zoontje is 104 cm en op een 14 inch zou hij niet goed aan de grond kunnen met zijn voetjes en dus niet fatsoenlijk kunnen opstappen, 16 inch al helemaal niet. hij heeft echt een 12 inch nodig. ligt denk ik net aan het kindje. zoon heeft een lang bovenlijf en korte beentjes. tussen een 12 en 18 inch zit 13 cm verschil, dat is nogal wat 12 inch tussen 35 en 40 cm 16 inch tussen 40 en 48 cm 18 inch tussen 48 en 55 cm 20 inch tussen 55 en 62 cm 24 inch groter dan 62 cm
12 inch lijkt me echt te klein. Onze dochter heeft een 16 inch gekregen op haar verjaardag en gaat heel erg goed, ze kan bij de grond. Ze wil nog niet zonder zijwieltjes, een paar keer geoefend en ze kan het best, maar ze wil nog niet. Nu is ze zo'n 108cm.
Die van de kruidvat is erg gaaf. Wat betreft de maat... Je hebt her en der tabelletjes hoeveel inch je nodig hebt aan de hand van de binnenbeenmaat. Hartstikke handig
Wij hadden een hele leuke loekie fiets via marktplaats gescoord, 15 euro en heeft alleen wat gebruikerssporen maar verder niet afgetrapt verroest of wat dan ook!! 12 inch, maar ons zoontje is 95 cm en 15 kilo. Denk dat je met 14 inch wel goed zit! En het stuurtje en het zadel kan je vaak nog wat de hoogte in stellen. Vind 100 euro nog best wel wat geld voor een fietsje om het op te leren ( dus die nog 100x omvalt etc, binnen no time ziet ie er alsnog afgetrapt uit!)
Dochter is 105cm en heeft nu een 12inch (vanaf dr 3e verjaardag). Ze heeft t pas geleerd en daar was de maat op zich goed voor, vooral voor t leren wegfietsen. Maar nu, 2 maanden later, vind ik 12inch echt te klein. Zadel staat op de hoogste stand en ze trapt zich kapot. Ze wil overal mee naartoe op de fiets, maar heeft vaak na een tijdje al geen zin meer om te trappen (en dan kan ik dus steeds duwen). En dan snap ik goed! Met Sint/verjaardag krijgt ze zeker een 16 of misschien al wel 20 inch.. Ik zou dus minimaal een 14 inch nemen, maar 16 zou misschien wel al kunnen als hij goed met zijn voeten bij de grond kan..
mijn zoontje heeft op zijn 3de verjaardag (rond 93 cm) een 12 inch fietsje van de HEMA gekregen.... daar heeft hij het eerste jaar heel af en toe op gezeten. toen hij ruim 4 was begon hij langaam te durven...en kroop hij vaker op zijn fietsje. een half jaar nadien kwamen we bij de fietsenmaker en klom hij op een 16inch fiets en was er zo mee weg....er zaten wel nog zijwielen aan. dus ik ben via marktplaats gaan zoeken naar een 2dehandsje. voor 40 euro heb ik een prachtig merkfietsje gekocht. zoonlief is supertrots op zijn grote fiets en fietst ondertussen met zijwieltjes omhoog....ze mogen er nog niet af van hem....hij is 2 weken geleden 5 geworden. zijn broertje van 2 jaar fietst ondertussen al op broers hema-fietsje! ik zou voor een 16 inch gaan....succes!