Hallo! Even een vraagje.. Mijn zoontje is nu een week bezig zindelijk te worden en het gaat echt supergoed! Eerste paar dagen zette we hem om de 1,5 - 2 uur op het potje om te proberen, de laatste 3 dagen geeft meneer zelf aan wanneer hij moet plassen, gaat zitten en plast.. super dus! Alleen nu poept hij de laatste 2 dagen in zn broek.. de eerste paar dagen kwam het netjes in zn potje terecht, maar dat was dus omdat we hem erop zette om te proberen. Nu hij het zelf aangeeft lukt het poepen niet. Hij baalt er zelf ook van, voelt het niet op tijd zegt ie.. Hebben meer kinderen dit? Gaat dit vanzelf over? Of moeten we iets doen om dit te 'verhelpen'?
Ik denk vanzelf en wellicht op tijd zetten waneer hij meestaal het goed? Maarok zou gewoon laten zo, in broek dan in broem komg laree wel goed!
Hier idem, hij voelt het wel aankomen maar durft niet op het potje en ook niet in de broek dus doe hem dan een luier aan. Hij heeft 2 vaste momenten dat hij vaak poept, doe hem dus op die 2 momenten op voorhand een luier aan anders doet hij niks en houd hij het gewoon 2 dagen op
Ja hier ook gehad. Wat ik uiteindelijk heb gedaan is een stickervel (beloningskaart) uitgeprint. Gewoon een leuk poppetje wat op de wc zit en een stuk of 10 hokjes (vierkantjes). Elke keer als ze op het potje poepte mocht ze van mij een sticker opplakken. Deze stickers waren alleen daarvoor. Ze had het snel door hoe het moest Misschien heb je er iets aan..
Hmm ja, ik heb er nog niet echt een patroon in ontdekt.. Even kijken of ik erachter kan komen wanneer hij ongeveer poept op een dag Hij vindt het niet eng.. hij voelt het niet op tijd zegt hij.. Stickerkaart speciaal voor poepen kan ik wel proberen ja.. Hij heeft er nu ook eentje voor als hij geplast heeft.. tenminste, had hij.. nu gaat het vanzelf en plakt hij de sticker waar hij maar wil
Komt vanzelf wel. Hij is zichzelf al bewust van de bottleneck dus kan vast niet lang meer duren! Dl is al maandje grotendeels plas-zindelijk en heeft net voor het eerst op de wc gepoept. Ik had bijna gezegd doe maar in je luier, want we zaten aan tafel en ze had zichzelf helemaal onder de kiwi & pindakaas gesmeerd en toen wilde ze opeens naar de wc.
Hier zijn we nu een week of 6/7 bezig en hetzelfde euvel. Plassen gaat erg goed, ze geeft het zelf aan. Maar poepen is nog niet gelukt. Ze durft niet op de wc of potje. Of ze zegt dat ze moet om vervolgens niks te doen. Houdt het dagen op of ze poept tijdens haar middagdutje in haar luier of ze poept in haar onderbroek. Om vervolgens te gaan huilen, terwijl we blijven herhalen dat we niet boos zijn. Moet natuurlijk geen trauma worden.. Continu klagen over buikpijn en kan haar 100 keer op het potje of wc zetten, ze doet het niet.
En hij poept in de broek. Luiertijd verkeerd ingeschat, of tja, veranderd 2x nu. hij vind het niet leuk. Loopt met zijn benen gespreid en heel langzaam naar mij. Ik laat die drol in keukenpapier rollen en dan gooien we het samen in de wc. Luier dan helemaal afschaffen of niet?