Nee er zijn geloof ik zat mensen erin getrapt, ik heb veel mensen zien schrijven. Want die dag dat ze mij ook hebben opgelicht, waren er 2 van zulke straatverkopers. En het was ook nog een drukke dag in de stad en ik geloof dat ze de hele dag bezig waren, dus denk dat er toch wel veel mensen zijn opgelicht door hen. Ik ben half juni door zo'n straatverkoper benaderd en begin juli hebben ze geld van mijn rekening eraf gehaald. Meteen daarna heb ik dus een brief naar hen opgestuurd. Dit had ik niet aangetekend gedaan, maar kreeg toch wel een reactie op mijn brief. Want een aangetekende brief kostte ook geld. Daarom wou ik gewoon met een postzegel versturen. Maar gelukkig kreeg ik dus wel een reactie terug van Kinderfun. Maar ze zijn al jaren bezig met mensen op te lichten, dat ze nog steeds hiermee doorgaan, is echt niet te geloven wat voor hufters het zijn. En ik ga er van uit dat ik niks meer van ze hoor, want ik betaal ze echt geen cent meer. Ik hoop dat jij ook gauw van ze af komt.
Oh ok, nou ik hoop ook jij er niks meer van hoort. Maar als ik zo op internet lees hebben ze geen poot om op te staan. En als zij de aangetekende brief niet ophalen op het postkantoor dan is dat hun probleem. Ik heb hem verstuurd binnen de gestelde termijn en heb daar bewijs van. Ben benieuwd wat Tros Radar er mee doet.
Als ik word aangesproken op straat en ze vragen "mag ik u iets vragen" dan roep ik altijd meteen "ja, en dat hebt u bij deze gedaan.. " en dan loop ik gewoon door. Ik heb er op dat moment geen behoefte aan om aangesproken te worden het zelfde geld voor mensen die dat over de telefoon doen, zwaar irritand!!
Trouwens die verkopers zijn op zich nog niet zo erg irritand. die denken, nou ja dan niet.. Maar die mensen van goede doelen, bleeeeeehhhh wat irritand!! Die zeuren gewoon door, met van die zielige verhalen.. Van greenpeace, aidsfonds, kankerbestrijding enzovoorts.. Tuurlijk vind ik het erg wat er allemaal gebeurt enzo. Maar ik wil zelf kunnen beslissen of ik geld aan een goed doel geef en dat wil ik in alle rust uit kunnen zoeken. Tot nu toe geef ik alleen geld aan het leger des heils. De rest van al die goede doelen organisaties hebben een directeur die ongelovelijk veel geld verdienen en dat kan ik niet uitstaan! Die hebben het geld in mijn ogen toch niet nodig als ze er eerst hun baas mee gaan betalen! Beeeeeeeeeeeeetje off topic, maar wou het toch ff kwijt.
Laatste keer dat ik aangesproken werd, had ik haast en ik zei: Als je met me meeloopt, wel Dat deden ze. Weet niet meer waar het van was, maar was ook een goed doel die wilde dat ik donateur werd. Ik vroeg nog of ik het ook met een eenmalige donatie kon doen, maar dat kon niet. Nou, dan niet. Vonden ze wel vreemd, maar ik geef ook al aan de collectanten aan de deur. Ik kan niet aan alle goede doelen gaan geven! Overigens ligt bij ons de grens aan nationale doelen, zoals de hartstichting etc. Gewoon omdat we érgens de grens moeten trekken. Oja, aan de dierenbescherming geven we niet, want die is lokaal corrupt. Ik doneer dan liever aan het dierenasiel. Over kinderfun... Lees even onderstaande onderwerpen op het Vara Kassa! forum: http://kassa.vara.nl/portal?_scr=forum_dialoog&cat=698&frm=18843 http://kassa.vara.nl/portal?_scr=forum_dialoog&cat=25472&frm=301460 http://kassa.vara.nl/portal?_scr=forum_dialoog&cat=666&frm=384298
Ja, wij hebben precies hetzelfde gehad met dat bedrijf, alleen dan op een iets andere manier Mijn moeder heeft datzelfde besteld voor m'n broertje, zij zou in totaal 24,90 euro (in 3 keer, 8,30 per keer) moeten betalen. Hij kreeg dan 3 keer een dvd en 2 boekjes. In de boekjes zouden de boekjes 6,95 per stuk kosten, dus we waren veeeeel goedkoper uit Alles getekend, helemaal geregeld, niets aan de hand.. Totdat bij de eerste boekjes een acceptgiro van 24,90 zat. Het was dus geen 24,90 in totaal, maar per keer En tja, er onderuit komen gaat niet lukken, want je hebt getekend.. Zowel ik als mn moeder tekenen dus NOOIT meer iets op straat
Altijd de kleine letters lezen. Als daar in staat dat je 8,30 per boekje kwijt bent, dan heb je dáár voor getekend, niet voor 24,90 per boekje.
Leuk bedrijf hè 8) Ze hebben mij een aanbod gedaan voor proefpakketjes en mij gezegd dat het GEEN boekjes zijn. Dit heet in de wet dwaling en dus sta ik in mijn recht. Ze zeggen ook op dat reçutje dat ik meekreeg dat mondelinge afspraken niet gelden, laat dat nou in de Nederlandse wetgeving wel zo zijn Zeg het wel gelijk op want anders blijf je er aan vast zitten.
Mijn man heeft vanmorgen nog een fax gestuurd en die hebben ze ontvangen. Hij werd nl. gelijk teruggebeld met een blabla verhaal dat de waarheid in het midden lag. Die man heeft dus gezegd dat de proefactie niet in zal gaan en heeft dit bevestigd met een fax met handtekening. Dus ik ben, als het goed is, van het gelazer af.