Kinderfeestje

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Masa, 23 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    En gek idee, maar ik merk dat dat hier wel eens gebeurd: feestje vieren bij een binnenspeeltuin (of wat dan ook)? Dus ook het 'grote mensenfeest'. Gaat natuurlijk niet als er daarbij alleen maar mensen zonder kinderen komen, maar als er bv. ook altijd neefjes en nichtjes komen, dan gaat dat prima. En dan kun je het combineren met de kinderfeestjes en heb je er zelf toch net wat minder werk aan (en het is allemaal op één dag). Mochten opa en oma dat te druk vinden, kun je er na misschien met hen uit eten gaan?

2. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik zie het probleem niet zo. Vermits je een feestje mag geven, kan je niet én oma en opa en andere familie samen met enkele kindjes van haar klas uitnodigen? Alles samen? Gewoon taart eten, spelletjes spelen?
    Anderzijds begrijp ik je man ook wel, EuroDisney is al wat, ik denk dat je kinderen het goed begrijpen dat dát hun feestje en cadeautje is en het je niet kwalijk nemen als er niet nóg eens een feestje is.

3. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het kind van 7 uitleggen dat dit jaar het feestje disneyland is. En dat er genoeg verjaardagen zullen volgen om het met vriendinnen te vieren.

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik zou wel kinderfeestjes voor vriendjes geven, maar niet apart voor de familie. Kinderen vinden hun kinderfeestje bij ons toch 100x belangrijker dan het bezoek van familie.

5. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik vind dat een kind niet hoort te bepalen hoe groot het kinderfeest wordt. Dus omdat het kind gewend is aan een groot feest en het daarom dit jaar ook wil moet dat ook gebeuren.
    Nee jullie gaan als kado al naar disneyland. Dat is al een super mooi, groot en kostbaar kado. Daarnaast kun je best een kinderfeestje met vriendjes/vriendinnetjes uit de buurt/van school doen want dat hoort er gewoon bij, maar dan hoeeft er geen springkussen, clown ed bij. Kun je prima 'gewoon' iets leuks doen en niet te duur maken.

Mijn mening is dat een kind ook blij moeten kunnen zijn met iets kleins. Dus ook gewoon tevreden zijn met middagje koekhappen, speurtocht, knutselen etc. Tot op zekere hoogte kan het aangeven wat het graag wil, maar ik als ouder bepaal, niet het kind.

Succes met het feest en veel plz in disneyland :)

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik zou er een klein feestje van maken voor familie, zonder clown, springkussen of weet ik wat. Gewoon koffie, taart en daarna wat sap en knabbels op tafel en zetten en ze zichzelf laten bedienen.
    Rustig kinderfeestje, bijv. met wat kindjes naar de bioscoop en een ijsje eten, dan hoef je daar ook niet teveel voor te regelen of die kinderen te vermaken.

7. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Bedankt voor de antwoorden! Ik ben het er mee eens dat een kinderfeestje goed is voor de ontwikkeling en het banden schept tussen kinderen van deze leeftijd.

Ik ben het er niet mee eens om het gewone feest te skippen en dat is eigenlijk omdat ik een hele drukke agenda heb, ik werk normaal 7 dagen per week en doe dat 90% vanuit huis lekker bij de kindjes maar betekend wel dat er niet altijd bezoek kan komen en ik dat echt moet plannen van te voren. Als iedereen dan apart een afspraak moet maken om de verjaardag van de kindjes te vieren (hapje taart komen eten en cadeau geven) dan ben ik overspannen als de laatste komt. Laat ze maar lekker allemaal op dezelfde dag komen dan...

8. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Ik snap best dat je opa/oma/familie de kans wil geven om op de verjaardagen van hun kleinkinderen/neefjes/nichtjes te komen. Hoe leuk EuroDisney ook mag zijn.
    En een kinderfeestje is hier ook vrij standaard. En dat doet iedereen op zijn eigen manier.

Deel Deze Pagina