Kinderkleding shoppen in bulk

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Patty86, 20 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Mijn dochters worden groter en zitten langer in dezelfde maat. Ze zijn 7 en 9 jaar en dragen 134/140. De oudste en jongste zijn bijna even groot.

ik merk dat in deze tijd van het jaar heel veel uitverkoop is. Heb net bij de WE een grote bestelling gedaan voor het najaar. 7 spijkerbroeken, 6 longsleeves, 2 pyjama's, ondergoed en 2 tussen jassen. Van alle sale ging ook nog 20% af. Was voor dat allemaal nog geen € 200,- kwijt. Van de week ook 3 hoodie truien van tommy hilfiger 25% korting en dan 2+1 gratis. ook nog een paar dr martens voor 48 euro. Ik ben gewoon al nagenoeg klaar voor het najaar. Dan kan ik in de uitverkoop straks in december nog een leuke winterjas scoren en nog wat vingino.

Ik koop altijd in januari voor de zomer en in juli/augustus voor de winter. Hoe doen jullie het?

2. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Ik koop echt heel veel tweedehands via Vinted of de lokale Facebook pagina. Dit vul ik aan met wat nieuw spul van goedkopere winkels zoals h&m, c&a, zeeman en Hema. Ik koop niet zo veel vooruit, hooguit lange broeken voor de jongens. Ben altijd bang dat het anders blijft liggen.

3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik koop ook vooruit, de winterjassen hangen al klaar. Tweedehands vind ik toch vaak tegenvallen met kinderkleding, of te duur of kwalitatief toch niet mooi genoeg.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Ik kocht vroeger we vooruit, maar nadat hun smaak opeens omsloeg (en ze van de een op de andere dag bv. geen jurkjes meer wilden dragen) ben ik er mee gestopt. Zeker online is er als je wil vrijwel altijd wel het eea goed in de sale te vinden. Ik bestel dus op het moment dat ze iets nodig hebben. Of we gaan samen shoppen, vinden ze erg leuk.

5. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.323
    669
    113
    Utrecht
    Sinds mijn dochter een sterke mening heeft ontwikkeld qua smaak en pasvorm (niet te strak, niet te wijd, niet te lang, niet te kort) ben ik sowieso gestopt met winkelen voor haar.
    Voorheen kon ik echt genieten van kleding kopen voor haar (stenen winkel en online), maar
    nu.....nee, het is echt niet leuk meer. Waar ze voorheen én enthousiast was over een aankoop én het ook graag droeg....kan ze nu nog wel enthousiast zijn (bij passen of bij laten zien), maar draagt ze toch liever haar "oude" kleding en laat zich helaas vaak negatief uit over de pasvorm van de aangeschafte kleding (waar ze dus wel enthousiast over was).
    Ik heb al veel uit haar kast weggehaald, omdat ze het toch niet draagt en afkraakt.
    Merkkleding en kleding uit de goedkopere winkelketens. Het maakt niet uit.
    Dus nee, ik koop zeker geen kleding vooruit.
    "gelukkig" groeit ze niet hard....alweer het 3e jaar 122/128, met nu langzamerhand de bovenkleding maat 128 en qua broeken/rokken maat122.
    Haar winterjas heeft ze al 2 seizoenen aan gehad en kan volgens mij volgend najaar ook nog aan.

6. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.282
    1.303
    113
    Vrouw
    Spijkerbroeken voor de jongens bestel ik wel vooruit evenals winterjassen en borgvesten.
    Rest bijna niet omdat ik toch vaak heb dat het niet helemaal kloppend is per maat met schoenen en kleding.

7. Forumnaam

Forumnaam Bekend lid

19 okt 2019
    892
    1.743
    93
    Ik koop ook het liefst “bulk”, voor mijn zoon is dat wel makkelijker dan voor mijn dochter. Ik koop graag vingino, retour en cars. Dit zit qua pasvorm goed en ik vind de uitstraling van deze merken vaak leuk. Maar ik vind het niet te betalen als het normaal geprijsd is. Ik sla dus altijd in als er mooie aanbiedingen zijn. 60%korting of hoger. Ik had laatst bij limango 6 broeken 3 truien en 1 winterjas, voor €193,50 (5x vingino, 3x retour, 2x cars).
    met zulke prijzen is merk kleding vergelijkbaar qua prijs met bijvoorbeeld c&a. M

Patty86 vindt dit leuk.
  8. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik ben gek op kinderkleding!
    Mijn beide kinderen hebben extreem overvolle kasten, maar ik zelf ben ook erg snel op kleding uitgekeken.

Ik koop echt OVERAL. Vaak is dit dure merkkleding voor mijn zoon (Stone Island, Dsquared2, Kenzo)

En voor mijn dochtertje vind ik Zara en Z8 echt heel erg leuk. Kost bijna niks (Zara) Z8 koop ik voor haar alleen nog in de uitverkoop, want er is altijd nog zoveel over.

Voor mijn zoon koop ik ook nog wel wat Z8, ook in de uitverkoop.
    Vroeger knipperde je 2x met je ogen en was de nieuwe collectie al uitverkocht voordat het uit kwam (sommige items) en nu liggen de Deans nog met 50% korting in overvloed.

Ik koop soms ook wel via Vinted, maar meestal is dat dan een item wat ik al een bepaalde tijd zoek, of wat ik toevallig tegen kwam.

Bijvoorbeeld mijn zoon zijn Dsquared2 schoenen voor 40 euro ofzo, 2x gedragen. Maar zelf had ik daarvoor een nieuw paar gekocht in de winkel voor 270 euro. :roflmao:
    Maar goed ook trouwens dat ik ze voor 40 euro had gekocht, want de middag daarna had hij al kale neuzen :roflmao::roflmao::roflmao:
    Boys will be boys he!

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Ja, dat deed ik vroeger ook.
    De laatste 3 jaar mee gestopt, ze hebben een eigen smaak en kleedgeld, dus nu zoeken ze het zelf maar uit.

NiekeKris vindt dit leuk.
  10. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Met een dochter die shoppen heerlijk vindt en een behoorlijk eigen mening heeft koop ik juist niet alles in 1x.
    Die wordt dolgelukkig van weer een nieuw shirtje kopen, dus als ik steeds 1 ding per keer koop kan ik haar heel vaak heel simpel gelukkig maken.
    En waar ze vorig jaar alleen maar jurkjes met leggings wilde dragen, wilde ze nu alleen nog maar broeken met shirtjes. En dan het liefst nog lichte spijkerbroeken. (Terwijl ik zelf donkere mooier vind).

Voor m’n zoon is het makkelijker, als ik leuke spijkerbroeken zie in de aanbieding bestel ik weer wat nieuwe. En qua shirts heeft ie het liefst Minecraft.

NiekeKris vindt dit leuk.
  11. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Ik koop niet in bulk vooruit, dan vinden ze het of niet meer leuk of ze passen het niet meer. Heb 1x schoenen in de aanbieding op de groei gekocht, nooit aangehad, hij bleek die maat al in de zomer te hebben, terwijl ik in de herfst verwachtte. en wilde alleen blote voeten / sandalen aan. kijk gewoon op Vinted als ze wat nodig hebben. En af en toe een keer wat nieuws ook wanneer nodig.

12. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik koop als het nodig is, nooit vooruit. Hun smaak veranderd zo snel, en dan komt er ineens een groeispurt en passen ze het niet eens. Of de groeispurt blijft uit en is alles nog te groot.

13. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.604
    8.353
    113
    Vrouw
    Ik shop ook in de uitverkoop. Voor mijn jongens wordt het lastiger omdat het vaker uitverkocht is. Hun interesseert het weinig wat ze dragen. Zolang het maar lekker zit. Dochter is gek op kleding. Maar vindt bijna alles mooi wat ik koop. Op het moment heb ik al zoveel bespaard door kopen in de uitverkoop dat ik het ook niet erg zou vinden om een maat nieuwe kleding te verkopen/doneren als ze mijn smaak niks meer vindt.

14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.168
    10.676
    113
    Twee keer per jaar trekken we de kasten leeg: in april en in september (ongeveer). Kijken wat te klein is, wat nog past en wat erbij moet. Afhankelijk van hoe het uitkomt en hoeveel er nodig is, gaan we dan een dagje met/voor 1 tegelijk of beiden samen shoppen, of zoeken de kinderen en ik naar leuke dingen online. Soms is dat een flinke stapel, soms is er maar heel weinig nodig. Veelal kunnen ze hun kleren wel 2 jaar aan. Soms kopen we tussendoor nog wat omdat ze het leuk vinden, en meestal blijkt in december wel dat er toch nog wat mist of alsnog te klein is, dan komt er nog wat bij.

Ik slaag nog altijd het beste bij bv H&M, Zara, HEMA (vooral voor mn jongen, voor meisjes niet echt), Mango (mn jongen, in de meisjeskleding zat in bijna alles een cut-out). Ik houd niet van opzichtige merkkleding zoals Vingino.

15. HvL

HvL Bekend lid

6 mei 2015
    709
    420
    63
    Ik koop ook altijd vooruit. In de sale of outlet. Het hoeft voor mij echt niet 'in' te zijn. Wel koop ik bijna altijd merkkleding. Legends 22 of love station 22 zijn favoriet. Maar ook andere merken. Soms neem ik ze mee naar een outlet hier in de plaats die regelmatig outlet verkoop heeft. En dan laat ik ze kiezen. Maar wel zo dat ik er zelf de hand in heb. Dus bijvoorbeeld ik selecteer 3 kledingstukken waarvan ze er dan 1 mogen kiezen..
    Maar ik laat het echt niet aan hunzelf over. Het scheelt hun ook niet. Ik weet natuurlijk ook enigsinds hun smaak. De ene houd van roze, de andere van oranje en de andere staat blauw ontzettend mooi.
    Het scheelt me enorm veel geld in de outlet. En ze krijgen altijd complimentjes dat ze er zo leuk uitzien!

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Dat heb ik toen ook gedaan. Het meeste met de kaartjes er nog aan. Maar daarna ben ik er dus wel voorzichtiger mee geworden om veel vooruit te kopen. Inmiddels hebben ze ook de leeftijd dat ze willen shoppen en zelf willen bepalen wat ze kopen ed, scheelt natuurlijk ook. En ook dat ze voorkeur hebben voor ‘geen merk’, op Nike schoenen na. Ze hebben ook een sterke voorkeur voor vrij basic kleding en juist ‘niet merken’ verkopen dat veel.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  17. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik koop wel in de sale, maar nauwelijks meer vooruit.

Kinderen hebben tegenwoordig een mening over hun kleding.

Voorjaar en najaar ga ik door de kledingkast en haal ik eruit wat te klein is. Meestal bezoek ik rond die tijd een tweedehands kledingbeurs om goedkoop wat variatie te kopen. En daarna vul ik de kleding aan met wat ze nodig hebben en wat ze graag willen hebben. Geen merkkleding, maar H&M en vergelijkbare winkels.

En natuurlijk gaan er dingen stuk, die vervang ik dan in de uitverkoop.

Winterjassen heb ik al wel voor de komende winter. Maar die heb ik zo goedkoop gekocht dat ik het risico op toch niet leuk vinden wel durfde te nemen.

18. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Toevallig vandaag ook 2 grote pakketten binnen gekregen! 3 rokjes en een trui voor de oudste 3 broeken en 2 truien voor m’n zoontje. Dan nog 2 onesies erbij voor net €150,-

moet het nog wel passen en vind het altijd wel soort van ‘spannend’ in de hoop dat ze het dan straks in september/oktober passen. Maar goed. De rokjes van de WE waren nu maar €6,40 :eek:. Daar kan ik het ook wel weer voor door verkopen als het echt niet past. Laat de kaartjes er gewoon aan

19. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Ik koop vrijwel alleen sale.

eerst op basis van jaar wat bij de maat hoort maar dat bleek niet handig. Mijn nog geen 4 jarige draagt 122/128 wat volgens mij 6-8 jaar is.
    Mijn jongste is ook zo lang maar erg smal. Ik durf er nog niet van uit te gaan dat dit zo blijft dus koop weinig vooruit.

Wat ik doe: losse items in te grote maten kopen die ik leuk vind en waar flinke korting op zit (60% of meer). Dit zijn dan niet/weinig seizoensgebonden kleding. Zo is een lange broek en een dunnere trui in elk seizoen handig, net als t shirts die al dan niet met vest gedragen kunnen worden. Als ze bijna naar een volgende maat kunnen pak ik deze items er bij en vul dat aan.

daarnaast koop ik in de sale kleding voor het seizoen zelf. Zoon liep in mei/juni deels nog in shirts maat 116 wat net aan nog kon en nu heeft ie een kast vol 122/128 waarvan hij hopelijk volgend voorjaar/zomer ook nog een hoop van past.

jongste zelfde verhaal. Die droeg bij de eerste warmte regelmatig alleen een romper en inmiddels is dat aangevuld met jurkjes etc wat ze in het najaar ook nog kan dragen met een legging en vestje.

Mammavantwee vindt dit leuk.
  20. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.604
    8.353
    113
    Vrouw
    Als neutraal de voorkeur van mijn dochter zou worden komt het wel goed. Mijn smaak is niet heel erg prikkelend (voornamelijk WE). Ze heeft er nu nog glitter items tussen. Maar dat zou ik voor een groter kind niet meer kopen. Ze is wel dol op alle kleuren. Dus misschien gaat ze extravert ontwikkelen en juist van prikkelende kleuren kleding houden.

Deel Deze Pagina