Kan dit groeipijn zijn?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Barocky, Feb 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Barocky

Barocky Actief lid

Apr 27, 2009
    160
    0
    0
    Soms wordt mijn dochter huilend wakker en als ik dan vraag waarom ze moet huilen kom ik er niet echt achter wat het is. Ze is 2 dus heeft ook nog niet de woordenschat om haar verdriet onder woorden te brengen. Maar als ik vraag of ze 'au' heeft dan zegt ze 'ja' en legt haar hand op haar onderrug. Vind het een vreemde plek om pijn te hebben, zouden dit groeipijnen kunnen zijn? Dacht dat die meestal in de benen zaten namelijk...

2. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik heb geen verstand van groeipijnen. Maar als onze dochter 's nachts huilend wakker wordt, ga ik er vanuit dat ze gedroomd heeft. Ze weet meestal niet waarom ze huilde (ondanks haar woordenschat..), en kan dan ook op vanalles 'ja' zeggen..

3. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

Aug 12, 2011
    3,324
    158
    63
    Female
    Drenthe
    HIer de laatste tijd ook best vaak, dat hij zegt dat hij pijn heeft maar niet weet hoe of wat precies, ik lees dus even mee

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,133
    8,867
    113
    Ik heb geen idee...heb ook wel eens gelezen dat groeipijn bv. niet in de voeten kan zitten...maar J. wordt zo nu en dan 's nachts wakker met de mededeling dat ze pijn in haar voeten heeft. En meestal volgt daarna wel een groeispurtje, dus ik schrijf het daar toch maar aan toe...zou het anders ook niet weten...

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik geloof dat groeipijn meestal voorkomt bij iets oudere kindjes(4+ en in de benen. Maar er zijn ook jongere kindjes en op andere plekken kan het wel voorkomen.

Alleen die kleintjes kunnen soms pijn aangeven op een andere plek dan het werkelijke.

Mijn jochie had nachtmerries en groeipijn. Bij die nachtmerries brulde hij ontzettend en kwam echt aan ons hangen. Dat we hem moesten beschermen denk ik.
    Die groeipijn, dan verkrampten zijn benen helemaal. Hij huilde dan ook, maar lag stokstijf van de pijn. Dan was het een kwestie van masseren. En langzaam rekken.

6. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    hier is het de pijn van de doorkomende achterkiezen tegenwoordig. baaalen.

7. jettepet

jettepet Niet meer actief

Mijn dochter wordt de laatste tijd ook wel eens krijsens wakker, ze zegt dan pijn te hebben aan haar bovenbenen en kuiten. Houdt haar benen dan ook helemaal stijf.
    Vaak even masseren en wat drinken en gaat weer slapen.
    Vannacht had ze er ook last van, toevallig vandaag weer een nieuwsbrief van oei ik groei, ging ook over groeipijn, komt meestal voor bij kindjes van ouder dan 3 jaar.
    Ik las ook dat ze over buikpijn kunnen klagen, dat doet mijn dochter overdag weer vaak. Ik moet dan over haar buik wrijven en dat kietelt natuurlijk en begint ze weer te lachen:( haha.

8. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

Nov 2, 2008
    1,853
    127
    63
    In een huis
    Mijn dochter van 4,5 heeft vaak 's nachts pijn in haar benen en knieen.
    Vaak masseer ik het dan zachtjes en trekt het weer weg.
    Maar ze heeft er wel vaker last van en merk dat ze vaak daarna in een groeispurt zit.

9. Taby

Taby Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    4,366
    140
    63
    Als kind heb ik heel veel groeipijn gehad.
    En bij mij trok het altijd wel door naar mijn onderrug, dus wie weet.

Warmte toepassen en de benen iets omhoog leggen kan zorgen voor verlichting.

Share This Page