Hallo allemaal... Zoals wel meerder zullen weten willen wij graag gaan trouwen in 2010, lekker als gezinnetje compleet. Maar wij willen het toch graag een beetje budget doen maar voor ons wel met "alles erop en eraan". Nu denken we zelf aan een bedrag van zo ongeveer 5500 euro om uit te geven aan de bruiloft. Is dat reeël? en hoe zou dan de verdeling kunnen zijn? Bloemen; kosten ons niks of niet veel, schoonbroer is bloemist. Trouwvervoer; de oldtimer van mijn vader Ringen; worden in het zilver, dit vinden wij het mooiste. Trouwen zelf, gemeente huis; 260,00 Trouwjurk; Pak, bruidegom; kleertjes voor de kids; het feest, savonds totaal van 80 gasten; eten e.d. smiddags voor 20 daggasten; bedankjes; fotograaf; Bruidstaart, maken we zelf dus kost ons niet zo heel veel. Ik weet niet of ik nog iets vergeet, maar is dit reeël? Ik zie ooit bedragen voorbij komen waar ik wel van schrik.
een vriend laten fotograveren of een familielid tegen kostprijs van de fotorolletjes (als het een anologe camera is tenminste) heeft ons nogal gescheeld. HEb zelf een album ervan gemaakt. Kleding kun je zo duur maken dan je zelf wilt en dan geld ook voor eten.
oei, wij zijn ook voor niet veel getrouwd, maar hadden nog minder dan jullie, voor 4500,- euro trouwjurk was een galajurk trouwpak van outletstore 's avonds geen feest, maar uit eten 's maddags hadden we bij ons thuis lunch, broodjes laten halen wij zijn gratis getrouwd, hoefden alleen de papieren te betalen bedankjes zelf gemaakt uitnodigingen zelf gemaakt, die heb je niet erop staan zag ik wij hadden een trouwpakket met daarin auto, chauffeur, fotograaf, album, boeket en corsage. als je 's avonds een feest wil voor 80 man, waar wil je het houden, een beetje zaal kost al behoorlijk wat, en dan ook nog drankjes, hapjes, muziek, wij hadden het niet, maar zou makkelijk kunnen dat daar al een paar duizend euro in gaat zitten
oja trouwkaarten hadden wij ook zelf gemaakt idd. WIj waren 7000 gulden kwijt totaal. Maar ja dan praat je wel over 10 jaar geleden
helaas sinds de euro er is, kan je als het met trouwen te maken heeft, het niet meer omrekenen, alleen de guldenteken veranderen in euroteken hihi 4500 euro is toch omgerekend 10.000 gulden, daar had je vroeger een mooi feestje voor, nu een stuk kleiner ik ben trouwens in 2005 getrouwd
Ik denk inderdaad dat het trouwfeest het grootste probleem mbt het budget zal gaan worden aangezien je en smiddag's voor 20 mensen en savonds voor 80 mensen iets wil organiseren. Misschien dat je er voor kan kiezen dat je alleen savonds wat organiseerd en smiddags na de dienst lekker foto's gaat maken met de fotograaf (of voor de dienst net wat je zelf wil) en dan als gezinnetje naar huis even lekker uit rusten (voor de kids zal het toch al erg vermoeiend zijn) en dan savonds een leuk feest. Ps. volgende maand ga ik officieel van start met mijn eigen fotografie bedrijf met onder andere trouwreportages voor mensen met een "klein" budget mocht je meer informatie willen kan je altijd pb-en. Iniedergeval heel veel plezier met het organiseren van deze mooie en bijzondere dag
Hoi Hoi, Wat leuk dat je gaat trouwen! Gefeliciteerd! Zoals je kan zien aan mijn bannertje gaan wij ook in 2010 trouwen. Onze bruiloft kost wel wat meer, maar we hebben ook meer gasten. - Jurk (krijgen ik van mijn ouders) - Trouwpak (krijgen we ook van mijn ouders) - Foto's (doet mijn zus) - Trouwauto (mercedes cabrio van mijn vaders baas) Wat we wel zelf moeten doen: - Gemeentehuis €200 nog wat! - Zaal (overdag 45 mensen, 's avonds rond de 200) €6575,- - Ringen, wij denken zelf rond de €600/€700! - Videograaf €1000,- - Uitnodigingen €200, maar die zouden we ook zelf kunnen maken. - Bloemen €150,- - DJ €545 Het is een heel bedrag, maar wij krijgen ook nog aardig wat geld van mijn (schoon)ouders erbij. Daggasten betalen ook altijd meer. Wij betalen voor de daggasten €35,- p.p inclusief drank en koud en warm buffet en 's avonds €25,- p.p en dat inclusief drank, hapjes en koffie met warme beenham! Ik kom zelf uit Twente en ben een grote boerenbruiloft 'gewend' maar ik vind dat gewoon prachtig! Je kunt het zo duur maken als je zelf wil! Succes met de voorbereidingen! Liefs Loesie
tnx alvast voor de snelle antwoorden! Ik heb geen idee wat het allemaal gaat kosten, een feest. En idd we kunnen er ook voor kiezen om smiddags niets te doen... We weten ook een zaaltje waar we gratis terecht kunnen {jeugdhuis} maar dat is niet wat we willen eigenlijk en hier toch wel een stukje vanaf. Maar we zullen zien. We moeten gewoon gaan informeren, kijken naar wat mogelijk is enzo. We hebben het budget ook vrij krap genomen en hebben nog wel wat speel ruimte maar we willen gewoon niet "te gek" gaan doen. uitnodigingen die staan er niet bij omdat ik die ook zelf maak, die berekende ik dus niet mee in het budget omdat dit niet zo heel duur is. Bedankjes kunnen we ook goed zelf maken, geen probleem. Catering Ik weet ook iemand die kok is en onze catering zou willen verzorgen maar de meeste feestzalen zijn hier niet zo blij mee natuurlijk.
loesie tnx voor de precieze bedragen! hier kan ik echt wel iets mee, dankje! En wat leuk voor jullie, ook trouwen! Maak er een geweldig feest van zoals JULLIE willen... en GENIETtttt
o en we zullen waarschijnlijk ook nog wel een leuk bedragje van mijn ouders krijgen... tenminste dat was bij mijn broer zo! maar hier wil ik niet vanuit gaan, evenals van de cadeaucentjes, die willen we niet meetellen. We willen graag erna ook op vakantie met ons gezinnetje.
Vooral het feest 's avonds kost een hoop geld....zou dan ook goed kijken naar een locatie waar je genoeg mensen kwijt kunt (ook niet te groot anders is het zo halfvol ) en wat je er van kunt maken. Hoe het er buitenaf uitziet doet er niet zoveel toe want als je een topfeest hebt dan herinneren mensen dát en niet hoe de locatie er buiten uitzag. Met mooie balonnen kun je heeeeel veel bereiken! Genoeg drank en fijne muziek en je hebt een top avond! Heb zelf geen idee wat onze bruiloft kostte..veeeeeeeel te veel in elk geval! x
Wij zijn voor minder dan 2500 euro getrouwd (twee jaar geleden). Trouwkleding kwam uit een of ander alternatief winkeltje (ik wilde absoluut niet in 't wit en daarbij wilde ik iets wat ik vaker kon dragen). Man had geen 'officieel' pak, maar gewoon een mooie pantalon en 'n mooi jasje. Kleding voor de kids was ook heel eenvoudig en zeker niet duur. Uitnodigingen hebben we zelf gemaakt en laten printen bij 'n goede printshop. We hebben ringen van titanium (het hardste metaal, kan niet kapot, mooi symbolisch) dus die waren ook minder dan 100 euro, bedankjes hebben we zelf gemaakt van kleine koffertjes die we bij de action hadden gekocht, gevuld met hartsnoepjes... Feest hadden we geluk, want m'n man kenden de eigenaar van het zaaltje. 's Avonds hebben we géén feest gegeven, omdat onze gasten bijna allemaal van ver kwamen en/of kleine kinderen hadden. We hadden in totaal dertig gasten, waarvan het merendeel kinderen waren... Wij hebben toen op de fotograaf bespaard, maar dat zou ik géén tweede keer meer doen.
Wij zijn 5 jaar geleden getrouwd met een erg klein budget. Jurk: 750,- bij een winkeltje in purmerent pak van mijn man: 200,- (gewoon van de Zara) trouwvervoer: creatief met onze eigen auto kleding van dochtertje: een vrien van ons heeft mijn jurk in het klein na gemaakt voor haar uitnodigingen: zelf gemaakt, maar die waren uiteindelijk toch nog best prijzig gemeentehuis: ? ringen: van zilver (totaal 50 euro ) eten 's middags: luxe koffietafel met taart en broodjes in het ouderlijk huis van mijn man feest: bij mijn ouders thuis, we hadden bij de groothandel heel veel luxe kazen gehaald en een kaas buffet gemaakt, verder hadden we bier wijn en fris en nog wat hapjes later op de avond. Bandje: bandje van mijn schoonbroertje dus dat koste ons alleen het huren van de podium delen en geluidsapparatuur Wij hebben onze trouwdag over twee dagen verdeeld, dag 1 trouwen, koffie tafel en daarna met de getuigen naar de efteling.... Wij hebben in het efteling hotel onze huwelijksnacht doorgebracht....De volgende dag hadden we 's avonds het feest. Ik vond het zelf wel heel fijn om het in twee dagen te doen want zo heb ik ook nog echt samen met mijn man van de huwelijksnacht kunnen genieten Als je een idee wil krijgen van onze trouwdag klik
Wij waren zelf binnen de 6000 euro klaar, maar dat kwam dus vooral omdat onze ouders de kleding sponsorden, daar kregen we ook niet echt grote kadoos van. Maar kan ook bijvoorbeeld met een galajurk van 250 euro. Mijn tante heeft het zelfs zelf gemaakt van gordijnstof, en voor de kinderen kleding in een andere kleur van dezelfde stof, was voor minder dan 100 euro klaar voor 3 personen, plus wat tijd dan. Voor het feest kan je ook een hal huren en zelf de hapjes inkopen en vrienden laten serveren, is ook goed te doen. Hebben wij uiteindelijk niet gedaan, omdat we een hele leuke locatie hadden gevonden waar het niet echt duur was. Als het in Groningen is, kan ik je nog wel wat aanbevelen Verder veel succes met alles regelen, als je nog vragen hebt kan je me altijd pb-en Oja, en gefeliciteerd!!!
bloemen: bruidsboeket 50 euro en corsages ongeveer 2,00 euro p.p vervoer: Bus (krijgen we van ouders) ringen: 1000 euro Trouwjurk en sieraden: 800 euro (gekregen van ouders) pak aanstaande ( hugo boss: 450 euro gekregen van schoonouders) kleren zoon: 50 euro bruidstaart: 65 euro buffet: 20 euro p.p (31 daggasten) Zaalhuur 's avonds: gratis alleen de kosten van de drankjes e.d, nog geen idee wat dit gaat kosten maar rekenen op zo'n 2500 euro. Band: 900 euro fotograaf 450 (bewerken en inplakken doe ik zelf) versiering: 50 euro Wij hebben wel gelet op de kosten, je kan het echt vreselijk duur maken met een boeket van 300 euro of een bruidstaart van 400 euro. Je hebt lekker de tijd en dan zou ik nu alvast dingen gaan uitzoeken e.d. Er zit zoveel prijsverschil tussen dingen..
En als je voor trrouwkleding even goed rond kijkt, hoeft dat ook echt niet duur te zijn. Wij zijn vorig jaar getrouwd gewoon lekker een klein gezelschap met 's avonds een heerlijk buffet bij kasteel huis bergh dus helemaal zoals wij het wilden. Het belangrijkste is dat je keuzes maakt. Wij hebben gekozen voor een klein feest zoals wij hem wilden dus met naaste familie en vrienden. Voor mijn trouwjurk ben ik zeer voordelig geslaagd bij Welkom op de voorpagina van Marcie's Bruidsmode Ik zag al dat ze op dit moment niet echt mooie foto's op de site heeft staan maar was erg onder de indruk van de keus die ze had en heb zelfs heel erg getwijfeld tussen 2 jurken. Zoiets is er vast ook bij jullie in de buurt, moet zeggen het was voor ons ook een eindje rijden, maar alles bij elkaar jurk hoepel en sieraden was ik 250,- euro kwijt en dat vond ik heel goed te doen. Veel plezier met plannen.
zoals je ziet, gaan wij precies over 2 maandjes trouwen... dus wij zitten er nu midden in, eens kijken! Jurk 750 euro, en 300 euro terug van mijn ouders trouwpak 700 euro Kleding jongens 150 euro per persoon trouw vervoer 500 euro ( volgens mij ook door schoonouder) fotograaf 400 euro locatie 1 Word helemaal geregeld door schoon ouder locatie 2 1500 euro trouwbedankjes 100 euro weddingteam 100 euro ringen weten we nog niet huwelijksreis wordt verzorgt door schoonouders stadhuis 300 euro ons trouwbudget is 5000. maar we eigenlijk al genoeg aan om te trouwen.. dus misschien doen we het wel met minder! dat zou mooi zijn
Je kunt het zo duur maken als je wilt Maar ik denk dat dit wel te doen moet zijn hoor... Wij waren 15.000 euro kwijt, maar hebben nou niet bepaald bezuinigd. Dat was trouwens inclusief de giften van de ouders (trouwjurk kreeg ik van mijn moeder, mijn man kreeg pak van zijn moeder, fotograaf kregen we van zijn moeder, de auto heeft mijn vader geregeld). Wij hebben bijvoorbeeld mooie trouwkaarten laten drukken, maar dit kun je natuurlijk ook zelf maken. Onze trouwlocatie was ook niet goedkoop en we hadden 's middags nog een rondvaart door de grachten van Amsterdam in een hele mooie oude boot. Dat hadden we bijv. ook weg kunnen laten. We hebben ook een prijzige taart gekocht bij de bakker, dat zou je zelf kunnen maken. Etcetera
Even kijken... jurk (inclusief schoenen en lingerie): 2000 euro pak: 1500 euro boeket: 50 euro ambtenaar: 500 euro boot: 1500 euro trouw- en feestlocatie (inclusief avondeten, drank op het feest etc): 5000 euro dj: 500 euro taart: 200 euro ringen: 1700 euro hotel huwelijksnacht: 400 euro huwelijksreis: 1500 euro trouwkaarten: 250 euro kapster/visagist: 400 euro cadeaus: 200 euro (voor ouders, getuigen, ceremoniemeester) fotograaf: 900 euro Iets meer dus dan 15000 euro...
We hebben trouwens wel enorm veel geld gekregen en dus aardig wat giften waardoor we uiteindelijk de helft hebben gekregen van de totale kosten...