Hallo iedereen! Mijn dochtertje heeft voor het eerst hoofdluis en ik heb een anti luizen shampoo gekocht en een metalen kam. Ze wil niet goed stilzitten dus dat kammen is echt een heel gedoe! Maar hoe krijgen jullie de neten uit die kam? Iedere keer als ik iets uit het haar haal zit het vast en met water spoel ik het niet uit. Wat is jullie ervaring? En ik gebruikte tea tree olie preventief maar dat heeft dus niet gewerkt. Hebben jullie tips? Online lees ik allemaal algemene dingen maar hoor liever even van jullie. Ook vond ik nog steeds levende luizen na die shampoo, vroeger als kind kon ik me herinneren dat ze dan meestal wel echt dood waren. Graag hoor ik jullie ervaring!
Ik werk in de kinderopvang en heb er zelf ook regelmatig mee te kampen helaas en vandaag voor het eerst mijn dochter van 2,5 ook vreselijk. Mijn tip dimeticone luizenspul werkt hier het beste. In laten trekken, na 15 min terwijl het nog in het haar zit kammen kammen kammen -(gaat heel makkelijk want het spul maakt je haar heeel glad) en als je niks meer ziet op je kam dan was je t uit met shampoo en loop je het nog even goed na. En dan een week later nog eens herhalen. Ohja en die neten uit de kam onder stromend water of een tissue..
Tot nu toe gebruik ik de antiluizenshampoo van kruidvat eigenmerk. Kammen is niet nodig volgens de verpakking en gelukkig lijkt dat hier inderdaad telkens voldoende Voor het kammen smeer ik het haar in met crèmespoeling, glibbert zo lekker.
GGD adviseert juist wel kammen! 10-14 dagen, tweemaal per dag. Behandeling met luizenshampoo doodt de levende luizen, maar je moet wel alle neten uit het haar verwijderen en dat doe je juist met kammen