Welke pop?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by misa, May 20, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. misa

misa Niet meer actief

Mijn dochtertje wordt bijna drie jaar. Nu heeft ze wel poppen (tweedehandsjes) maar vind mijn man dat ze wel eens een echte mooie pop mag hebben... ;)

Ik zie vooral een Annabell en een Baby Born langskomen. Wat zijn de verschillen? Ik ben zelf niet zo kapot van een harde pop. Maar weet niet zeker wat mijn dochter ervan zou vinden.

Welke pop hebben jullie en hebben jullie advies? :)

2. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Hier de mini baby born met een zacht lijfje.

3. highenergy

Jul 28, 2014
    86
    17
    8
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje van ook bijna 3 heeft vorig jaar de my little baby born waterpret gehad. Deze pop heeft een zacht lijfje en kan mee in bad. Door het speciale lijfje is ze erg snel droog. Van iemand anders heeft ze een poppenbadje met toebehoren gehad. Erg leuk voor in de tuin als het zonnetje schijnt of om samen mee in bad te gaan!
    Ik vind het alleen jammer dat er voor de little baby born weinig kleertjes te vinden zijn. Verder een superpop!

4. misa

misa Niet meer actief

Dus jullie hebben beiden een zachte pop. Daar neig ik dus ook eeg naar. Ik kom vaak op de baby annabel uit als ik Google.

5. highenergy

Jul 28, 2014
    86
    17
    8
    NULL
    NULL
    Er ligt hier ook nog een baby chou chou van mijn oudste dochter, die heeft ook een zacht lijfje en is ietsje groter, de little baby born pakt wat lekkerder denk ik, want daar sjouwt ze meer mee rond.

6. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Mijn dochter is een mega poppenmoeder en de zachtere lijfjes zijn favoriet. Ze verkiest de poppen met functies niet boven die zonder.

Mijn dochter heeft de götz pop:

Babypop met blauw pakje, Goetz Cookie - L | www.3vosjes.nl

Verder nog my first baby born die redelijk aan flarden ligt. Nog een onbekend merk met zacht lijf, en my first annabell maar die vind ik zelf wat minder.

7. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Hier nog zo'n poppenmoeder

ze heeft

een kleine babyborn met zacht lijfje (die mag mee naar buiten, in het badje, in de zandbak)
    een onbekend merk grote pop met zacht lijf (die ook overal mee naar toe mag)

een babyborn klap eens in je handjes (verjaardagcadeau van opa en oma) die niet handig is omdat de armen in een vaste stand zitten en dat is dus lastig aan en uit trekken.

een gewone baby born (heeft ze zelf bij elkaar gespaard)

en een cicciobello bobo, een grotere pop met zacht lijf. Als je de speen uit de mond trekt gaat het huilen en krijgt rode wangen. Dan kun je de koorts opnemen en haar beter maken met 3 verschillende flesjes en als dat niet werkt kun je nog een spuit geven. (de pop wisselt van programma dus de ene keer is ze beter na 1 flesje en de volgende keer moet je alles doen), (ook deze pop heeft ze zelf bij elkaar gespaard)

Wat ik wel handig vind is dat , als je een grote pop koopt je kijkt naar de lengte van de pop. Baby born is ongeveer 43 cm, die van het onbekende merk ongeveer 50 cm. Hiervoor koop ik gewoon maatje 50 babykleding. De echte babyborn kleertjes vraag ze vaak voor haar verjaardag/sinterklaas.

8. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

Feb 17, 2011
    2,665
    8
    38
    Mijn dochtertje heeft de babyborn pop, hard lijfje. Ze vindt het geweldig, ze kan haar drinke geven uit een flesje en als ze op haar navel drukt gaat ze plassen. Ik heb luiers maar 0 gekocht kleinste maatje voor premateur babys die passen de pop ook. Ze is een echte poppenmama.

9. misa

misa Niet meer actief

#9 misa, May 21, 2015
    Last edited by a moderator: May 21, 2015
    Bedankt voor de reacties!

Ik blijf neigen naar een zachte pop (met harde ledematen). Carino, die van jou lijkt me ook een fijne pop..! Daar ga ineens even naar zoeken op mp, want ik vind ze nieuw echt belachelijk duur....!
    Oja, en wat vind je niet leuk aan de Annabell pop?

De poppen met functies (huilen, bewegen, praten, boeren), vind ik niet zo nodig. ;)

10. disaro

disaro Fanatiek lid

Aug 18, 2014
    2,036
    251
    83
    Hier de annabell en dochter is er gek op, ik koop tweedehands kleertjes maat 50 en dat kan de pop net aan.

11. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Ja, hij is prijzig maar poppen gaan lang mee. De pop is 47 cm en past alle oude babykleding. Ik vind het echt een hele mooie pop.

Die annabell ging snel stuk. Maar kan toeval zijn.

12. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Wij hebben een pop van Heless. Die vond ik zelf mooi, omdat het hele 'echte' poppen zijn, met een lekker babybuikje en mooi gezichtje. Je hebt jongens en meisjes, blank of met een kleurtje. Ze zijn even groot als de babyborn, dus qua kleertjes kun je dat dan aanhouden qua maat.

Maaarrrr, eerlijk gezegd, wij hebben ook zachte poppen en dat knuffelt toch wel heel fijn!

13. misa

misa Niet meer actief

Ja dat zal vast toeval zijn, denk ik.

Ik wil er sowieso eentje met een speen, want dochter is er verzot op (ja zelf ook... ;))
    Ik vind die van jouw link met die blauwe kleertjes, pop maat L, heel gaaf! Maar ik vind het denk ik wel te groot. Dan kom je uit op de maxy poppen. Ook een erg mooi formaat. Maar het koppie van die maat L is zo mooi...! :)

Haha ik twijfel nog even lekker verder. Jammer af ze tweedehands bijna niet te vinden zijn.....

14. misa

misa Niet meer actief

Wat bedoel je met echte poppen?
    Hebben jullie de achte oo harde poppen? Ik zie verschillenden van heless.

15. misa

misa Niet meer actief

Nou het is een gotz pop geworden! Lang getwijfeld tussen de maat M en L. Nu heb ik net de gotz maxy muffin thuis gekregen. toch even weer getwijfeld of ik niet de L had moeten bestellen, maar toch houden we het hier maar bij. Ik heb wat oude kleertjes voor de pop en die passen wel aardig goed..!
    Mocht ze echt zon poppenmama blijven, dan kunnen we altijd nog een grotere kopen!

16. Dimisto

Dimisto Actief lid

Sep 24, 2012
    247
    0
    0
    genieten van me meisje
    Groningen
    hier een babyborn, en twee met zachte lijfjes .. ze speelt er allemaal goed mee, en is 2,5

17. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

Oct 21, 2005
    2,158
    405
    83
    De Götz L uit de link is ook erg groot..
    Merk dat onze 4 jarige die nog steeds niet als eerste pakt (helaas want ik vind hem zo mooi 😉)

18. misa

misa Niet meer actief

Hahaha ja dat gevoel ken ik. Ik vind m ook zo mooi!!! Dat koppie, die kleertjes.... Hahahahaha een oude poppenmoedertje hier.... ;)
    Maar jullie hebben de gotz maat L dus ook?

Maar we hebben de M dus gekocht en die is de helft aan gewicht ten opzichte van die maat L, dus misschien niet verkeerd.

19. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Dochter heeft meerdere poppen, meeste baby born. Ze heeft de voorkeur voor de poppen met zacht lijf.
    Ze heeft 1 pop van 60cm. Dat is een Lissi pop. Deze pop speelt ze het meeste mee. Denk vanwege de afmeting. Bij oma pakt ze ook steeds de Lissi pop ipv andere.

20. misa

misa Niet meer actief

We hebben nu een gotz met een zacht lijfje gekocht. Deze is 42 cm. Ben benieuwd!

Share This Page