kinderfysio

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door imke, 23 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. imke

imke Actief lid

26 sep 2006
    187
    0
    0
    Verpleegkundige
    Uden
    Wie heeft ervaringen met de kinderfysio als een kindje achterloopt in motoriek?Wat voor oefeningen kreeg je en hielp het?

groetjes

2. demi26

demi26 Niet meer actief

Onze zoon heeft vanaf 5 weken kinderfysio ivm een spierscheuring in zijn nek. Daardoor ontwikkelde hij een voorkeurshouding.
    Tja wat doet een fysio? Je spullen in je huis zo neerzetten zodat je je beeb zo veel mogelijk de andere kant op stimuleert, oefeningen geven die je enkele malen per dag/week moet doen. In het begin om de week controleren/masseren en jou een hart onder de riem steken, zodat je niet opgeeft... Daarna wordt het steeds minder en is het gewoon de ontwikkeling blijven volgen en af en toe een nieuwe oefening indien nodig...

Maar waar heb je fysio voor nodig? Kan nu wel oefeningen geven, maar weet niet of je het voor voorkeurshouding/ nekproblemen nodig hebt...

3. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Ik heb 3 behandelingen gehad i.v.m. voorkeurshouding en erge stijfheid. Heb oefeningen mee gekregen en ze is 2 keer thuis geweest om te kijken of ik bepaalde dingen moest veranderen. Zijn hoofdje was aan de achterkant heel erg scheef en er is ook over helmtherapie gesproken. Maar nu gaat het hartstikke goed en zijn hoofdje is weer helemaal rond geworden aan de achterkant. Je ziet er echt bijna niets meer van. Ik ben enorm tevreden en zal het zeker aanraden bij de andere mama's.

4. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Wij hebben elke week de fysio thuis en ben er heel erg tevreden over. Door een herseninfarct kon Giovanna niks meer en moest dus alles opnieuw leren. Dankzij de fysio weet ze nu weer hoe het moet allemaal! En dat ging vrij vlot wel.

Deel Deze Pagina