verbeeld ik het me nu ??

Discussion in 'De lounge' started by claudje1981, Mar 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

May 31, 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    Dames ik heb even en vraagje en ik zit hier best mee ,
    vorige week maandag zijn we bevallen van een kern gezond ventje kan me geen mooiere baby voorstellen en wat dat betreft zit ik op een blauwe wolk , maar ik heb het idee dat de relatie tussen mijn vriend en mij is verandert .
    Hij pakt me niet meer zo vaak vast heeft het alleen nog maar over zijn werk oftewel is afstandelijk wat mij betreft ligt het nou echt aan mij of is dit normaal zo vlak na de bevalling ? hij is tijdens de bevalling nogal geschrokken toen ze me hebben ingeknipt hij is sowieso al niet van het bloed!! PLEH !!! voel me echt kl*&e want we waren echt ontzettend close

2. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Komt vast wel goed...hij moet ook even wennen en meestal gaat alle aandacht naar de moeder en baby.

3. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

hey meid, wat vervelend voor je. Moet zeggen mijn vriend en ik hadden dit niet. Hij was juist heel lief en trots en knuffelde me de hele tijd! Maar je hoort ook weleens dat de mannen soms heel even moeten wennen aan het hele gebeuren en denken dat je net na de bevalling van een knuffel breekt;)

En anders leg je het aan je vriend voor, maak het bespreekbaar.
    Succes!

4. Biene

Biene Actief lid

Jan 2, 2012
    410
    2
    0
    Allereerst gefeliciteerd meid en geniet lekker op je blauwe wolk.
    Ik denk dat maar een iemand je antwoord kan geven en dat is je vriend. Maar misschien is het zoals je zelf al schrijft voor hem ook erg heftig en moet hij alles ook een plaatsje geven. Praat er samen over want dit hebben jullie samen meegemaakt. En vergeet niet dat als er een kindje komt dat dat voor iedereen een fikse impact geeft.

5. Manuk

Manuk Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    2,751
    62
    48
    Female
    Groningen
    Sorry, ik herken het niet.
    Wij zijn juist nog weer meer naar elkaar toegetrokken de afgelopen 2weken.

Ik denk dat het even tijd nodig heeft en je er met hem over moet praten.

Succes en geniet van je kleine wonder

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Dit is voor jullie allemaal een lastige tijd. Buiten dat je veel slaaptekort hebt, hebben jullie ws veel visite en gaat alle aandacht naar jou en de baby. Ieder moet opnieuw zijn plekje terug krijgen in het gezin want buiten dat jij zijn vrouw was, ben je moeder. Partners schuiven automatisch naar de 2e plaats en dat is voor iedereen wennen.

Ik zou het gewoon met hem bespreken, komt vast goed enne....vergeet niet, jullie zoon is pas een week oud!

7. Myhiro

Myhiro Actief lid

Oct 13, 2012
    492
    0
    0
    Niet fijn dat je dat gevoel hebt! En als je er echt met zit, wat dus zo is, zou ik het hem gewoon zeggen. Niks verwijten maar je gevoelens en twijfels bloot leggen. Hem vragen of hij soms 'in shock' is door de geboorte, of hij je nu anders ziet.. Misschien is het voor hem ook wel goed even te praten. Zeker als jullie zo close zijn/waren moet dit lukken, toch? Jullie komen er vast uit, succes!

8. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Niet alleen jij bent net mama geworden, hij ook net papa.
    Jij hebt nu misschien onbewust ook meer oog voor de kleine/kraambezoek als voor hem. Misschien cijfert hij zich nu maar een beetje weg en voelt hij zich 'te veel'. Niet dat je dat expres doet maar mannen voelen zich zo vaak de eerste weken vaak.

Ik zou zeggen pak hem ook eens een keertje extra vast,laat merken dat je hem ook waardeert. Hij moet jou nu delen met jullie gezamenlijke grote liefde. En er is een mannetje bijgekomen in jullie gezin,ook hier moet je beide aan wennen..

En net zoals de bevalling op jou impact heeft gehad,heeft dat natuurlijk ook op hem indruk gemaakt. En waar wij vrouwen met elkaar hierover praten, is dit bij mannen niet echt het geval..

Komt goed meis, geef hem even tijd!
    En je hormonen gieren nog door je lijf,dat maakt dat je erg gevoelig bent momenteel.

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    1 tip praat erover!!

10. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

May 31, 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    ik heb hem er dus op aan gesproken afgelopen zaterdag en hij zegt dat er niks aan de hand is, maar ja ondertussen voel ik wel die afstand en ik wil nou ook weer niet constant vragen en me een zeur voelen .
    het is nu ook weer niet zo dat ik veel van hem vraag want ik doe het huishouden koken en de beeb hij hoeft er nnog niet eens uit s'nachts als de kleine komt om zijn voeding pfff weet het even niet meer zullen misschien ook wel mijn hormonen zijn ofzo

11. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

May 31, 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    thanks meiden voor de reacties zit nu weer met tranen in mijn ogen ben sowieso blij dat ik hier mijn ei even kwijt kan

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Misschien is het je eigen gevoel? Dat je een beetje te negatief denkt?

13. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik denk dat je je het hoogstwaarschijnlijk verbeeldt en dat het je hormonen zijn.

Zie net je berichtje over tranen....volgens mij ben je gewoon nu heel erg gevoelig door de hormonen..

Ik herken het heel erg..ik had dat ook. Laat het maar gewoon even komen

14. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Dit dus een beetje verlaten kraam tranen gewoon een maar dagen flink janken en dan knap je wel op. Waarschijnlijk is je man dan ook weer in eens de oude

15. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

May 31, 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    ik heb idd niet echt goed kunnen huilen ja 1 dag en dat was het wel zo'n beetje morgen maar eens eerst naar buiten voor het eerst weer ben ik ook aan toe en vanavond maar eens met vl kletsen hopelijk verbeeld ik het me echt en zijn het idd mijn hormonen

16. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    4,136
    0
    36
    friesland
    Niet fijn dat je dat gevoel hebt meid, ik herken het zelf niet echt hij was en is heel betrokken bij alles. Maar anders maak je het eens bespreekbaar waar je mee zit? En vergeet niet mannen moeten ook even wennen aan het nieuwe plaatje waar ze zich nu in bevinden ;) komt vast goed

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie zoon!

Ik herken het niet, maar heb wel vaker gehoord dat mannen ook erg van de bevalling/bloed etc schrikken. Je hebt nu ook kraamvloed, hechtingen, geeft misschien borstvoeding, dus lichamelijk gaat er ook veel aandacht naar je zoontje. Dit kan een man soms een onprettig gevoel geven, waardoor hij lichamelijk wat meer afstand neemt.

Uiteraard ook de verandering en alle aandacht die nu gegeven wordt aan jou en je kindje is soms wat lastig de hanteren voor een man. Want jij bent mama geworden, maar hij ook papa, dus is het even wennen voor jullie allemaal.

En dat je je tranen laat lopen is ook allemaal niet raar. Je hormonen spelen nu op, gewoon lekker laten lopen die tranen, daar knap je vast zelf ook wat van op. Over een paar weekjes gaat het allemaal vanzelf weer beter denk ik.

18. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

May 17, 2012
    2,195
    464
    83
    Female
    Gefeliciteerd met jullie mannetje!

Ik sluit me helemaal aan bij de reactie van mamabri. Zo'n bevalling is niet niks. We vergeten vaak dat die mannen een heleboel zien, ruiken en horen waar ze zich helemaal niet op voorbereid hebben. Dan gaat na de bevalling de aandacht ook nog eens allemaal naar mams en de baby en zo´n man staat er dan maar verloren bij. Loopt er ook nog eens een vreemde door je huis (kraamzorg) en ligt er ineens een klein wezentje wat aandacht en verantwoordelijkheid opeist. Is best pittig, zo allemaal.

Lekker even laten gaan en als het over een week of wat nog zo is, gewoon het gesprek aangaan en vooral goed uitleggen hoe jij je voelt. Komt vast goed!

Geniet lekker van je kraamtijd en je kleine verder!

19. Syl72

Syl72 Bekend lid

Mar 14, 2008
    817
    176
    43
    Allereerst gefeliciteerd!
    Maar weet je ... ook mannen kunnen een postnatale depressie krijgen. Ik heb echte verhalen hierover gehoord. Je kan even googlen en kijken of je je man hierin herkend. Succes en sterkte met hem.

20. Bika

Bika Niet meer actief

Is hier hetzelfde, en na de vorige bevalling was het niet anders. Trekt wel weer bij, daar hou ik me maar aan vast. Maar leuk is anders he :(

Share This Page