Vanaf ca 13 maanden is ons zoontje overgegaan van 2 naar 1 slaapjes. Heel af en toe had hij er dan een dag tussen zitten dat hij toch 2 slaapjes nodi had, maar over het algemeen ging het erg goed! En sliep hij snachts ook tot ca 7:30 uur. Maar nu sinds een week of 2 is hij smorgens vroeg al moe en zit hij op 2 dagen na geloof ik, steeds weer op 2 slaapjes. Ook is hij smorgens vroeg wakker 6:45 uur, waardoor het ook logisch is dat ie het niet meer volhoudt tot ca 12:30/13 uur. Maar nu is het echt extreem, zit hij om 9 uur alweer te gapen... Herkenbaar? Hij is trouwens wel wat verkouden, maar niet ziek en is juist ook aan de beterende hand?
Ja hier is het ook soms opeens weer 2x slapen ipv 1x. Heb er zelf weinig moeite mee, ik plan mijn dag altijd al om haar ritme dus maakt me niet zoveel uit persoonlijk. Maar kan zijn dat hij wat schade inhaalt van het ziekzijn.
Ja, hier was het ook weleens 1 dag ertussen van 2, maar nu is hij echt een week of 2 alweer terug op 2 slaapjes? Dat is toch lang? Is met sommige afspraken die al stonden een beetje lastig, moet ik ze weer omzetten enzo. Ik plan idd alles rondom zijn ritme. Met 1 slaapje sliep hij meestal; 1,5 uur en snachts van 19/20-7/8 uur. Nu is het 2 slaapjes van ca 1,5 uur en snachts normale tijd naar bed en vroeg wakker!! Ik ben er dus wel minder blij mee...
Mijn zoontje is in principe ook over op 1 slaapje. Maar regelmatig (eigenlijk bijna altijd, behalve op het KDV) wordt hij 's ochtends toch snel moe. Geen wonder, want hij is vaak rond 6 uur wakker Wat wij in ieder geval doen is hem dan om een uur of 9 voor een half uurtje op bed leggen. Dan heeft ie even een powernap en gaat ie vervolgens op hetzelfde tijdstip (tussen 12 en half 1) op bed. Zodoende hebben wij niet iedere dag een ander schema en trekt hij het goed.
Hee, wat een idee zeg! reageert hij daar goed op? Ik bedoel: wordt ie niet chagerijnig als hij wakker wordt gemaakt? En went hij er niet aan? En hou je het echt op een half uurtje of ook weleens langer? En gaat jiu zoontje ook naar het KDV? Doen ze het daar ook zo? Ik kom nu ook zo rot uit. Vaak eind vd middag dan nog een tukje, maar dan moet ik m weer wakker maken voor het avondeten en dan is hij soms echt niet te genieten, maar anders is hij tussen 19-20 nog niet moe...
Haha wat een vragen Hier gaat zoonlief ook moeilijk slapen als ie laat in de middag nog een dutje doet. Daarom wil ik ook niet van die middagslaap af. Hij is gelukkig niet chagrijnig als we hem na een half uur wakker maken. Heel soms laat ik hem er 3 kwartier in liggen, als ie bijv. een slechte nacht heeft gehad en al eerder dan 9 uur moe wordt. Op het KDV hebben we dezelfde instructie gegeven, maar hij wordt daar minder snel moe dan thuis. Daar slaapt ie dus 2 van de 3 dagen wel maar 1 keer op een dag. En dat gaat gelukkig ook goed. Ik ben inderdaad wel bang dat ie eraan went, maar ik zie geen andere oplossing. Anders is ie gewoon niet te genieten 's ochtends, dus hij heeft dat half uurtje wel echt even nodig.
Ons zoontje is 13 maanden en zit ook tussen 1 á 2 slaapjes in. Als hij beetje laat wakker wordt rond 7.30 dan slaapt hij 1 keer. Maar laatste paar dagen is hij helaas vroeg wakker 6.15 en dan slaapt hij 2 keer. Meestal rond half 10 en na broodje om uur of 13.00 á 13.30
Hier 1 die de laatste week ook weer 2 slaapjes doet. Daarvoor een aantal keren gehad dat ze alleen smiddags ging. Maar tsjee als ze 7 uu eraf is dan jammert ze om 9 uur alweer! En dan staan haar oogjes echt half... Heb niet het idee dat ze ziek is, ze is wel in de diarree , misschien toch iets onder de leden?
wat herkenbaar al deze reacties! Als die van mij rond 7:30 uur wakker wordt gaat t ook beter met 1 slaapje. Soms wel al om 11:30 maar toch 1 slaapje... Nu is het tegenwoordig ook vroeg wakker Soms 6 uur, soms iets voor 7. We halen hem er wel pas om 7:30 uur uit, maar ik heb het idee dat hij dan toch niet echt geslapen heeft en dan is het logisch dat hij om 9 uur alweer moe is. Vandaag om 11 uur (met moeite gerekt!) naar bed tot 13 uur en toen van 15-16 weer. Na 2 uur alweer moe! Begin me echt af te vragen of hij niet helemaal fit is ofzo. Verkouden maar dat is al beter dan een week geleden bijvoorbeeld... @ Yukl: op het KDV is hij ook minder snel moe dus even kijken hoe het morgen gaat. Anders van het weekend misschien eens de powernap proberen . Als hij daardoor ook s nachts wat langer doorslaapt zou dat wel fijn zijn of merk jij daarin geen verschil?
@ druif: ja ik merk inmiddels wel verschil! Ik merkte vooral dat sinds wij over waren op 1 slaapje, hij 's nachts steeds slechter ging slapen. Hij kwam ook opeens overprikkeld van het KDV thuis, terwijl hij daar nooit last van had. Nu we een tijdje dat extra slaapje in de ochtend hebben (en hem 's avonds een kwartier eerder op bed leggen), gaat het veel beter. Hij heeft zelfs een aantal keer volledig doorgeslapen terwijl dat echt maanden geleden was! En hij wordt nu ook af en toe weer pas om half 7 wakker en dat is voor ons echt uitslapen Maar het heeft wel zo'n 2 weken geduurd hoor voordat ie weer een beetje uitgerust was en dus goed sliep.
Ik merk juist andersom verschil. Met 1 slaapje sliep hij maar 1,5 uur, en had hij eind vd middag een dip, ging het eten ook moeizaam en daarna een opleving, 19:30-20 uur naar bed tot 7:30-8 uur Met 2 slaapjes ca 3 uur bij elkaar maar wel vroeger wakker smorgens dus...
Lees net in een ander topic over slaapjes iemand die opmerkte dat het in drukke tijden "bijv toen hij/zij net ging lopen" toen 2 slaapjes waren en in rustigere tijden weer 1. Nou is ons zoontje sinds een week of 2 echt flink aan het wandelen geslagen... zou dat t dan zijn???
Klinkt wel logisch he? Nou ik dacht vanmiddag dat mn broek afzakte. Hij is naar het KDv gebracht en vanmorgen doorgegeven dat hij tegenwoordig weer terug is naar 2 slaapjes en dat ze maar even moesten kijken. Maar vanmorgen was hij nog zo fit gewest dat ze m maar wakker hielden (prima! Wat niet hoeft, hoeft niet natuurlijk) Vervolgens na de lunch naar bed gebracht maar het was een en al keten, gillen, lachen etc. Uiteindelijk een klein hazeslaapje in de box gedaan en that it?! Vanavond pas om 20 uur naar bed, hij was nog springlevend! Ik begrijp echt niks van hem.
Dat heeft Charlotte een paar weken geleden ook gehad. Sliep ze overdag minder en 's avonds wilde ze echt niet naar bed. En maar rondspoken tot 22u of zo... En de dag erop dan NIET meer moe dan anders, zo raar! Maar nu is alles weer rustiger en slaapt ze weer gewoon het klokje rond. Kinderen....soms snap je ze gewoon niet