Kinderkleding topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Alizee, 1 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat voor merken dragen jullie kindjes? En wat is jullie favoriete merk? Mijn favoriete merk voor meisjes is Le Chic, erg duur, maar echt zo mooi. Ik heb een paar dingen gekregen en ook een aantal gekocht in de sale, nieuw prijs is voor mij echt te duur. Verder draagt zij veel van Name It, Babyface, Zara, maar ook soms Wibra en af een toe Zeeman. Qua kwaliteit vind ik per algemeen Wibra veel beter dan Zeeman. H&M en V&D vind ik kwalitatief echt niet geweldig, dus die koop ik veel minder. In het begin had veel goedkopere kleding, aangezien ze zo snel groeide, maar de laatste twee maanden groeit ze niet zo snel, dus nu vind ik het wel waard om iets duurdere kleertjes te kopen. Mijn dochtertje is nu 6 maanden.
    Ik heb heel veel gekocht in de uitverkoop, alvast voor de volgende maten, 74 en 80. Ik koop eigenlijk alles nieuw, niemand met een oudere dochter van wie ik iets kan krijgen en met MP heb ik enkel maar slechte ervaringen.
    Kopen jullie alles nieuw of tweedehands, MP? Ben benieuwd.

2. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik heb heel veel gekregen van collega's en buren (buurmeisje is 1 jaar ouder). Verder heb ik ook weleens zo'n pakket op mp gekocht. Goede ervaring mee.

Ik vind het zonde om alles nieuw en duur te kopen. Ze heeft het niet zo lang aan en waarom dure dingen kopen als het ook goedkoper kan? Ik heb liever veel goedkope kleertjes (lekker combineren) als een paar dure.
    De meeste kleertjes komen trouwens bij de hema en v&d vandaan.

Maar goed zo is het bij iedereen verschillend en iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt :)

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hier merken in sale seizoenen vooruit:
    Quapi, nono, imps and elfs, chaos n order, bobbi raviolli, z8, tumble n dry, flo, mim pi, brand, babyface, noppies, petit bateau, tot maat 80 feetje leuk.
    Zelden hema en nooit hm, ca, zeeman, primark, nextdirect ,vd etc vind kwaliteit/pasvorm niet iets.

Ik vind leuk smalle pasvorm en lekker aansluitende kleding. In eerste jaar droeg ze diverse dingen want is toch nog klein en meestaal doe je wat makkelijks aan niet duur. Maar sinds maat 74 daagt ze gewoon wat echt leuk en mooi staat. Heb bepaalde smaak (iets van casual) en vind dat dochter ook aan mijn smaak kan zich voldoen nou ja ik word blij van haar in leuke kleertjes te zien en legging van 19 euro (sale 9 euro) van nono draagt ze 1000x keren dan zeeman of hema van 3-6 euro keertje in de was en kan weg.
    Voor babys ban ik dol op imps and elfs is zo lekker zittend! En petit bateau uiteraad.
    Nu draagt ze peuter lijn 86/92

Ik koop wel soms op MP of FB groepjes chaos and order, z8, ninni vi maar niet vaak enkel als dat item wat ik graag wou maar nergens meer te koop is. Heb nog nooit slechte ervaring gehad.

4. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    @piccolina ik dacht dat ik de enige ben die kleding vooruit koopt, mijn man verklaart mij voor gek. Ik bewaar in ieder geval de kaartjes totdat zij ze eindelijk kan dragen, mochten ze toch te klein of te groot zijn kan ik ze nog proberen te verkopen. Met kaartje zijn ze toch meer waard dan zonder.

5. Ik denk dat ongeveer 3 kwart van de kleding die Tobias draagt gekregen is. :)

Ik heb een blog en op een gegeven moment bood een van de lezers aan om een doos met kleding te komen brengen die van haar zoons was. Nou, echt mijn mond viel open van verbazing toen ik het ontving!! Twee grote dozen vol kinderkleding maat 68 t/m 92! Ik hoefde direct bijna niks meer bij te kopen.

Toen kwam een vriendin ook nog met wat kleding die we mogen lenen, wil ze wel weer terug hebben als hij eruit is gegroeid....

En verder kopen we veel bij de Wibra en Zeeman. Maar voor bijzondere gelegenheden koop ik vaak een stelletje kleding bij de Name It of via Next Direct.

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier draagt ie eigenlijk van alles, net wat ik leuk vind. Prijs/ merk kijk ik niet naar en maakt me ook niet zoveel uit.
    Maar ik vertik 't om veel geld uit te geven voor kleding waar ze zo kort in zitten.
    Ik houd ongeveer max 15 euro voor een shirtje/ vest aan en voor een broek eigenlijk ook, max 20 euro, maar dan moet het wel echt een hele mooie zijn.
    Ik koop vaak in de uitverkoop bij Prenatal.
    Verder bij Hema/ zeeman/ H&M/ C&A.
    Online koop ik ook regelmatig wat van bv. just small/ name it.
    Oh ja... ik ben pas wel zo gek geweest om adidas schoenen voor m'n te kopen terwijl ie nog helemaal niet kan lopen (wel met zachte zool hoor), maar over een paar weken gaat m'n zusje trouwen en dat vond ik een mooi excuus om leuke schoenen voor 'm te kopen :p

Mississippi vindt dit leuk.
  7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    En idd... hier ook veel 'gekregen' kleding. Ik wissel vooral veel uit met vriendinnen die ook een zoontje hebben. Wel geven we alles weer netjes aan elkaar terug :)

8. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik had niet verwacht dat ik dit ooit zou zeggen, maar ik vind H&M geweldig. Voor €30 heb ik een complete outfit en als ze het niet meer past kan het weg. Het is goedkoop en makkelijk te combineren met andere kleertjes.
    Noppies vind ik erg leuk, maar niet heel bijzonder.
    Ik heb wel veel Petit Bateau, Imps & Elfs, Noppies en Diesel trouwens

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Hier h&m/hema/just Small/name it/noppies/prenatal/beebielove/imps&elfs..

maar net wat ik leuk vind..

10. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.298
    34
    48
    Hier heel verschillend. Ik kijk ook niet echt naar het merk maar meer naar wat ik leuk vind.
    Hier veel shirtjes van noppies, die pasvorm vind ik het mooiste. Verder: feetje, z8, tumble n dry, bampidano, name it. Ook wat kleertjes van de hema en broekjes van de h&m (3 voor 10 euro, met smalle pasvorm). Hier vlakbij zit een zeeman en ook daar koop ik vaak zachte broekjes die ik combineer met een noppies shirtje oid. Ook pyjama pakjes van de zeeman.
    Ik heb alles nieuw gekocht.

11. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik geef ook maximaal 15 euro voor een shirt, vest, rok, of broek hoor, gemiddeld tussen 5 en 10 euro. Voor een jurkje of setje voor speciale gelegenheden of een jas geef ik iets meer uit natuurlijk, maar anders niet. Ik heb in de sale bij Name It en Zara heel veel kleertjes gekocht voor gemiddeld 5 euro per stuk, dat vond ik een mooie prijs:)

12. beest

beest Actief lid

30 okt 2012
    126
    0
    0
    NULL
    België
    Ik heb een zoontje van 1.5. Ik koop vooral van Name it, Mexx, Hema, Zeeman, Bel&Bo, H&M, Esprit, soms Maxomorra en de duurdere ecologische merkjes. In de solden kijk ik ook nogal eens bij Carrefour en vind ik soms mooie body's voor nog geen euro.

13. evelienharmsen

evelienharmsen Actief lid

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb op het moment heel veel te koop op marktplaats aan merkkleding. Van maat 62 tot 86. Jongens en meisjes. Als je meer wil weten stuur me maar een berichtje:)

14. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik koop nooit vooruit!! 1x gedaan, bleef ze 1,5 jaar in 86 zitten met gevolg dat ze dikke vesten / jurkjes in de zomer aan kon. Ik koop nu maat waarin ze zit. Voornamelijk lief! Maar ook jottum, h&m, name-it etc. Toen ze baby was veel feetje, dirkje, bakkaboe.. Ik koop wat zij (en ik natuurlijk ook) leuk vind.en dat varieert dus.

15. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Hier ook véél verschillende merken. Zolang het maar leuk is :D!
    Ik koop zowel H&M, Zara, Someone, Nextdirect, Filou, Mexx, C&A, ... Body's & Pyjama's komen van Zeeman. In de sale koop ik ook gewoon wat leuk en betaalbaar is :D.

Koop ook niet te ver vooruit aangezien dl momenteel erg traag groeit! Koop ook wel geregeld 2de-hands als ik het echt een leuk kledingstuk vind dat niet meer verkrijgbaar is :).

16. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik hou eigenlijk niet van merkkleding voor die kleintjes, wil zeker geen grote logo's er op..
    Voor Dl kopen we shirtjes en broeken vooral bij h&m en esprit (is makkelijk en leuke printjes). Rompers van hema. Jassen e.a. dingen zoek ik uit op eigenschappen, niet op merk! (nu winterjas van Bennetton, lekker smal model en warm met dons), en pyjamaatjes van Bambino (warme wol).

17. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Rompers van de hema maar heb 3 rompers gekregen als kraamcadeau van Wibra en die zitten ook mooi smal bij hem.

Veder koop ik heel veel noppies , mexx of tumble n dry dit valt namelijk mooi smal en aangezien mijn mannetje echt extreem fijntjes en smal is.... Heb ook het e.a aan baby face en beebielove jogging broeken kan die nog wel aan gewone broekjes zijn te breed. Maar is zo lekker kleurrijk. Hij begint nu we iets meer vetjes te krijgen maar hele smalle heupen.

H&M past hij niet. Hij heeft nu 62 van broeken en 68 shirts maar alles is echt veel en veelste breed. Had een broekje gekocht helemaal aangesnoerd maar was echt geen gezicht was echt 5x zijn been.
    V&D en zeeman niet echt mijn smaak. Prenental hebben leuke dingen maar meestal ook vrij breed en vind snel de rek er uit in de was.

Ik had wat duurdere setjes kleding en zelf goedkoper gekocht. Dit doe ik niet meer want ik merkte dat het na het wassen echt minder werd. Alle duurdere kleren die ik heb zijn na het wassen nog mooi. Wordt op dezelfde manier gewassen etc.

En als laatst moet ik ook zeggen ik vind dat er voor jongens minder is als voor meisjes. En voor jongens vind ik merk kleding vaak mooier. Meisjes daarin tegen zie ik echt overal leuke dingen denk aan Zara etc. Als ik een meisje had zou ik de hele primark leegkopen en als ze het dan 3x aan kan lekker boeien ;) naja zonde geld natuurlijk maar jullie snappen mij wel :D

Deel Deze Pagina