Wij bidden zelf altijd 'Here zegen dit eten en drinken, amen' en zeggen 'goede bekomst' na de maaltijd. Dit leren wij ons meisje ook. Ik ben zelf protestants, mijn man katholiek.
Hoe gaat dat liedje van hoger dan de blauwe luchten ook alweer? Wij zongen dat vroeger voor het slapen gaan. Ik zing nu altijd voor mijn dochtertje voordat ze gaat slapen. Ik ga slapen ik ben moe Sluit mijn beide oogjes toe Here houd ook deze nacht Over papa, mama en kleine Anne trouwe de wacht Amen. Lekker slapen. Mijn man is katholiek opgevoed maar niet meer gelovig. Ik ben christelijk opgevoed en geloof wel dat er meer is tussen hemel en aarde, maar kan niet precies duiden wat. Ik wil mijn dochter dus ook spelenderwijs wel laten weten dat er meer kan zijn. Ik wil dat ze zelf een keuze leert maken, en dat kan alleen als ze er ook over hoort/leert. Mijn man vind dat prima, staat er ook voor open. Maar als hij haar naar bed brengt doet hij gewoon zijn eigen ritueeltje. Dat hoort bij hen. Het liedje hoort bij ons ritueeltje. En de kleine vind het prima
Hoger dan de blauwe luchten en de sterretjes van goud woont de vader in de Hemel die van alle kinderen houdt. 2 Ook voor zieke kinderen zorgt Hij Kent hun tranen en hun pijn. Ja, voor de grote en voor de kleine wil de heer een helper zijn. 3 Daarom vragen wij eerbiedig, vouwen wij de handjes saam Heer die altijd naar ons luistert Neem dan nu ons danklied aan. E B7 E Amen, Amen.
Wij zingen dit liedje voor ons meisje, hetzelfde liedje dat mijn ouders voor mij zongen: Ik ga slapen, ik ben moe Sluit mijn beide oogjes toe Here, houdt ook deze nacht Over ons getrouw de wacht
Tja ik denk dat je haar teveel eer geeft als je denkt dat zij het verzonnen heeft, het is een gebed dat je in veel gezinnen hoort. Het simpelste is: Here zegen dit eten. Amen Mooi vind ik: Voor het drinken en het eten Mogen wij u niet vergeten Lieve vader van de mensen U geeft meer dan dat wij wensen Leer ons zo eetbiedig wezen Als wij uit uw bijbel lezen Zegen ons nu allen samen Dank u voor dit eten. Amen. (Heeft natuurlijk alleen zin als je na het eten een klein stukje voorleest uit de kinderbijbel). Wij zingen meestal: Voor alle goede gaven heer Zij u de dank en eer Wij danken u voor 't dagelijks brood Kracht en gezondheid heer.
Wij bidden voor het eten " Heere zegen deze spijzen, Amen" en na het eten " Heere dank U voor dit lekkere eten, Amen" gevolgd door de woorden "Goede bekomst". Mijn schoonouders bidden vaak het 'Onze Vader' voor het eten, maar ik merk aan de kinderen dat dit vaak net te lang is.