Hoe lang tot kruipen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door EnBee, 25 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Hallo dames,

Fabiënne heeft ongeveer een weekje geleden uitgevonden dat ze op handen en knieën kan zitten, ze doet het steeds vaker. In de box, op de grond, in bed. Ze gaat dan heen en weer bewegen om zo proberen vooruit te komen. Hoe lang duurde het bij jullie kleintjes voordat ze echt gingen kruipen?

(En nog een extra vraagje; ik denk dat het nu wel tijd wordt om het bedje naar beneden te zetten, toch? Als ze op handen en knieën zit, dan komt ze met haar hoofdje boven het bed uit)

2. veertje

veertje Fanatiek lid

Lisa deed dat ook rond de 6 a7 maanden maar kruipen doet ze nog steeds niet, ze tijgert al wel..
    Ze ging gisteren wel ineens rechtop op haar knietjes zitten..

Ik heb toen wel meteen het bedje en box naar beneden gezet, vond het toch wel eng..

3. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Sam doet dat nu ook ineens. Maar ik heb zijn bed en box nog niet omlaag gezet. Hij tijgert sinds gisteren wel ineens. Maar van kruipen zie ik nog niets ;)... Ben benieuwd hoe lang het gaat duren!

4. amy17122009

8 feb 2010
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Amy tijgert nu al. Maar duurt niet lang meer tot ze kruipt denk ik. Haar kontje komt al omhoog.

heb de box en haar bedje wel lager gezet. Zou ik wel doen kleine moeite en gebeuren geen ongelukken!!!

5. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Met 8 maanden tijgeren... 9,5 maand 'echt' kruipen.

6. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Met 9 maanden tijgeren, met 10,5 maand kruipen.
    Hij ging voordat hij ging tijgeren nooit op handjes en knietjes zitten trouwens.

7. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Mijn zoontje heeft nooit getijgert, alleen om zijn as heen gedraaid,kwam hij ook overal trouwens....
    Toen hij op zijn knietjes ging en zo heen en weer bewegen alsof...
    het was geloof na 3 weken toen we dat voor het eerst zagen. en meteen in sneltrein vaart, dus opletten!
    Wij hebben toen ook alles naar beneden gedaan.
    Nu begint hij zich ook op te trekken, stond zo in de box... Waaah... kunnen ze ook oppeens dan... Dus de box is nu van stand 2 naar 3!

8. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Hier heeft dat een week of 6 geduurd. Met 5,5 maand kon ze op handen en knieen zitten, daarna maakte ze een soort van kikkersprongen en op de dag dat ze 7 maanden werd kon ze kruipen. Hier verder nooit getijgerd.

9. Barocky

Barocky Actief lid

27 apr 2009
    160
    0
    0
    Ik lees bij de meesten dat er zo'n 1,5 maand tussen zit. Hier ook, ze wiebelde op handjes en voetjes van voor naar achter half april en 1 juni was het echt kruipen, nog niet snel. Maar als ze de slag te pakken hebben, gaat het echt heel snel en ze is nu binnen een paar seconden aan de andere kant van de kamer. Dus bed en box omlaag, traphekjes en ogen in je rug!! Succes, je kleintje is ook lekker vlot zo te lezen.

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    wat bedoelen jullie met op handen en knieen zitten?

11. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Rond 8 maanden ontdekte hij het op handen en knieën zitten, een weekje later kwam daar het heen en weer wiegen op handen & knieën bij, en gisteren (9,5 maand) heeft hij zijn eerste 'kruipstapjes' gemaakt :D Zooooo gaaf! Maar duurde dus wel ff.
    Wij hebben Sil z'n bed trouwens al omlaag gezet toen hij eenmaal stevig zat (rond 6/7 maanden), omdat hij zich ook al wel aan ons overeind trok tot staan en ik niet tot de ontdekking wilde komen dat hij kon staan doordat hij uit bed kukelde, haha! En blijkbaar kan hij meer dan ik verwacht, want gisteren trok hij zichzelf aan de tafel overeind EN ging hij zelf zitten... (gisteren was een errug productieve dag met dingen leren & doen)

12. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi,
    Mijn dochter zat met 6,5 maand op handjes en knietjes en ging een week later kruipen, maar wel áchteruit. Dat heeft ze twee maanden gedaan, daarna kroop ze vooruit ;)

13. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Bedankt voor jullie reacties!!
    Ik lees dus dat het zowel morgen kan gebeuren als over een maand of 2. Natuurlijk ging ik al uit van zulke uit een lopende reacties, maar vind het toch leuk om even te vergelijken.

Traphekjes staan er al (en wel 5 stuks, we hebben een split-level woning, dus veel trappen in huis), en het bedje + box worden een dezer dagen omlaag gezet. Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat we de box vrijwel nooit gebruiken. Ons huis is 100% babyproof, we zijn verhuist toen Fabiënne 6 weken was, en dus ons huisje aangepast op haar, dus we leggen haar meestal gewoon lekker op de grond, dan heeft ze meer plaats. Echter, als ze straks stevig zelf kan zitten denk ik dat het beter is om haar in de box te zetten, zodat ze misschien de wil krijgt om haar zelf op te trekken. Maar ach, dat kan eigenlijk ook wel vanaf de buitenkant van de box.

14. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij hebben de box pas weggehaald, zelfs! Hij ligt hier altijd op de grond te dweilen :D
    Optrekken doen ze ook aan tafels, stoelen of de bank, hoor! Maak je daar geen zorgen om. En desnoods kan het zelfs in bed, want daar zitten immers ook spijlen ;)
    Voor het gaan staan zou ik de box dus niet houden. Mijn zoontje lijkt er zonder box veel drukker mee dan met box...

15. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik had het bedje toen zeker wel naar beneden! Brrr... Anyway, bij Julia duurde het wel een paar weken tot ze het doorhad. Ik denk dat ze het rond dezelfde tijd deed als jouw dochter, en met 7 maanden kroop ze.

16. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Dat duurde bij ons best even! Ik denk dat Imke met ongeveer 6 maanden hetzelfde deed als jouw dochter maar ze kruipt nu pas écht (met 9 maanden).
    Ik moet wel zeggen dat ze zich daarvoor al voortduwde (maar dan alleen achteruit ging :)), opdrukte met handen en voeten enz.
    Maar het échte kruipen dus precies met 9 maanden.
    Maar het is was je zelf zegt: er is geen peil op te trekken. Het is bij ieder kindje weer verschillend. Maar het hoeft dus niet te zijn dat ze nu met een maandje kruipt.
    En... geniet nog even want als ze kruipt is je rust écht voorbij :D.

17. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Nout kruipt nu sinds een paar weken, daarvoor liep ie al rondjes rond de tafel en van bank naar tafel etc.. vreemde volgorde hoor...

18. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Die van ons kruipt nu sinds een week ongeveer. Dat heeft wel 2 weken geduurt. Hij wiegde ook steeds heen en weer op handen en knieen. Hij trekt zich ook op tot staan en loopt langs de spijlen van de box.

19. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    mijn dochtertje was snel met alles, maar kruipen heeft ze nooit gedaan ze ging meteen over op stapjes langs de tafel etc wel vasthouden natuurlijk en met 14 maanden liep ze ineens voorbij

20. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.714
    3.151
    113
    Vrouw
    hier vanaf 6 maand tijgeren en ook ging het kontje in de lucht maar vanaf 9 maand ging hij pas kruipen haha ook dit was van korte duur.. want met 10 maand liep hij los

Deel Deze Pagina