Ik heb ergens gelezen dat het niet goed is als kinderen met hun speen in slapen. Dit omdat het mondje dan open staat en dit niet goed is. Halen jullie de speen uit de mond als de baby slaapt?
Hoi hoi, Ik haal de speen er niet uit. Meestal valt de speen in de loop van de nacht zelf uit de mond. Groetjesss Jetje
Nee. Een speen is ook weer ok om wiegendood te voorkomen. http://www.kennislink.nl/publicaties/minder-gevallen-van-wiegendood-door-fopspeen\
Nee, wij halen hem hier ook niet weg. Speen valt er idd vanzelf uit en Lucas ademt dan praktisch altijd door zijn neus. Uiteraard wel even zorgen dat zijn neusje open is, bij verkoudheid bijv...
Open mondje is meestal als de speen eruit is, en je kindje nog het mondje open heeft. Ik heb zo'n folder van het CB gehad waarin stond dat je dan het mondje moet sluiten. Ik haal de speen er alleen uit als hij er al half uit hangt als ze slaapt. Verder plopt ze hem er zelf wel uit.
Ja, een dag of 5 (bij dochter) en een dag of 3 bij zoon. Daarna nooit gedoe gehad met niet kunnen slapen omdat ze de speen niet hebben
Ik heb de speen van8 laten zitten, ze sliep beter. Ik hoorde haar namelijk ff rommelen rond half 5, dan moet meestal de speen in haar mond maar nu had ze hem al. In ene sliep ze door tot 07.00 terwijl ze als we hem eruit halen steeds wakker wordt. Hij is er dus niet vanzelf uitgevallen, ze houdt hem stevig vastgezogen haha. De afdruk stond in haar gezichtje
Mijn dochter valt zonder speen in slaap, alleen 's middags als ze huilerig is krijgt ze hem weleens om in slaap te vallen. Dan laat ik hem zitten. Maar meestal wil ze hem niet, ik heb blijkbaar niet zo'n spenenkind. 's Avonds geef ik haar niet eens een speen als ze naar bed gaat, ze slaapt meestal binnen 5 minuten.
Ik deed dat nooit. Er zoveel niet goed of slecht. Ik wil me niet over alles druk en zorgen maken. Ik sopte de speen er zoveel mogelijk weer in, dan was hij rustig (veeeeel zuigbehoefte). En nu zuigt hij duim, dus doet hij toch wat hij 'wil'..!
Ik heb nog nooit de speen uit Ayla's mondje gehaald als ze sliep en ik heb ook nog nooit gehad dat ze wakker werd omdat ze de speen verloren was...
Als ik het hier zag dan haalde ik 'm er wel uit. Maar na een tijdje werd ze wakker als haar deur open deed, dus dan maar niet. maar ze gooit 'm er hier al uit voor ze slaapt en heb er nooit heen hoeven gaan om de speen.