Ik word gek van het 'w a a r o m' ? ?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Jucade, Mar 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Waarom hangt daar een schilderij mama? -omdat mama en papa dat mooi vinden. Waarom vinden jullie het mooi dan? - ehhhh :( omdat :D..

Het komt vast méér voor dan ik denk, maar sjemig ik word er echt 'koekoek' van af en toe. Het constant (en dan bedoel ik echt constant) het waarom van álles willen weten. Tot welke leeftijd hebben ze dit? 8) make me happy? :p

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Maak je niet heel erg blij nu, maar het kan nog wel even duren. Het is voor kinderen ook een manier om een gesprek te beginnen. Ik antwoordde er vaak op wat denk jij? Dan ontstond er vanzelf een gesprek.

3. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    haha heerlijk! Dan kunnen heel irritante kinderen nog wel tot aan groep 3/4 doen. (zeg ik met een knipoog).
    Ik zou proberen de lol ervan in te zien en niet elke keer droog antwoord te geven. Stel idd eens een wedervraag en lach erom!

4. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    haha youame heeft het een jaar ghad geloof ik

dan vroeg ze wat doe jij ik zeg fietsen stelen haha als ik bvb aardappels aan het schillen was (mijn moeder ze dat altijd tegen mij)
    zegt youame waarom dan zie ik weer waarom zijn de bananen krom

dat zei ik altijd als ik het de hele dag al waarom gehoord had
    heel raar maar dan haakte ze wel af:D

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hier nog niet aan de orde. Maar mijn buurmeisje dus wel.
    Afgelopen zomer werd ik er ook knettergek van!

Op den duur gaf ik dan vaak een belachelijk antwoord.
    Bijvoorbeeld als ze vroeg : wat ben je aan het doen? ( als ik de stoep aan het vegen was bijv )
    En dan zei ik : Ik ben aan het afwassen :D
    Dan zij weer : neee niet waar.
    Dus ik dan weer : wat ben ik dan aan het doen?
    En dan gaf ze zelf het antwoord.

door dat soort antwoorden te geven maakte ik het voor mezelf ook wat leuker ;)

Of ik zei ook vaak : wat denk je zelf dat ik aan het doen ben?
    En dan gaf ze het juiste antwoord. Dus ze weten het vaak wel maar vinden het gewoon leuk om met je te praten en dan is waarom of wat een leuke openingszin om te beginnen ;)

6. Writer

Writer Niet meer actief

hellas dat kan lang gaan duren , mij meisje is in groep 3 en ze vraagt nog af en toe achter elkaar van de dingen waar van ik denk,dat :pweetjeheuswel):D

7. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Als ik aan 't afwassen was, en Noah vroeg 'wat ben je aan 't doen' zei ik na verloop van tijd totáál iets anders, waarop zij zei: 'nee, mamma, je bent aan 't afwassen!' Ja, waarom vraag je 't dan??

Waarom-vragen worden (en werden) hier, als ze alleen maar gesteld worden om een vraag te kunnen stellen, rigoreus afgedaan met 'daarom' of 'omdat ik het zeg'.
    Ouderwets, maar wel afdoende.

8. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Mijn zoon is nog wat jonger maar hij vraagt bijna de hele dag door 'wat ben je aan het doen?????' of 'wat gaan we doen???'
    en ik word er soms helemaal gek van haha.
    Dus ik hoop eigenlijk dat we de 'waarom' fase gaan overslaan hahaha.

9. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Hahaha, hier ook. De hele dag: mama, doe je? Gewoon 1000x achter elkaar, geen probleem :D Ze zijn wel volhoudertjes ;)

10. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Vigo doet dit (gelukkig???) nog niet... Maar ik kan me zo voorstellen dat je er na verloop van tijd helemaal koekoek van wordt ja!

11. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    hier is het op het moment alleen maar van "mama wat doe je nou?" en als je dan antwoord geeft vraagt ze het aan de volgende enz enz.
    en dan verwacht ze ook nog dat je zelf zegt van "Esmee en wat doe jij?' daar word ik soms wel is kriegel van , dan zeg ik nou en wat doe ik dan.

maar dat over al een waarom vraag van maken lijkt me ook irri

12. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0

Ja, daar verkeek mijn oudste dochter zich op.. Ik hou het continu herhalen van hetzelfde langer vol dan zij...:D

13. tanja8

tanja8 Niet meer actief

oh heel herkenbaar!

het regent.. mama waarom regent het?
    Omdat er wolken in de lucht zijn schat. Waarom? Omdat het niet zulk lekker weer is, waarom niet? Omdat de zon niet schijnt.. waarom niet? ENZ.!!

Waarom dit waarom dat...

14. Tink

Tink Niet meer actief

Leuk toch juist :D. Mijn oudste heeft ook giiiiigaaaaa veel gewaaromd, maar daar kwamen juist erg leuke gesprekjes van.

Jongste pakt het anders aan, die vraagt de hele dag bij alles wat ze ziet en hoort: "Tisdat?" En zegt dan na het antwoord heel schattig "O." ;)

15. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    hihihi hij is er vlot bij. meestal zijn ze een jaar of 6. en ze houden dat heeeeeeeeeeeeeeeeel lang vol. sterkte.

16. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Mijn inmiddels volwassen kinderen hadden dat ook heel erg. Werd er ook gek van. Ik heb toen het boek "waarom, daarom" gekocht.
    Stonden echt de gekste dingen in. Waarom een vlieg op t plafond kan lopen en niet naar beneden valt enzo :D
    Weet niet of zo'n boek nog bestaat.

17. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
  18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Die van mij komt eigenlijk nog niet verder dan
    mama, maaaaama, mamamamamammamamamaaaaaaa mammmmmm

Het waarom komt dus nog?!

19. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    #19 yinte, Mar 25, 2010
    Last edited: Mar 25, 2010
    van dat gemamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ( het liefst als je al 3 andere dingen aan het doen bent ) daar wordt je straks pas mesjokke van ;) ;) ;)

elmo je hebt verschillende waarom fases. ik vind die hier beschreven wordt zelfs erg leuk. zo lief van die peutertjes die proberen de wereld te begrijpen. die straks met een of 5/6 komt wordt een stuk irritanter omdat ze dan inhouderlijk gaan doorzeuren. ( en dan ligt het aan het karater hoever en hoelang ) dus waarom iets is. ja daar en daarom zeg je dan, ja maar........ waarom dan....... enz enz enz.

heerlijk als je 6 jarige zoon vraagt mama waar komen nu echt de babytjes vandaan? en dan bedoel ik niet uit de bloemkool ofzo. maar echt??? en ik ben nu wel groot genoeg om groot te zijn dat je dat verteld. uuuhhhh............................ sta je dan......... om even later als je een gestunteld verhaal probeerd aan mekaar te lullen zonder al te erg in details te treden doodgemoedereerd te vragen. en mamaaaaaaaaa hoe komen ze daar dan weer uit? en zeg niet dat ik daar niet groot genoeg voor ben want ik ben al zoooooo groot ( 1.20 ofzo ;) )uuhhhhhhhhhh.... sta je dan weer......( want je had de sexuele voorlichting toch echt iets later dan met 6 jaar gepland ) krijg je het gevisualiseerd ;) hihi....

20. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

Jun 25, 2009
    843
    24
    18
    Female
    Het waarom ja iritant haha, maar je kunt het beste uitgebreiden antwoorden geven.

Share This Page