Wie is er gastouder en heeft een kindje dat naar de peuterspeelzaal gaat op de dag dat het bij jou is..dat jij haalt en brengt. Of welke ouder heeft een kindje dat onder gastouderuren naar de peuterspeelzaal gaat..dat de gastouder jouw kindje haalt en brengt. Hoe zit het dan met de uren? Het kindje is een aantal uur niet bij jou, maar je hele dagindeling moet erop gebaseerd zijn en je bent ook tijd kwijt met halen en brengen.
Volgens mij mag je dat zelf bepalen, maar je kan ook navragen of het gastouderbureau er iets van weet. Hier is er 1 kindje wat naar de peuterspeelzaal gaat op 2 dagen dat ze bij mij komt, ik reken deze uren niet door. De tijd die ik kwijt ben met brengen/halen reken ik wel door. Mocht ik tussentijds gebeld worden door de peuterspeelzaal om het kindje eerder op te halen dan schrijf ik die tijd ook door. Het is wel fijn dat de peuterspeelzaal schuin aan de overkant is, ik kan praktisch het lokaal in kijken. Verder weg had ik ook echt niet gedaan, want dat is niet haalbaar op een dag dag er veel kinderen zijn.
Mijn dochter gaat naar de peuterspeelzaal en naar de gastouder. De uren worden niet doorberekend. Mijn man brengt en haalt haar dan. Ik ben sowieso 1 peuterspeelzaal ochtend thuis. Hij kan dat regelen met zijn werk. Voor de gastouder is het niet mogelijk om haar te brengen en te halen.
: Oke..maar jouw gastouder heeft er dus ook niks mee van doen. Het gaat meer om een situatie waarbij de het gastkindje van 8-17 komt en van 9.00-11.30 bijvoorbeeld naar de peuterspeelzaal gaat.
Tja, ik vind ergens wel dat ze moeten doorbetalen, jij kunt immers geen ander kindje aannemen omdat je de plek vrij moet houden voor als het kindje uit de peuterspeelzaal komt/tijdens schoolvakanties/sluitingsdagen van de peuterspeelzaal. Daarnaast brengt het ook veel extra werk mee om eventjes het kind uit de peuterspeelzaal te halen (schema's van alle andere kindjes moeten erop aangepast worden)
Ik doe het zelf niet. Teveel gedoe met de andere kindjes die ik hier heb. Maar van gastouderbureau mogen we dit helemaal zelf bepalen. Ik zou het zelf echt totaal doorberekenen, het is wel een plek die je vrij houdt. En zekers als ze verlangen dat jij het ophalen als er iets is.
Ik reken alleen de tijd die ik kwijt ben met halen en brengen. De uren dat mijn vraagkindje op de peuterspeelzaal zit reken ik niet.
Intussen al een paar jaar geleden: Als ik mijn dochter zelf bracht, maar de gastouder haalde haar op, begon de teller te lopen zodra ze mijn dochter ging halen. Als de gastouder haar smorgens ook al bracht en dus eigenlijk haar dag kwijt was omdat ze m'n dochter 3 uur later weer moest ophalen, dan rekenden we dat wel gewoon. @Beertjenicky: Mijn dochter ging naar peuterspeelzaal voor het sociale aspect, bij gastouder was ze het enige kindje. Als ze naar een kinderdagverblijf zou gaan, zou ik er niet ook nog peuterspeelzaal naast gedaan hebben.
Bij mij zijn er 2 ouders die gekozen hebben voor een peuterspeelzaal, naast dat het kindje bij mij komt. 1 stel heeft daarvoor gekozen omdat het kindje heel veel uitdaging nodig heeft en omdat de peuterspeelzaal aansluit op de basisschool. Een ander stel heeft ervoor gekozen omdat 1 van de ouders niet NL is en het normaal is dat een kindje met 3 jaar naar 'school' gaat. Dat kindje is ook pas met 3 jaar naar de peuterspeelzaal gegaan en niet met 2 jaar. Maar goed, je mag dus in principe gewoon zelf beslissen of je de uren wel of niet schrijft. Doe waar je je goed bij voelt en wat handig is voor de band met de VO