Even een vraagje namens een vriendin. Zij heeft gesolliciteerd op een vacature voor directiesecretaresse bij een grote verzekeraar. Dit betreft een functie voor 40 uur. Nu is zij door naar de volgende ronde en ze hebben haar gevraagd om een salaris indicatie door te geven voor die 40 uur. Zij weet het niet en ik ook niet. Misschien dat hier directiesecretaresses zijn en wellicht een indicatie zouden kunnen geven. Alvast bedankt.
Salaris indicatie zoeken:: |Functie= Directiesecretaresse |Sector= Alle Sectoren Salariskompas | Sollicitatie | Sollicitatie | Intermediair.nl
Ik heb een jaar fulltime als directie secrtaresse gewerkt en verdiende toen 2800 euro bruto, was nog wel een guppie, 24 jaar. (nou ja nu 28 dus nog steeds he hahaha) Ik werkte 45 uur trouwens.
Ik werk bij een ggz instelling, bij ons is het maximum salaris 2699 bruto voor een managementassistente. Wel op basis van 36 uur per week (is fulltime bij ons)
Dit hangt best wel van de regio af waarin het bedrijf gevestigd is, branche, ervaring, etc. Verdiende zelf als Directieassistente 3300 op basis van 32 uur, dat is nu zo een vier jaar terug. Maar had wel 9 jaar ervaring in de pocket.
Totaal afhankelijk van locatie, branche en vooral ervaring. Toen ik nog directiesecretaresse was (en dat is ruim 5 jaar geleden), zat ik op 3500 bruto per maand voor 40 uur (Brabant, waar de salaris sowieso lager liggen) met 15 jaar ervaring. Ik denk dat een "starter" ergens tussen de 2000 en 2200 euro bruto ligt ...
Bedankt dames. De regio is Zuid Holland en ze heeft wel 9 jaar ervaring. Ik zelf denk dat rond 2900,-wel een goede indicatie is. Zij had het over 2700,- Nu verdient ze als financieel administratief medewerkster obv 32 2500,- Je weet eigenlijk ook niet wat zij bieden. Daarom vind zij het ook lastig.
Dan zou ook ook eerder voor die 2900 gaan, als ze het er niet mee eens zijn, gaan ze heus wel onderhandelen om het naar beneden te krijgen, maar naar boven gaan ze het meestal niet zomaar spontaan aanbieden.
Ik zou met 9 jaar ervaring toch echt boven die 2900 gaan zitten. Het eerste getal dat je noemt werkt als een ankerpunt voor het tegenbod van de tegenpartij. Werknemers gaan er meestal ook gewoon vanuit dat je boven "je echte prijs" gaat zitten. Eén van de redenen waarom vrouwen vaak minder verdienen dan mannen in soortgelijk functies is dat ze te "lief" zijn en niet hard genoeg onderhandelen
Met 2900 gaat ze dan wel minder verdienen dan nu he? Ze gaat 20% meer werken (40u ipv 32u). Voor een ervaren directiesecretaresse wordt makkelijk 3000 - 3500 betaald.
ik werk bij een verzekeringsmaatschappij en heb even gekeken naar het salaris van een directiesecretaresse, van een gewoon MT is max 2800 en van de rvb is max 3100 en dat zijn ervaren mensen.
Nooit te laag inzetten. Zou denk ik beginnen met 3200 en dan kun je altijd onderhandelen naar 3000 of 2900. Als ze al inzet op 2900 nog kans dat ze op die 2700 uit gaat komen ook. En dan gaat ze idd minder verdienen dan de 2500 die ze nu voor 32 uur krijgt.
Ze moet zichzelf niet uit de markt prijzen. Een tekort dat je oploopt door een te laag startsalaris kost je jaren om in te lopen! Ik zou zeggen, eerst omrekenen wat ze nu verdient naar 40 uur, dus 2500 + 625 = 3125, daar doe je bovenop dat het een functieverbetering is. Als ze 3200 of 3300 vraagt heeft ze een mooie onderhandelingspositie.
Ik zou haar 1 tip willen geven ga vooral niet te hoog zitten. Op dit moment in crisis is er een grote bak met mensen die het voor minder ook willem doen. Ik ben administrateur en moet bijna 750euro op een fulltime functie gaan toeleggen om weer aan het werk te komen. Ik ga dan 6jaar terug loon. Niet leuk, alleen beter werk dan geen werk. Ik hoop snel ook weer werk te hebben en niet nog meer te hoeven toeleggen.
Wordt er in de functieomschrijving om een MBO-er of een HBO-er gevraagd? Een dergelijke functie is soms op HBO en soms op MBO niveau. En op welk niveau zit je vriendin? Ik zou minimaal het huidige salaris, omgerekend naar het juiste aantal uur, gaan vragen, en mogelijk er 10% bij op doen. Wanneer het MBO niveau is, zal het max. bedrag zeker 500,- lager kunnen liggen dan bij HBO. Dit hangt dus ook van de functie en functieomschrijving af.
Het is op HBO niveau. Zij is voornamelijk bang dat wanneer ze een hoge brutosalaris opgeeft dat het de werkgever afschrikt.