Kinderkamer te vroeg gekocht?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fleur81, 18 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chasmi

Chasmi Actief lid

28 feb 2009
    305
    0
    0
    Office Manager
    Wij hebben de kinderkamer gekocht toen ik 9 weken zwanger was.. Dus tja....

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    wij hebben de kamer pas gekocht toen ik 26 wk was
    puur door ons verleden.
    ik vind ieder moet doen waar hij zich goed bij voelt ;)

3. Fleur81

Fleur81 Actief lid

2 mei 2009
    281
    0
    0
    Parttime aan het werk en fulltime thuis ;)
    Zuid-Holland
    Oh, even wat anders... Ik had vorige week gevraagd of ik iets eerder kon komen voor de pretecho, en net ben ik dus gebeld met de vraag of ik vanavond kan, om 18:30 uur!

Jeetje wat spannend!! Maar goed dat ik dit gisteren nog niet wist, want dan had ik een stuk minder goed geslapen :$ Hoop zo dat alles nog steeds goed is!!

Sorry, moest dit even kwijt :)

4. leonie20

leonie20 Actief lid

1 jul 2007
    180
    0
    16
    wij hebben bij onze eerst het kamertje oook al meet 10 weken gekocht, waren er helemaaall verliefd op en omdat man lief chauffeur is en ik wist datt ik de kamer grotendeels alleen moest inrichten was ik blij dat we er zo vroeg mee waren, onze zoon is helaas 16 dagen na de bevalling overleden dus heeft er nooit in gelegen, duuss zo zie je maar het kan altijd mis gaan maakt niet uit wanneer je het koopt.
    nnu staat ie mooi klaar voor de 2e et wat aanpassingen omdat heet dit x een meid gaat worden :)

5. pasopikschop

pasopikschop Actief lid

15 mei 2009
    325
    0
    0
    wij hadden het kamertje ook al met 12 weken.
    Ook meteen al in elkaar gezet..het kamertje is nu met 20 weken al helemaal af. Dus de kleine kan komen:D

6. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Wij hebben ons kamertje ook al met 12 wkn gekocht.. Misgaan kan het helaas altijd.. Volg je gevoel...

7. nijntje op de mac

nijntje op de mac Actief lid

20 jun 2009
    388
    0
    0
    dat is toch goed joh! je hebt al een mooie echo gehad en je moet er nu ook gewoon vertrouwen in hebben dat alles goed is. Maar kan me voorstellen wat je voelt, wij hadden ook al flink lopen zoeken de eerste weken van de zwangerschap maar konden niks moois vinden, dus vroegen aan mijn schoonvader of hij iets moois wilde maken (hij is timmerman). n zo van: doe maar rustig aan je hebt alle tijd... binnen 2 weken had hij alles af, kast, commode en ledikant! Dus met 13 weken stond bij ons ook alles al. Voelde wel een beetje gek, maar wat geeft het eigenlijk! Fijne zwangerschap en geniet van het kamertje ;)

8. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    vind het ook niet absurd vroeg hoor! je moet bij bestellen van een kamer ook rekening houden met levertijden e.d en is zelfs bij sommige shops aangeraden om rond de 8 wkn al te bestellen!
    wij gaan a.s. zaterdag shoppen!

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier ook zo :D En vandaag wordt Nathan alweer 2 ;)

10. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    bij de 2e hadden we een nieuw kamertje gekocht voor de 1e (grotere kamer) toen ik pas 4 of 5 weken zwanger was... was kamertje van collega/vriendin en we wisten toch dat als deze zwangerschap mis zou lopen we door zouden gaan tot het wel goed ging...

11. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Hoi hoi

Ik las even mee en ik zie dat de meesten toch vroeg hun kamertje kopen. No problem toch? Zolang het goed voelt, en ja, dan heb je t alvast!
    Toen ik bij mijn vriend introk was hij nog druk bezig de kamers boven te verbouwen. Toen hebben we samen besloten dat het kleinste kamertje de babykamer zou worden. Laten we hem dan eerst maar verven. Toen werden we eigenlijk enthousiast en zijn we rustig om ons heen gaan kijken en hebben we mooie meubeltjes gezien. Die hebben we uiteindelijk gekocht en nu hebben we de babykamer klaar. Nu kunnen we rustig oefenen:p

12. Hummel

Hummel Niet meer actief

Wij hadden al een ledikantje en commode voordat ik uberhaubt zwanger was. Ik kon hem krijgen van mijn oom en tante. Die kregen pas rond hun 40e kinderen. Het zag er erg mooi uit en ik vond het zonde als het naar de kringloop ging. Ik vroeg destijds of ik het hebben mocht. Het heeft wat jaren op zolder gestaan en nu dus op Indy haar kamer. Ik heb alleen een bijpassende kledingkast erbij moeten zoeken.

Je moet zelf weten wanneer je zoiets aan wilt schaffen. Daar staan toch geen richtlijnen voor ofzo.

Liefs Hummel.

13. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Wij hebben de babykamer gekocht na de 20 weken echo!

14. Jessy25

Jessy25 Actief lid

1 nov 2006
    310
    2
    0
    Receptioniste
    Katwijk
    ja hoor! Wij hadden precies hetzelfde XD zagen een mooi kamertje op marktplaats en hebben m gekocht met 10 weken :D

15. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Owja! Mijn oma had nog een ouderwetse kinderstoel. Daar zit nog zo'n gat in waar een po onder kan haha! Ik heb gevraagd of ik die hebben mocht, nu staat ie in de verf, lekker modern!

16. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik durfde dat helemaal niet vroeg, maar nu moet ik er om lachen: ik ben nogsteeds bang dat het misgaat en nu MOET die kamer er toch ECHT komen!! Van het weekend zijn we de kamer dan eerst echt gaan leeghalen...

en nu moeten we echt opschieten, want er moet nog alles aan gedaan worden en ik word er niet dunner en leniger op :D

Veel plezier met de voorpret. Durf gewoon te genieten, ik moet mezelf dat met ruim 23 weken ook nog wel voorhouden hoor. Ook dan zijn er na goede 20 weken nog genoeg enge horror verhalen waar je je druk om kunt maken.

17. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Ach, ik ging na de eerste echo (6 weken) met mijn man een dagje uit en we kwamen terug met een babykamer...

En ik was met alles al vroeg jho! Is eigenlijk ook wel goed geweest achteraf. Zo kun je de uitgaven spreiden over de 9 maanden.

18. Skye

Skye Niet meer actief

Je kan het kamertje ook pas kopen met 30 weken en dan nog kan er iets misgaan met het kindje. Dus het zegt niks hoor. Gewoon lekker van genieten

19. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Meis lekker genieten, en als jullie het in elkaar willen zetten doe dat dan lekker. waarom in de schuur, zo kun je alvast lekker tutten...gewoon doen!

Zie dat ik niet de enige ben die spullen koopt voor je uberhaupt zwanger ben... heb het wiegje en de commode al, staan alleen nog niet in elkaar.

20. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.660
    1.419
    113
    Als je een mooie babykamer voordelig kunt krijgen gewoon doen.
    Wij hebben zelf de babykamer gekocht toen ik net 2 dagen overtijd was, de test was 's ochtends positief en we waren zo blij dat we even babyspullen wilden kijken. Het resultaat we zagen zo'n mooi kamertje een showroom model en dan weet je weg is pech en toen dus niet duur. We hebben hem eerst niet gehaald daarna een half uur in de auto zitten discusieren:D en toen toch weer naar binnen gegaan om hem op te halen. Mijn man zei mocht het nu toch niet goed gaan hebben we hem over een paar maand wel nodig.
    Het resultaat, vorige week is hij in elkaar gezet en de babykamer is zo goed als af.

Deel Deze Pagina