaardag haarkrijt van me, iets minder pemanent dan verf hahaha). Is toch niet normaal? Nagels,hakken etc op die leeftijd?
Zou van mij ook echt niet mogen op die leeftijd. Belachelijk. nagellak op je eigen nagels ok, daar kan ik nog wel inkomen, maar gelnagels? Ik vind dat sowieso spuuglelijk dus van mij zou ze ze nooit krijgen maar als ze het zelf wil (betalen) 'mag' het vanaf een jaar of 16. Make-up heel af en toe op een speciale gelegenheid vanaf een jaar of 11 ofzo (vind ik al heel jong) en zeker niet dagelijks!
Mwa hakken en make-up gebruikte ik toen ook al. Acrylnagels bestonden toen nog niet, bovendien was en ben ik tevreden met mijn eigen nagels, maar die lakte en vijlde ik toen wel al.
Mijn dochter heeft haar tot bijna op dr billen, en wil nu een blonde pluk in haar haar, en dr wenkbruawen moeten worden geepileerd. en ze heeft zichzelf wijsgemaakt dat ze een snor heeft, dus die moet ook weg. Ze heeft donker haar, dus er zitten wel haartje die je ziet...maar ik vind haar eigenlijk voor al deze dingen nog veel te jong. Ze is ook 10, en ook al volop aan het experimenteren met make-up Man toen ik 10 was speelde ik nog met poppen en barbies. En als ik in haar klas rondkijk is zij overal laat mee, dr lopen al veel meisjes met make-up grote ooringen en hakken in de klas rond Ik vind het te, maar goed ik zal wel ouderwets zijn, maar mijn dochter mag nog geen make-up naar school, en zeker geen grote ooringen, die blonde pluk in haar haar daar wil ik nog wel een keer over na denken...maar de rest nee nog veel te jong
Als ik het zo hoor is mijn eerste reactie 'neeeeeuh, veel te jong'. Maar eerlijk, toen ik een jaar of 10/11 was vond ik dat ook prachtig . Hakken kreeg/wilde ik toen nog niet. Mijn moeder verfde haar haar altijd met henna en dan kreeg ik ook wat plukken. Een mobiel kreeg ik in de brugklas (i.v.m. het fietsen), maar daar deed ik toen weinig mee. Probeer samen met je dochter voor alles een middenweg te vinden, zoals met dat haarkrijt. Hou samen een avondje met gezichtsmaskertjes, een meidenfilm, wat hapjes en lak elkaars nagels dan mooi, voor haar met diamantjes ofzo. Daar komen jullie samen vast wel uit
Eerlijk gezegd denk ik dat het wel normaal is. Tijden zijn veranderd. Nouja, veranderd. Toen ik 10/11 was, was ik ook bezig met make-up. In de (social) media, op school, bij vriendinnen thuis... ze zien dit soort dingen overal. Ik zou mijn dochter leren wat mooie en subtiele make-up is en afspraken maken. Bijv. nog niet naar school, of juist wel en dan 1 soort make-up (óf mascara, óf oogschaduw) Ik denk dat haarkrijt (nooit van gehoord btw) en opplaknagels prima zijn voor deze leeftijd. Het experimenteren hoort erbij.
Mijn dochter is bijna tien, bij haar in de klas is er één met een telefoon..de meiden doen soms wat lipgloss op, maar nog geen hakken. Mijn dochter krijgt een telefoon als ze naar voortgezet onderwijs gaat en mag af en toe lipgloss op met bepaalde feestjes en thuis make-up, met spelen. hakken, absoluut niet. Nagellak mag, maat niet te heftige kleuren.
Jeetje echt niet....10 jaar...... Zag laatst een meisje met enorme oorbellen en dat vond ik al niet kunnen. Haar verven zou ik ook niet doen met 10 jaar...waarom in godsnaam?
andere kinderen hebben zo een grote invloed. Als je dan al in een klas zit vol hittepetitten, dan valt het niet mee om een buitenbeentje( want zo zien die andere meiden dat) te zijn. terwijl het helemaal niet zo is, maar dat willen ze niet horen Dus ik snap wel waar die gedachtes vandaan komen
hahahaha nou ja ik ben dus gecertificeerd nagelstylist en draag zelf geen nagels maar zij vind het helemaal prachtig.. Heb ook gezegd : nou voorlopig mag je het echt vergeten hoor. Haarkrijt vind ik prima. En ze oorbellen maakt me niet zo heel veel uit (alst maar iet van die huge lellen zijn). Maar vind het wel erg moeilijk om te accepteren dat de meiden van tegenwoordig veeeeel eerder met zulke dingen zijn dan ik vroeger.
Mijn dochter is 15, vanaf de brugklas vind ik vroeg genoeg om met make up e.d. aan de slag te gaan. Acrylnagels vind ik echt niet nodig voor zulke jonge meiden. Nagellak vind ik dan wel weer kunnen.
Hou zelf erg van make up, mooie nagels, verf mijn haar maar ben wel soms geschokt als ik 13 jarige meisjes, hoog gehakt in super korte rokjes, oranje van de zelfbruiner, helemaal onder de make up met geverfde haren zie. Vaak wordt het ook nog erg overdreven allemaal op die leeftijd, hoe meer hoe beter... Ik vind het op 13 jaar al niet done, laat staan op 10 jaar...
Vroeger... toen ik 10 was.. haha Ik vind het steeds gekker worden, strings en kanten "bh"tjes voor kinderen, dure mobieltjes, acrylnagels, make up en hakken.. Waarom mogen kinderen gewoon niet lekker kind blijven, nu het nog kan.. Ja, tijden veranderen.. maar als we hier allemaal in mee gaan waar gaat dit dan heen?
Hakken: vanaf een jaartje of 15, 16 denk ik. Die nepnagels hoeven van mij sowieso niet, maar als ze daar op haar 16e haar eigen spaargeld aan uit wil geven mag ze het zelf weten. Nagellak kan wel eerder vind ik. Doen we nu soms ook voor de lol Make up zeker niet op de basisschool. Daarna gaan we eens kijken wat voor keuzes ze maakt. Liever niet dichtgeplamuurd. Beetje mascara, lipgloss of oogschaduw dat vind ik niet zo heel verkeerd voor een meisje op de middelbare school.
Nog lang niet. Op de middelbare school wil ik er over nadenken eerder niet. Mobiele telefoon is afhankelijk welke school ze gaan. Die hier op 10 min verderop zit is een mobiel niet nodig. Gaan ze naar de school die in het andere dorp zit dan kunnen ze een mobiel krijgen waar ze mee kunnen bellen als er iets is en verder niet.
Daarom denk ik dat je ze beter kan begeleiden in dit hele gebeuren dan ze 'los te laten', want dan krijg je dit soort overdreven gedoe. Mijn moeder heeft dat naar mijn mening heel goed gedaan met mij vroeger. Ze leerde mij hoe je make-up het beste op kan brengen op een subtiele manier en er werden grenzen gesteld. Dus ik liep er nooit als een opmaakpopje bij.
Hmm doet me denken aan dat topic laatst... Waar iemand volledig met de grond gelijk gemaakt werd omdat ze d'r dochter d'r haar roze had geverfd toen ze dat graag wilde..... E ik zag gister ene kleuter op echte hakjes Niet heel hoog... Maar goed.. Een kleuter zelf is ook niet zo hoog. En het was echt modelletje pump.
10 jaar??? Echt niet dat mijn dochter dan al met dat soort dingen buitenshuis loopt. Thuis, prima. lekker experimenteren. Tutten met mams. Geen probleem. Maar zodra je naar buiten wil gaat het eraf. Ook geen hakken, ook geen nepnagels, ook geen geverfd haar. Nagellak zou ik geen probleem mee hebben. Mobiel in principe vanaf de brugklas, maar is afhankelijk denk ik van welke school e.d. Vanaf de middelbare school vind ik vroeg genoeg, en dan nog met mate Ik zie soms ook wel eens meisjes (!!) van 11, 12, 13 jaar met een ultra kort rokje (zo eentje net onder d'r billen), gezicht dicht geplamuurd, behangen met weet ik veel wat voor rotzooi en dan denk ik wel eens ... heeft mama of papa je niet gezien voordat je de deur uitliep?? Echt no way dat mijn dochter met dergelijke kleding de deur uit gaat.
Ik geef les aan groep 7. Dus die meiden zijn 10, 11 jaar. Ik vind ze ook steeds vroeger wijs worden. In mijn klas ook hakken en make-up. Geen gelnagels, maar wel nep opplaknagels. Het valt me ook op dat de meiden die nu in mijn klas zitten lichamelijk verder zijn dan de meiden die ik 10 jaar geleden in groep 7-8 had zitten. Ook zijn er nu meer meisjes ongesteld dan toen. Van de 13 meiden die ik nu heb zijn er al 3 ongesteld. Dus de lichamelijk ontwikkeling is nu sneller, dus de metale ontwikkeling ook denk ik. Mijn eigen dochter is nu 5. Gek op make up en hakken. En nagellak en glitters enz. Nagellak heb ik geen probleem mee. Speelgoed make up en hakken voor thuis ook niet. Maar naas school gewoon als meisje van 5. Zonder hakken en make up