Kinderkamer??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door carry, 17 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Half november zijn wij verhuist. We hebben een prachtig oud huisje gekocht waar nog het een en ander moet gebeuren. Ik ben nu 7 maanden zwanger en ben al veel spulletjes aan het verzamelen, en heb bijna het meeste ook in huis. Van mijn zoontje heb ik nog de hele babykamer die r ook nog goed uit ziet, en die ik ook absoluut niet wil vervangen, maar; Het enige wat nu klaar staat is de commode, omdat ik daar alle babykleertjes in heb gedaan.
    Onze opzet was om het kindje het eerste jaar lekker in de slaapkamer bij ons te hebben omdat ik dat ook altijd heb gedaan met mijn zoontje, maar ik had toen wel een babykamer klaar, alleen zijn bedje stond bij ons op de slaapkamer. Dus als we zouden willen zou hij zo weer naar zijn eigen kamertje kunnen.
    Nu zou dat dus niet kunnen want er is verder niets klaar en je begrijpt; Ik begin het opeens op mijn heupen te krijgen.
    Ik vind het alleen niet helemaal eerlijk naar mijn partner toe, want hij heeft het smoordruk met van alles wat nog gedaan moet worden en ik riep aldoor: De babykamer heeft geen prioriteit, want het kindje kan rustig bij ons slapen de eerste tijd.
    Ik heb nu voorgesteld om in ieder geval de slaapkamer netjes te maken en een nieuwe vloer daar te leggen en nieuwe gordijnen ed op te hangen, want alles van de oude bewoners zit er nog in. En het bedje alvast op te zetten bij het commode, zodat ik toch het idee krijg dat ik ermee aan de slag kan, voel me zooo onmachtig omdat ik niet meer zoveel zelf kan (ivm een vrij dikke buik en daarbij bekkeninstabiliteit)
    Heeft iemand het ook op deze manier gedaan en heeft nog tips oid voor mij??

    Groetjes Carry
     
  2. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    Tips heb ik niet echt wij hadden de baby kamer klaar en ben zelf niet echt een voorstander van dat de kleine bij ons op de slaapkamer slaapt maar als jij het eerst ook gedaan hebt en dat goed beviel waarom dan nu niet he ;) je verandert misschien nog wel van gedachte als de kleine er misschien is.Je kan je er maar beter niet al te druk om maken want stress is ook niet goed voor jou en de kleine niet ;) het zal vast wel los lopen(is meestal wel het geval toch??) als je jullie slaapkamer leuk opknapt is het ook vast wel gezellig en denk je daarna misschien wel anders ;)

    groetjes bianca
     
  3. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik zou zeggen, ga dr samen voor zitten en overleg met hem wat er klaar moet zijn en hoe hij het ziet zitten. En hoe het over een paar maanden zal zijn.
    Misschien vindt hij zelf ook wel dat de babykamer toch maar afgemaakt moet worden? Het lijkt mij ook niet dat je gaat klussen aan de babykamer wanneer de baby er is. Dan ben je veel te druk met de kleine en ben je allebei ook zeker erg moe!!!
    Ik zou in ieder geval er samen voor gaan zitten om dit allemaal te bespreken, misschien ziet hij ook wel in, dat bepaalde dingen toch voor moeten gaan?
    Succes, met wat je ook besluit ;)
     
  4. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    ja helemaal met je eens mirna ;)
     
  5. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    weet je al wat je gaat doen carry???
     
  6. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    wij hadden geen kinderkamer puur omdat we ruimte gebrek hadden
    dus sliep Caitlin zowiezo bij ons op de slaapkamer
    kraamburo's juigen dat alleen maar weer toe de baby op de ouderslaapkamer
    ik merkte dat Caitlin het heerlijk vond ze hoorde ons ademen en voelde zich gerust had ik het idee
    nu we gaan verhuizen krijgt ze een eigen kamertje
    maar of ze snachts daar beland weet ik nog niet
    eerste weken misschien nog niet ,want er komt zoveel op haar af nu met zon verhuizing

    succes debbie
     
  7. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Vond ook idd dat we er iets mee moesten, gelukkig is mijn vriend ook een dikke schat en ziet hij er niet zoveel problemen in, hij vond het alleen vervelend dat ik er nu pas mee kom, want eigelijk is eerste prioriteit om de verwarming aan te leggen (we hebben wel gaskachels, maar de slaapkamers zijn wel erg koud)
    We zijn vandaag achter verf voor de babymeubeltjes aan geweest, en achter laminaat aan geweest om eerst onze kamer klaar te maken. Ondertussen is mijn zoon zijn kamer ook klaar. En dus is er nog een kamertje vrij gekomen die er vrij redelijk uit ziet en er evt daar gebruik van gemaakt kan worden mocht het niet gaan bij ons op de slaapkamer. Op zich ben ik VOOR om de baby bij ons te slapen, maar het gevoel dat ik geen kant op kon bekroop me vooral!
    Zaterdag ben ik met mijn schoonmoeder even de stad in geweest om stof voor een hemeltje te kopen, dus zo langzamerhand begint er weer rust in mijn hoofd te komen.
    Volgens mij beginnen de hormonen mij nu pas parten te spelen. Al die tijd heb ik daar weinig last van gehad en was ik de rust zelve, maar sinds we eenmaal verhuist zijn begint het pas echt :oops:
    Voel me ook zoooo snel schuldig over hoe ik me gedraag!!! Want mijn vriend verdient het echt niet en toch ben ik zelfs geirriteerd door hem!
    Hoop dat ik weer een beetje m,n oude ik terug vind en dit niet de rest van de zwangerschap zo blijft. Nog 3 weekjes werken (en daartussen nog 2 weken kerstvakantie) en dan heb ik verlof!!!
    Thnx meiden voor jullie reacties!

    Groetjes Carry
     
  8. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Gelukkig maar! :p
     

Deel Deze Pagina