Kinderfeestje

Discussie in 'Corona forum' gestart door nelta, 23 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Volgens mij mag het gewoon hoor! Hier is een uitgebreid stukje over in het debat geweest, maar dat is een beetje lastig terug zoeken:roflmao: Rutte bleef erop hameren dat die afstand zo belangrijk was. Ik mag toch ook nu met vriendinnen naar het park? Waarom jouw kind niet met zijn vriendjes, die onderling sowieso al veiliger zijn en geen afstand hoeven te houden?
     
  2. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.950
    15.253
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Haha dat arme kind, geweldig!!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Kinderen mogen sowieso nu al samen spelen zonder afstand te behouden (12 jr). Na 1 juni zijn de maatregelen nog verder versoepeld. Ik zou het gewoon doen, desnoods even contacten met de gemeente.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  4. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.162
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    bij al die regels worden de kinderen tot 12 jaar niet genoemd. Die hoeven zich op tal van plekken al niet aan de 1,5 meter te houden (school, buitenspelen, sport) . Dus 'samenkomsten' voor jeugd tot 12 mag volgens mij wel toch? Als er maar toezicht van een volwassene is. En als het verschillende volwassene zijn - dan wel op voldoende afstand van elkaar.
    Bellen is het beste idee denk ik -hoewel je het ook nog zo kunt treffen dat de één ja zegt en de ander nee. Ik zou het dan dus ook niet te moeilijk stellen aan de telefoon ;) .

    Nu ik er over nadenk; als jij zegt: 'Mijn zoontje van 11 wil met zijn vriendjes buiten laserschieten in het park - mag dat?' Wat is dan het verschil met 'mijn zoontje wil buiten voetballen met zijn vriendjes in het park' ?
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  5. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Ik begrijp ook niet waarom trakteren niet mag, dat het voorverpakt moet zijn snap ik wel. Maar in jouw geval neem ik aan dat de ijscoman het ijs niet met zn handen gekneed heeft :p.
    Als ik huiswerk van school mee krijg of andersom kan er ook corona opzitten.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dat laatste zou ik nog als argument kunnen opvoeren, hele goede! Maar aan de andere kant, regels zijn regels en dan ben ik weer de zeikerd die er tegen in gaat. En als het nou alleen zoon zijn laatste jaar was had ik het nog wel willen proberen maar moet met dochter ook nog 8 jaar door daar.
     
    sillies en Anouk2005 vinden dit leuk.
  7. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Trakteren mag hier ook niet
    En ik vind het terecht
    Zou dit zelf ook niet fijn vinden
     
  8. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Hier moet eten voorverpakt zijn, geen zelfgemaakt eten. Mijn zoontje trakteert over 3 weken bellenblaas met 3 stoepkrijtjes erbij.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Ik snap wel dat school dit niet wil
    Want niet iedereen zou dit fijn vinden en hebben ze weer iets om te controleren dus weer meer extra werk
     
  10. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Snap ik ook hoor, ook echt geen probleem om iets anders dan fruit op een stokje te trakteren :D
     
  11. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Geen zelf gemaakt eten snap ik ook! Maar helemaal niet trakteren is niet nodig. Ik raak op m'n werk vanalles aan wat van de kinderen thuis komt, flesjes, voeding, luiers, kleding en oja, de kinderen zelf ook nog ;).
     
    GossipGirlxoxo en Athina vinden dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Waarom zou je het niet fijn vinden? Zelfgemaakt eten snap ik nog maar dingen als een bellenblaas, of voorverpakt ijsje, dat snap ik echt niet. Als aan die spullen corona zit dan heeft dat kind dat het uitdeelt dat ook bij zich.
     
  13. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.620
    3.991
    113
    heb je de gemeente al kunnen bereiken. Ben wel benieuwd of het kan of niet...
     
  14. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Hier mag je nooit trakteren ;)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.271
    2.443
    113
    Vrouw
    hier is trakteren ook uit den boze. Dochter heeft donderdag laatste dagje kdv en gaat dan naar de basisschool. ik had gevraagd of er dan iets voorverpakt mocht ofzo maar ze willen helemaal niets. Ik vind het erg jammer. Waar ik zoveel moeite mee heb zijn de verschillen. Bij de ene mag dit en bij de andere niet. Ik dacht dat er een landelijk protocol was, maar elke school, kdc, psz en bso gooien hun eigen sausje erover. Net als winkels overigens. 4 worden in deze tijd is maar lastig. Geen traktatie, geen feestje, mama mag de klas niet in. ik weet niet eens welk haakje van de kapstok van mijn dochter is. klinkt sentimenteel maar ik vind het wel erg. Al doe ik tegen dochter alsof het allemaal normaal is en bij de grote kindjes hoort. A.s. donderdag heb ik maar t-shirt besteld met haar foto erop en de tekst ik ga naar school. Achterop een hartje met Bedankt voor het spelen.
     
  16. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Idd, er is geen landelijke regel voor. Voor kinderopvang staat er niets over in het protocol. Bij basisonderwijs staat er alleen een advies.
    Bij ons op de psz mogen ze dus gewoon trakteren en moeder mag ook gewoon mee. Op school mag er hier niet getrakteerd worden. Echt, het is zo krom allemaal.
    Wat leuk dat shirt!!! Dat zal ze vast wel heel stoer vinden! :)
     
  17. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Nee, was vandaag aan het werk.
     

Deel Deze Pagina