Nou de vraag zegt het eigenlijk al.. haha Ik heb een aquarium gekregen en zou hier graag een paar leuke guppies in willen, maar ik heb totaal geen verstand van vissen en aquaria dus vandaar dat ik jullie even om hulp vraag.. Het aquarium is 40x20x25 (bxdxh) en er zit een filter en lamp in.. Hoeveel guppies zou ik hierin kunnen doen? Wil er natuurlijk niet te veel in want dan hebben ze misschien niet genoeg ruimte en dat zou zielig zijn.. 8) En wat hebben ze verder nog nodig aan bodem (steentjes of zand) en beplanting? Alle tips zijn welkom, want ik ben echt een leek op dit gebied.. Eerst maar eens een beetje info winnen en dan gaan we pas visjes kopen..
Denk dat je net zo'n bakkie hebt als wij hebben. Wij hebben 2 platies, 2 zwaarddragers en 2 guppen erin en wat garnaaltjes. Een stukje kienhout en 3 plantjes. De plantjes waren eerst echten maar ze bleven maar groeien en ik bleef maar knippen en doen dus nu staan er neppers in. Op de bodem hebben we zwart grind liggen. Elke morgen een beetje voer en we zijn klaar. Onze platie's hebben zelfs al een paar keer jongen gehad, na de laatste lichting heeft moeders het loodje gelegd . Maar 2 van de jongen hebben het gehaald en zwemmen nu vrolijk met de groten mee zonder het risico om op gegeten te worden. Groetjes ANita
als je guppies koopt zorg dan wel dat je of alleen mannetjes of alleen vrouwtjes hebt want die dingen fokken als konijnen echt mega erg en je komt er niet meer vanaf !
Guppies mogen niet in een aquarium van 40,da's te klein en vinden ze niet prettig Maar hier is meer informatie! Heel leuk forum trouwens http://www.vissenpraatjes.nl/phpBB2/vpdb_viewmap.php
Ik heb zelf ook z'n klein auarium(aqua 40)alleen geen guppen maar garnalen. Je zou er endler guppen in kunnen houden,deze zijn kleiner dan de standaard gup. Zet het auarium niet op een zonnige plek want dan heb je zeer snel en ook veel algen groei.