Hallo dames, Zo'n 3 weken geleden ben ik opnieuw mama geworden van een prachtige zoon! Een heel lief en rustig mannetje. Mijn dochter was vanaf dag 1 een huilbaby ( reflux, KMA, heupdysplasie, oorontstekingen en uiteindelijk orthopedagoog). Sinds een week ongeveer is ons ventje heel onrustig, zat verstopt, nu weer diarree en duidelijk pijn. Op advies van vk en cb doen we de volgende zaken - op linkerzijde voeden met dr Brown fles ( kruidvat standaard voeding) - nutriton door de fles ( hij hikt en boert ook veel, slikt regelmatig voeding terug, maar geen reflux geeft men aan, schijnt normaal te zijn??) - 3 dagen lactulose gegeven omdat de keutels letterlijk vast zaten.... Ook al is het mijn tweede wordt hier zo onzeker van. Ha zei vanochtend; geef t tijd, kan 4 maand duren voordat de darmpjes goed op gang zijn. Maar ik kan het niet helpen dat ik af en toe denk : oh nee... Het zal toch net hetzelfde gaan als bij mijn dochter? Iemand nog tips?
Hier precies hetzelfde alleen zou ik echt geen nutriton gebruiken veel baby's krijgen dan juist meer last. Mijn zoontje raakte nog meer verstopt daardoor Hier ook met de handen in het haar gezeten zo zielig tot dat de arts van het cb mij nutrilon omneo voor krampjes en moeizame ontlasting aanrade als laatste redmiddel maar dan moest ik het niet erg vinden om over te stappen van voeding nou ik zei erger dan dit kan het toch niet worden. Ik ben meteen naar de winkel geracet wand hij moest weer een voeding en heb hem zonder te mengen dit hoefde niet van cb een fles gegeven en hij heeft nooit geen last weer gehad ik wist niet wat mij overkwam hier werkte het dus meteen maar lees ook wel dat het natuurlijk ook een paar dagen kan duren! Nog een voordeel de voeding is al wat dikker van zichzelf mijn zoontjd spuugde ook veel dus 2 vliegen in een klap. Met 5 maand heb ik Weer een keer gewone nutrilon gebruikt eerst mengen ging nog maar vervolgens was het weer helemaal mis dus ook omneo 2 gebruikt hier! Zou het echt eens proberen. Succes ik weet wat het is..
Als eerste gefeliciteerd! Lactulose kan ook kramp geven je kunt ook een beetje neutrale olie geven. Ze kunnen last hebben van nutriton maar de vraag is of het daar van is of de leeftijd. Wij hadden het zelfde met nog extra klachten als naast de hik en boeren, tong uitsteken ,overstrekken, kort slapen, veel huilen. Onze uk had naast heel veel krampen ook verborgen reflux. Je zou de leefregels na kunnen leven om uit te proberen als je net als ons ook deze klachten hebt.
Van kruidvat standaard lees ik vaker dat het verstopt, terwijl dit opzich niet zou kunnen. Ik ben geen fan van onnodig overstappen, maar als voeding de oorzaak is van de verstopping kan je beter overstappen dan lactulose geven. Lijkt mij. Ook nutriton heeft als mogelijke bijwerking verstopping en diarree. Sowieso zijn de meningen over indikken erg verdeelt. Soms kan het zelfs de refluxklachten verergeren. Dus mocht het niet helpen, stop er dan mee. Verder kan je altijd de leefregels opvolgen. Geef daarnaast elke wijziging even de tijd. Het lichaam moet wennen aan elke wijziging.
Hier tot een maand of 4,5 veel last gehad van krampen ed. Wij gebruikten dr brown fles icm omneo voeding. Dit werkte in ieder geval wel beter als de kruidvat voeding. Tot 1 jaar hebben we iedere dag lactulose moeten geven. Nu, gaat het al zeker een week of 2 goed met haar ontlasting maar zodra er iets gebeurd lijken haar darmen van slag te zijn en gebruiken we weer wat. Ik ben bang dat ze de darmen van haar moeder heeft helaas. .. Maar pittige tijd hoor! Wat hier trouwens vaak bij krampjes hielp was in een warm badje. Helaas kon dat niet te vaak ivm eczeem maar ze werd er wel rustig van!