Vandaag heb ik mijn tweede rijles gehad en volgens mij heb ik dat rijden al helemaal door. Zes jaar geleden had ik al een paar keer gelest en ook een aantal keer geoefend met mijn man. Vandaag heb ik alleen maar gekletst met de instructeur. Hij hoefde me bijna niets uit te leggen. Het ging gewoon helemaal goed. Ik denk dat ik wel genoeg heb aan 15 lessen maar mag je wel afrijden met 15 lessen?? De rij-instructeur wil daar nog niets over zeggen. Hij zegt minimaal 30 lessen maar wat moet ik met 30 lessen als ik het al helemaal door heb. Daarmee bedoel ik niet alleen schakelen ed maar ook echt letten op verkeer en andere weggebruikers. Rijden kan ik dus al, wat ik nog moet leren is parkeren, achtrtuit en helling. nou pfff. Hoeveel lessen hebben jullie gehad?
mijn man is nu aan het lessen ze zeggen ook vaak meer lessen om geld ui je zak te kloppen dus als jij vind dat je het kan .. waarom niet !
Dat mag hoor, tis alleen zo zonde van je geld om examen te doen terwijl jouw instructeur misschien denkt dat je beter wat langer door kan gaan, maar als jij er anders over denkt dan moet je het gewoon doen. Alleen niet zeuren als je niet gelijk slaagt natuurlijk Parkeren, uiteruit rijden en hellingproef zijn echt niet altijd zo makkelijk als je het nu voor doet komen. Kan je ook al straatje draaien in 3 x ?
Ehm 100 , ik had het niet zo snel door en een beetje examenvrees. Wel in 2 keer: 50 lessen op mn 19e 2x gezakt en 50 op mijn 25e daarna wel in 1 keer geslaagd. Maar mijn broertje heeft maar 17 lessen gehad en in 1 keer geslaagd. Dus het kan wel.
Het mag. Een vriend van ons is geslaagd na 12 lessen. (Zijn vrouw heeft trouwens 128 lessen nodig gehad, maar dat terzijde ). Ik ben in 31 lessen geslaagd maar had dan ook nog nooit gereden. Ik was al in paniek toen hij zei dat ik GELIJK achter het stuur moest gaan zitten. Ik dacht altijd dat je eerst eens een rondje zou rijden met de instructeur En ik ben in 1 keer geslaagd dus vond de 31 lessen nog wel meevallen.
4 dagen gelest en dag 5 om 7 uur smorgens op 1e keer meteen geslaagd.... ik weet niet precies hoeveel lessen het zijn geweest hoor, ik had rijles van geloof 9 tot 16 uur met daartussen steeds pauze
Vandaag moest ik omkeren en dat ging heel goed. Die man zette het wel op achteruit maar vertelde verder niks over het sturen maar dat ging aardig goed voor dr eerste keer
Ik vind het vreemd van je instructeur dat hij zegt dat je minimaal 30 lessen nodig hebt, dat kan hij toch helemaal niet zeggen nu al? Als je al goed kunt rijden en hij vind dat ook, dan zou ik vragen of je vaker de bijzondere verrichtingen kunt oefenen. Je mag afrijden wanneer je alles onder de knie hebt. Bij mijn man vroeg de instructeur na de eerste les al of hij zijn theorie had omdat hij gelijk kon afrijden in principe, maar deze had hij nog niet waardoor hij nog wat extra lessen heeft gehad, maar anders had zijn instructeur gelijk examen aangevraagd.
ik vind het trouwens zo belachelijk als rijscholen een bepaald bedrag willen en dan zeggen voor een uur en die is dan 50 minuten ? mijn man rijd echt een uur
Ik heb de mijne in 2007 gehaald en heb 15 lessen van 1 uur gehad en een tussentijdse toets. Ben in 1 keer geslaagd, dus het kan wel.
Hier heb ik eerst een proefles gehad en keken ze hoeveel lessen je ongeveer nodig hebt. Ik heb toen een pakket van 28 lessen gekocht en ben daarmee geslaagd.
Gemiddelde is rond de 40 lessen, maar mijn vriend (eigen rijschool) geeft eerst een proefles en bepaald daarin hoeveel lessen hij denkt dat de leerling nodig heeft. En uiteindelijk ben je baas over je eigen portemonnee dus als jij niet meer lessen wilt volgen dan prima. Scheelt natuurlijk per persoon, de ene heeft het snel door en de andere niet. De instructeur wil wel zeker weten dat je gaat slagen want dat is natuurlijk beter voor zijn slagingspercentage.
ik had na 30 lessen mn eerste examen.. wel helaas 4x gezakt(heb examenvrees) in totaal 45 lessen gehad, omdat ik tussen de examens door wel wilde blijven rijden. je moet alleen wel goed bedenken, als je een keer zakt je zelfvertrouwen een flinke deuk krijgt. de tweede keer ben je dan nog zenuwachtiger.. mijn advies is dan ook, ga niet te snel examen doen!
Oh je kan dus ook naenkele lessen afrijden. Ik dacht dus dat je een minimumaant. lessen moest volgen voordat je kon afrijden. Ik heb nu een pakketje van 16 lessen en daar heb ik egt wel genoeg aan (hoop ik).