wanneer huiluurtje zoete baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Linda1984, 27 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda1984

Linda1984 Actief lid

27 mei 2014
    139
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze zoon is nu 8 dagen oud, hij is eigenlijk heel de dag zoet van slaap tot slaap. Hij slaapt in de nacht in zijn wiegje bij ons en overdag in zijn ledikantje.

Hij krijgt 6-7 voedingen en maakt in de nachten en de ochtenden de langste tussenperiodes tussen de voedingen 4-5 uur. Nu heeft hij elke dag na 1 voeding dat hij onrustig is. Dat is meestal na de voeding van 18:00 of 21:00. Ik merk dat meteen aan hem dan wilt hij niet inslapen. Ik leg hem dan maar in de box. Ik twijfel of ik hem dan in zijn bedje moet leggen. Maar in zijn bed dan blijft hij kraaien om de x minuut. Ik denk dan bij mezelf. Hij moet die dag toch verwerken en misschien is het beter hem dan in de box te leggen, want stel hij slaapt toch na een half uur kraaien in zijn ledikant dan gaat hij dat uur erna wel kraaien. Of zijn er echt baby's die heel de dag zoet zijn en helemaal niet huilen?

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Denk dat er niet veel zijn. ;)

En als je hem gewoon bij je houdt als hij gaat "kraaien"? Ik denk dat dat heel fijn voor hem is. (Omdat hij nog zooo jong is en zijn mama nog graag dichtbij heeft?)

3. Linda1984

Linda1984 Actief lid

27 mei 2014
    139
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja natuurlijk, ik knuffel ook met hem. Maar zodra hij gaapt dan leg ik hem even in de box. Hopelijk valt hij dan toch even lekker in slaap. Anders duren de 3-4 uur tot de volgende voeding wel erg lang....

Na de volgende voeding slaapt hij zowieso weer, tenminste tot nu toe is dat steeds zo geweest.....;)

4. Linda1984

Linda1984 Actief lid

27 mei 2014
    139
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoe en waar en hoe slaapt jullie baby en wanneer en hoe vaak huilt hij tussendoor?

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Mijn babies (inmiddels 6 en 9 ;) ) sliepen voornamelijk bij mij (in de draagdoek of gewoon in mijn armen) en mijn jongste heeft de eerste vier maanden continu gehuild. Daarna eigenlijk niet meer. :)

6. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    De eerste maanden sliepen of lagen mijn dochters tijdens hun huiluurtjes (ook altijd s avonds ergens in de periode tussen 18.00 en 22.00) ook altijd gewoon lekker bij mij. Handige aan dit tijdstip was dat er meestal wel iets op tv was, dus lag ik dan lekker languit op de bank voor de tv, die hééél zacht aanstond. Meestal keek ikiets met ondertiteling, zodat ik het geluid niet echt nodig had. Mn dochters bivakeerden dan lekker op mij, al dan niet in mn draagdoek. Wat te drinken en wat te snacken erbij en ik vond het heerlijk zo met zn tweetjes! Veel handiger dan steeds heen en weer lopen tussen box of bed, etc. Wanneer ik voelde dat ze echt lekker diep sliepen verhuisde ik hen dan zachtjes naar hun bedjes.

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mijn dochters (nu 6 en 4) lagen de zes tot acht weken, en misschien nog wel langer, 's avonds altijd bij mij. Ik lag languit op de bad en zij boven op mijn borst. Zo konden ze hun krampjes verwerken en werd de mama-honger lekker gestild.

8. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    #8 Novastar, 27 jun 2015
    Laatst bewerkt: 27 jun 2015
    Sorry! Had een heel verhaal getypt maar had de vraag van TS niet goed gelezen. 😏 Hier wel een zoete baby zonder echt huiluurtje. Hoop dat het zo blijft!

9. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    mijn zoon van 3 weken heeft zijn dagelijkse huiluurtje nu ;) ligt dan ook lekker bij me. Typen met 1 hand gaat best langzaam hihi

10. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ons dochtertje is morgen 1 week en ook een hele rustige zoete baby. Ze heeft wel overdag een moment dat ze van voeding tot voeding wakker is en gewoon lekker ligt te chillen. Ze wil dan ook graag bij je zijn anders huilt ze.
    En savonds tot de voeding van de nacht is ze ook wakker en wil ze ook constant bij je zijn. Ach ik vind het niet erg, onze zoon slaapt gewoon en tot nu toe heeft zij de nachten ook geslapen want bij de nachtvoeding slaapt ze door.

11. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Mijn zoontje heeft nooit een huiluurtje gehad die heeft toen een tijdje gehad dat die wat slechter in slaap viel na 19'30 toen die zo klein was. Dus denk dat dat zijn onrustige uurtkes waren.
    Dus een baby hoef niet altjjd een huiluurtje te hebben

12. Linda1984

Linda1984 Actief lid

27 mei 2014
    139
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja nou hij huilt niet, hij jammert een beetje. Hij wil gewoon niet inslapen 1x na de voeding op de dag.

Wat fijn dat er dus ook baby's zijn die geen huiluurtje hebben.

13. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Onze man had ook altijd tussen 19-21 zijn 'huiluurtje'. Inderdaad lekker met hem op mijn borst op de bank tv kijken, terwijl meneer heerlijk bij mamma lag te slapen :) En hoe stom het ook klinkt, geniet er van! Want voordat je het weet, willen ze niet meer bij je slapen en voel je je verlaten haha.

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

De jouwe heeft zo te lezen anders ook geen huiluurtje... :)
    Klinkt als een heerlijke baby, en het is normaal dat ze soms gewoon even bij je willen zijn. Lekker bij je laten liggen dus, zeker als het 's avond is, kun je zelf gewoon op de bank lekker voor de TV hangen, (volume beetje aanpassen ;)), en dan kom je zelf ook even lekker tot rust :)

15. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Alle baby's huilen wel eens, de ene meer dan de andere. Sommigen op een bepaald moment van de dag, anderen weer niet.

Mijn mannetje had de eerste weken eind middag/ begin avond onrustige momenten (huilerig en niet goed in slaap vallen).
    Nu heeft hij geen vast huilmoment meer. Bij het tussendoor wakker worden huilt hij vaak, maar dat heeft andere redenen (verborgen reflux en nu vooral door gespannen en onrustig slapen).

16. Linda1984

Linda1984 Actief lid

27 mei 2014
    139
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja ik verbaas me echt elke dag. Onze eerste zoon, kan ne niet herinneren dat hij zo zoet was. Tussen voedingen heel wakker en alert en viel moeilijk in slaap. Dit in tegenstelling tot dit exemplaar:D

17. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

E had maanden lang tussen 18.00 en 21.00 zijn huiluurtje verder zoet...

T is alleen maar zoet. :p

Deel Deze Pagina