febr mama's heel erg bedankt ik heb echt met tranen in mijn ogen jullie berichtjes gelezen dat doet echt goed!!! Tis allemaal beetje wervelstorm de laatste maanden geweest en ik moet levi nu echt loslaten zodat hij zelf wat gaat doen!!! tis echt vreselijk moeilijk want hij krijst het echt zo uit als ik niet doe wat hij wil maar ik moet even doorbijten ps ik ben de link van de site kwijt!
Ook hier een febmama!! Wij hebben ook een fysio bij Isa gehad tien ze 11 maanden was omdat ze een echte billenschuiver was/is. Ik vond het ook verschrikkelijk om haar te zien huilen omdat ze oefeningetjes moest doen wat ze niet wilde. Maar nu zijn we een half jaartje verder, mevrouwtje loopt en draait en zit en ze hoeft geen fysio meer! In november hebben we nog een evaluatie en dan is ze helemaal klaar met fysio. Het is ontzettend moeilijk om je kleintje los te laten, ik heb er, op bepaalde punten, nog steeds moeilijk mee en doe niets tegen mijn gevoel in. Maar de fysiotherapie is alleen maar goed voor Levi! Hij gaat er meer dingetjes door leren en ontdekken en als hij eenmaal kruipt en loopt, is het zo`n grote vent! Ik leer Isa nu juist om alleen te spelen, over een paar maandjes heb ik ook niet meteen tijd voor haar en ze vindt het ook leuk om zelf te puzzelen enzo. Als ze een puzzeltje klaar heeft, komt ze naar me toe om me te knuffelen en laten zien dat ze klaar is. Dat is ook een heel fijn gevoel! En maakt je ook trots als mama! Dus lieve Ramona, even doorzetten! Voor Levi is dit alleen maar hartstikke goed!! Link zal ik je pben!
ah meid, ik kan me voorstellen dat het ineens heel hard is om het anders te moeten doen dan wat jullie allebei al 16 maanden gewend zijn. Maar over een korte tijd zal hij je dankbaar zijn. En je moet echt geen gevoel hebben dat je hem verwaarloost. Na een wen-periode kunnen jullie weer lekker samenspelen, alleen zal de spel anders zijn. Dan zul jij niet alles doen en aarijken, maar zal Levi zelf dingetjes ontdekken en uitvoeren en heel trots aan mama laten zien. Je leert hem nu om vertrouwen te krijgen in zijn eigen lichaam en motoriek. En om trots te zijn op iets wat ie zelf voor elkaar krijgt. Bij elke nieuw stapje kun je helemaal uit je dak gaan blijdschap, dan zal hij inzien dat ie hartstikke goed bezig is en dat mama trots op hem is. En natuurlijk kunnen jullie straks samen spelen, maar dan kan hij bijvoorbeeld dingetjes voor jou oppakken, of dat jij iets voordoet en hij het nadoet enz. Dan wordt de spel voor hem ook veel leuker denk ik, dan doet ie ook 'actief' mee. Heel veel succes deze eerste moeilijke periode en alvast heel veel plezier met je druk ondernemende dreumes over een tijdje
Gelukkig maar dat je het nu anders aan gaat pakken, want anders maak je er echt een draak van een kind van.. Sterkte ermee.