O help. Ik was vandaag bij mijn moeder en ze liet me zien dat ze een leuk cadeautje voor Tobias had gekocht: een grote chocoladepaashaas. Ik wil helemaal niet dat hij zoveel snoept Hij krijgt altijd al 1 snoepje als hij daar is, dat vind ik al niet geweldig, maargoed aangzien dat niet dagelijks is vind ik het niet extreem erg. Maar zo'n groot konijn! Serieus, hij is nog maar 17 maanden tegen de tijd dat het Pasen is. Maar mijn moeder en mijn zusje doen net alsof het normaal is.... En hij hoeft het toch niet in 1 keer op te eten, zeggen ze. Maar ik wil helemaal niet dat hij elke dag chocolade eet.... Ben ik nou zo'n meut?!
Van mij zou mijn zoontje het gewoon mogen. En anders geef je hem een klein stukje en eet je de rest gewoon zelf op
Ik ga voor mijn meisje ook een paasmandje maken met een paar chocolaatjes (1 klein haasje en 3 eitjes) en van die kleine decoratie kuikentjes in nep-eieren. Zal ze vast fantastisch vinden. Het haasje zou ik gewoon in stukjes breken en dan bijvoorbeeld elke dag (of minder vaak net wat je wil) een klein stukje geven. En als je echt niet wilt dat hij het eet dan kan je het ook zelf opeten
Oh dat gaat hier heel makkelijk hoor. ze mogen ter plekke een stukje snoepen en de rest gaat mee naar huis. En daar bepaal ik wie wanneer en hoeveel krijgt (maar dat gaat en ging echt niet in 1 dag op) Nu is het vaak zo dat het de kast in gaat en ze er ook helemaal niet naar talen.
Nee hoor je bent geen meut. Hier mogen ze best eens wat extra's van opa en oma maar wel passend bij hun leeftijd. Ik zou netjes dank je wel zeggen..maar een 1 jarige krijgt van mij echt geen chocolade.
Om heel eerlijk te zijn vind ik je wel een beetje een meut..... Zoals je moeder zegt, het hoeft niet in 1 x op, en anders geef je er wat van en eet je de rest zelf op. Ik ben ook niet van het snoepen voor kinderen, maar maak er ook geen drama van. Mits het snoep is wat ze kunnen eten, ik ben bijv weer een meut in lolly's en zuurtjes, vreselijk spul.
Ik vind je wel een beetje zeuren, eigenlijk. Als je niet wilt dat hij het opeet, eet je het zelf op of je gooit het weg. Het is lief bedoeld. Hier belandt ook het grootste deel van het snoepgoed van opa en oma uiteindelijk in de vuilnisbak. Veel dingen lusten ze hier niet eens (terwijl het toch behoorlijke snoepdozen zijn). Of ik gooi het in de algemene snoeptrommel, zodat vriendjes er ook een deel van opeten. Ze krijgen hier altijd allemaal een hele zak van oma, ongeveer 1x per maand. Ben ik ook niet altijd blij mee, maar als ik het in de kast leg, vergeten ze het vanzelf en dan kan ik het weer laten verdwijnen.
Mijn mannetje is iets jonger maar krijgt ook echt geen chocola hoor. Hij mag (met mate) koekjes (babykoekjes, rijstewafels, soepstengels), rozijntjes en komkommer ed maar snoepen vinden wij echt nog niet nodig. T is al een lekkere eter en flinke jongen.
whahah toen mijn moeder vandaag zei dat ze een paashaas had gekocht voor de kids dacht ik: oh lekker! hihihi. mijn dochter is 1,5jaar en krijgt dan bij mijn ouders een stukje en de rest gaat mee naar huis en dan bepaal ik wel hoeveel ze er nog van krijgen
Tot 2 jaar sowieso geen chocolade, dus onze dochter krijgt geen hap, mijn man zal hem met alle liefde opeten.
Jeetje een ze kan toch wel een stukje chocolade krijgen? De rest eet je gewoon lekker zelf op. Hier krijgt mijn dochter eigenlijk nooit zoetigheid, maar bij opa en oma ach voor een keertje is dat toch geen punt. Van één snoepje/stukje chocolade vergaat de wereld niet opeens.
Lekker toch. Hier met 15/16 maanden zijn chocolade ei gehad, zo een holle. Eerst een likje, nog een likje, nog een likje en 2 min later hing zijn heel zetelke onder de chocola Zo een grote paashaas? Tja, hoeft niet helemaal op en je kan altijd delen. Soms eet ik ook stiekem mee Kijk bolle een ballon, hij de ballon zoeken en ik snel wat happen pakken Hij doet niet moeilijk als ik gewoon iets pak maar het blijft grappig dat hij na een jaar nog steeds die ballon gaat zoeken
Hier kregen ze ook echt geen chocolade tot ze ruim 2 jaar waren. Zo lang ze dat niet krijgen, vragen ze er ook niet om (tenminste, zo is het hier). Ben blij dat mijn ouders zorgen voor een lekker bakje fruit, ipv een grote paashaas.
Ik zou me er niet zo druk om maken. Je schrijft dat je niet wil dat hij elke dag chocola eet, maar dat hoeft toch ook niet? Hier staat nog steeds een chocolade Sinterklaas
Ja, misschien hebben jullie gelijk. Ik hoop gewoon maar dat ze niet verwacht dat hij die hele haas op eerste paasdag opeet.
Nou ja, dan zeg je gewoon dat hij best een stukje mag, maar dat hij toch echt wel wat klein is voor zoveel snoep, dat hij dan niks meer eet van de lekkere paasmaaltijd
Inderdaad, als je wilt een klein stukje geven en de rest meenemen (om zelf op te eten, weg te gooien, nog eens een stukje te geven of wat dan ook).
Onze dochter is één dag ouder dan jouw zoontje en heeft ook nog nooit chocolade op (op één boterham met chocopasta na.. mama had geen ander beleg in huis.. oeps!). Ben eerlijk gezegd ook niet van plan het te gaan geven met de komende paasdagen.. Dus wat betreft het geen chocolade geven vind ik je geen meut nee Lekkers krijgt ze al genoeg in de vorm van koekjes, zoutloze chipjes ed.. Maar ik zou oma vriendelijk bedanken voor het cadeau en de hele haas lekker zelf oppeuzelen