Wel of geen fluoride-tandpasta voor dreumes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chipske, 19 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Met mijn partner voer ik discussie over het al dan niet tandjes poetsen met tandpasta waaraan fluoride is toegevoegd. Op internet is behoorlijk wat info te vinden over de schadelijkheid van fluoride en dat is met name waar mijn vriend zich zorgen over maakt. Ik heb die zorg natuurlijk ook wel, wil graag het beste voor mijn meisje, maar ben tegelijkertijd ook bezorgd over de nadeligheid voor haar gebit als we alleen poetsen met bijvoorbeeld weledatandpasta zonder extra fluoridetabletjes of druppeltjes te geven.
    De tandarts adviseert overigens een erwtje peutertandpasta met fluoride.

Hoe denken jullie hierover? En jullie tandarts eventueel?
    Alvast bedankt voor jullie meningen!
    (mijn dochtertje is trouwens 16 maanden)

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik poets de tandjes van mijn dame gewoon met peutertandpasta....mag toch gewoon neem ik aan? Daar zit toch ook wat fluoride in?

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gewoon peutertandenpasta gebruiken dan gaat er niets mis!

4. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Inderdaad gewoon peutertandpasta, daar is de fluoride speciaal voor aangepast. Dat kan neem ik aan geen kwaad.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, ik denk dat dit net zoiets is als de inentingen (alleen op wat kleinere schaal zeg maar) . Wij poetsen hier ook met peutertandpasta. Wel probeer ik te voorkomen dat ze veel inslikt, door hetgeen voor in haar lipje komt te hangen, geijk weg te deppen ;)

6. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Je hebt denk ik gelijk Athina. Maar ik ben dus (op aandringen van mijn vriend) ook eens een beetje gaan lezen op internet en dan kom je toch inderdaad wel veel info tegen die er op neer komt dat zelfs de hoeveelheid fluoride in peutertandpasta al schadelijk zou zijn.

Vandaar dat ik vraag wat jullie meningen en die van jullie tandarts is.
    Want ik kom er dus niet goed uit. Mijn vriend is namelijk FEL tegen en wil alleen maar poetsen met kindertandpasta zonder fluoride (zoals die van weleda) en dus ook geen fluoridetabletjes of druppels dan. En ik vind dit enerzijds wel best, maar maak me dan weer zorgen of we op die manier haar gebit niet verpesten :rolleyes:
    Kortom.....wil ik dat ze toch met peutertandpasta met fluoride poetst, dan moet ik nog een behoorlijk stevige strijd leveren met manlief :(

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    hier ook gewoon de tandpasta die speciaal voor baby's en peuters is.
    Volgens onze tandarst is fluortabletjes neit meer van deze tijd. Dat hoeft niet meer omdat er al gneoeg fluor in de tandpasta's van nu zit

8. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Klopt helemaal Lexie.

Maar mijn vraag ging er eigenlijk om of ik deze niet toch zou moeten geven (of wel fluoridetandpasta) naast de tandpasta ZONDER fluoride, ondanks de vele berichten over de schadelijkheid van fluoride voor de mens (en zeker voor kinderen) op internet EN het felle protest van mijn vriend tegen fluoridetandpasta voor ons dochtertje.

Als je de informatie op internet bestudeert dan blijkt dat er niet alleen genoeg fluor in de tandpasta zou zitten, maar VEEL MEER dan genoeg :( en ik vraag me dus af of we er goed aan doen haar hieraan bloot te stellen of niet.

Maar als ik de reacties zo bekijk, dan zijn we volgens mij de enige ouders hier die met de vraag worstelen: WEL of GEEN fluor?

Laat ik dan misschien een andere vraag stellen:

Wat zijn voor jullie de redenen om WEL fluoride te geven, ondanks de evt. schadelijke gevolgen?
    (Dan heb ik meteen een lijstje met goede argumenten om te gebruiken als ik weer eens discussie met mijn vriend voer hierover ;) )

9. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Mijn tandarts zegt dat de gebitten veeeeel beter zijn nu er fluoride in de tandpasta zit en daar poets je toch die tandjes voor lijkt me. Overigens was/ben ik me niet bewust van de slechte kanten van een geringe hoeveelheid fluor.

10. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Bedankt voor je reactie Lisette28!
    Over de schadelijke kanten van fluor(ide) zijn heel veel artikelen en filmpjes te vinden op internet.
    Hieronder een greep eruit voor degenen die er meer over willen weten:

fluor-gevaarlijkgif

gevarenvanfluor

In het volgende filmpje gaat het vooral over de gevaren van het toevoegen van fluoride aan drinkwater, wat in de meeste landen gebeurt:
    youtube-gevarenvanfluoride

11. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Hier nog een interessant artikel dat kort en bondig de feiten op een rijtje zet:

Edit: het lukt blijkbaar niet om de link hier mooi te plaatsen, dan maar zo:

Als kind was ik als de dood voor de tandarts, zeker de tandarts waar mijn ouders mij afleverden. Het was een man op leeftijd, ik schat
    hem rond de midden zestig en hij keek ook altijd zo gemeen. Het is natuurlijk de emotie van een jong kind die hier herinneringen
    ophaalt, ik was onder de 10 jaar. Naast de diepe angst voor de boor, was er de jaarlijkse Fluoride behandeling en gelukkig was er daar dol
    op. Sinaasappel smaak Fluoride, de tandarts smeerde een gebitsbadje er mee vol en dan moest het een aantal minuten in je mond om
    goed in te trekken. Terwijl je daar zat met dat badje in je mond sijpelde regelmatig Fluoride concentraat je keel in, maar aangezien de
    smaak lekker zoet en fruitig was vond ik dat niet erg.
    Hoeveel Fluoride ik toentertijd jaarlijks heb binnengekregen weet ik niet, over de volgende 30 jaar heb ik het in ieder geval nog even
    lekker aangevuld via mijn Sodium Fluoride tandpasta.

Sodium Fluoride, wat is het voor een stof?

De feiten op een rij, deze gegevens zijn controleerbaar, lees en huiver.
    Fluoride is giftiger dan lood en net iets minder giftig dan arsenicum ( Clin Toxicol Commerc Prod, 1984; 11: 4, 112, 129, 138) .
    · Fluoride staat officieel bekend als een gif.
    · Fluoride is een hoofdbestanddeel in pesticide.
    · Fluoride is een hoofdbestanddeel in een atoombom.
    · Fluoride vinden we in bijna alle munitie die momenteel gebruikt wordt in Irak door de Amerikanen.
    · Fluoride is een hoofdbestanddeel in de operatiekamer om u in een diepe slaap te brengen (narcose).
    · Fluoride is een afvalstof die overblijft bij de productie van aluminium.
    · Fluoride werd door de Nazi's in de kampen gebruikt om de gevangenen gewillig te maken (denkt u daar maar eens over na
    tijdens het tandenpoetsen).
    Tijdens de industriële revolutie en het succes van aluminium stond er een grote milieuramp te gebeuren. Er werden dusdanig grote
    hoeveelheden Fluoride gedumpt in de rivieren, dat het niet lang zou duren voordat dit de aluminium industrie miljarden zou gaan kosten
    in schadevergoedingen en opruimen. Het was ook de tijd dat er driftig door het Amerikaanse leger met de atoombom geëxperimenteerd
    werd. Naar wat later bleek, Fluoride is dus een hoofdbestanddeel in de atoombom. Er moest dus een oplossing gevonden worden, want
    zou deze schandalige milieuvervuiling op grote schaal openbaar worden, dan zou ook het leger niet meer kunnen testen met de
    atoombom.

De geniale oplossing, we zeggen dat Sodium Fluoride goed voor je tanden is

Op zoek naar een uitweg werd het geniale plan bedacht dat Fluoride goed zou zijn voor je tanden. Er werden gigantische bedragen
    uitgegeven aan een campagne geleid door een als expert naar voren geschoven arts Harold Hodge in dienst van het Mellon Instituut. Het
    is interessant te vermelden dat dit instituut ook verantwoordelijk is voor het promoten van asbest als isolatiemateriaal in bedrijven en
    woonhuizen en dat het volkomen veilig zou zijn, we weten inmiddels beter. Fluoride toegevoegd aan het drinkwater zou de oplossing zijn
    tegen tandbederf. Het toegenomen niveau aan Fluoride dat gedumpt werd door de aluminiumindustrie zou hiermee perfect
    gecamoufleerd worden.

Iemand maak mij wakker, ik leef in de twilight zone, dit is een verschrikkelijke nachtmerrie!

Wanneer u zich verdiept in Fluoride gaat u inzien dat de organisaties die zouden moeten waken over u en mijn gezondheid, dit dus
    helemaal niet doen. Hoe moet je als mens nu omgaan met dit soort informatie, je krijgt je verstand gewoonweg niet tot het begrijpen van
    deze krankzinnige situatie. Overal om je heen wordt Sodium Fluoride aanbevolen terwijl u daar ernstig ziek van wordt. Je zou ook
    verwachten dat artsen weten wat Fluoride is, ik daag u uit uw huisarts zijn mening te vragen. Ik verwed dat hij of zij niet verder komt dan
    als een reclame spotje te roepen dat het goed is voor je tanden. Het meest bizarre is nog wel dat Fluoride juist de tanden ernstig kan
    beschadigen, zeker als het toegevoegd wordt aan het drinkwater.
    Gezonde tanden Tanden beschadigd door Sodium Fluoride

Voor uitgebreide informatie kan ik u het boek aanraden van Christopher Bryson genaamd The Fluoride Deception. U
    kunt op Google Video een Engelstalig interview kijken met Christopher Bryson

HOE GEVAARLIJK IS SODIUM FLUORIDE NU WERKELIJK?

Fluoride is heel erg gevaarlijk voor uw gezondheid, laat u niks wijsmaken door mensen die totaal verblind zijn. Gebruik uw gezond
    verstand en lees nogmaals dat Fluoride giftiger is dan lood en net iets minder giftig dan arsenicum. Als u een jong kind heeft en tijdens
    het poetsen slikt hij de Fluoride tandpasta in, dan moet u direct een arts om advies vragen. Hoeveel overtuiging heeft u nog nodig
    wanneer u zich dit realiseert? Veel mensen kunnen de waarheid niet geloven omdat hun tandarts nog rustig werkt met Fluoride. Veel
    mensen kunnen de waarheid niet geloven omdat in ons drinkwater 1ppm aan Fluoride zit en het waterleidingsbedrijf informatie
    verschaft dat dit totaal veilig is. Onderzoek heeft aangetoond dat een hele kleine hoeveel Fluoride al leidt tot een ernstige vorm van
    botontkalking. Kent u iemand in uw omgeving met osteoporosis? Laten we eens op een rijtje zetten wat de effecten zijn van fluoride op
    uw gezondheid:
    · Fluoride veroorzaakt een ernstige vorm van botontkalking, bekend als osteoporosis.
    · Fluoride veroorzaakt al in hele kleine hoeveelheden ernstige schade aan belangrijke organen (via ons drinkwater).
    · Fluoride wordt er ernstig van verdacht de oorzaak te zijn van de chronische ziekte ME, myalgic encephalomyelitis.
    · Fluoride wordt er van verdacht de oorzaak te zijn van Attention Deficit Hyperactivity Disorder (uw kind misschien?) voetnoot,
    TV levert ook een grote bijdrage aan deze ziekte, hieraan wijdt ik binnenkort een sectie.
    · Drs. R.N. Mukherjee en F.H. Sobels van de universiteit van Leiden hebben gevonden dat Fluoride in drinkwater en tandpasta
    de genetische schade aan spermacellen vergroten en de reparatie van ons DNA voorkomt.

BRON:http://www.aic-benelux.com/blog%20content/Sodium%20Fluoride,%20de%20waarheid%20is%20verbijsterend!.pdf

12. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Geen medestanders voor mijn partner of tegenstanders met goede argumenten?

[-o<

13. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik heb maar 1 voor argument; als je geen fluoride gebruikt, heb je straks een peuter met een rot gebit.
    en je zou helemaal niks meer kunnen gebruiken als je van alles na gaat wat overal inzit.

Deel Deze Pagina