Goedeavond Zo, lekker geshopt dames @tam leuke vestjes @brenda dat is lekker shoppen, zeg Hier ook heel slank jongetje. Hij was in september 122 cm en maar 18 kg. Nu heeft hij weer gegroeid (zie ik aan zijn broeken). Hij gaat richting maat 128 qua lengte. Maar kleren in maat 128 zijn voor hem veel te breed. @Amethist mooie kids en leuke kleertjes @derde kindje tja, ik twijfel...het gaat hier met name om financiele kwesties. Op dit moment werkt alleen mijn man fulltime. Ik ben niet zo lang geleden voor mezelf begonnen dus het is geen vetpot Ons huis is ook te klein voor gezin met drie kinderen. Iig zouden we voor derde kindje gaan dan wil ik dat voor mijn 40 (ben nu 34). Dus nog 5 jaar to go Wie weet
Leuk brenda, we hebben wel dezelfde smaak denk ik.. Leuk jongetjes shoppers.. Meisjes zien er al snel prachtig uit, jongens vind ik vaak wat lastiger. Grappig dat er veel twijfelen voor een derde. En jullie mannen ook? Hier vind manlief 2 eigenlijk wel genoeg. Zijn eigen kamer inleveren, zijn auto is te klein(mijne niet ), lastig met vakantie's, je hebt maar 2 paar handen etc... Maar hij zegt geen nee, dat kan hij ook weer niet. Oudste in scotch en schrunk en vingino broek Jongste in Bor*z en just small broek bretels (vd week ook aan)
mijn man zou nog wel 3e willen, maar kan helaas niet met mijn gezondheid... dus we laten het bij 2 boefjes. ik vind trouwens molo ook leuk merk
Ik vind shoppen voor meisjes ook lastig...voor een jongetje zit je met 'safe' wel goed, bij een meisje is het dan vaak al snel wat saai...vind ik dan... Mijn man wil geen derde...ik wel en niet. Ik vrees dat het met mijn gezondheid geen optie zal zijn...ben bang dat ik dan niet meer zelf voor mijn kinderen zal kunnen zorgen oid... Maar ik heb de deur nog niet dicht gedaan...kan best dat de wens zo groot wordt, dat ik het toch echtechtecht wil...en dan moeten we dus eerst maar eens bekijken of het kan.
O bah vervelend dat je lichaam voor jullie beslist... Of soms misschien makkelijker? Ik weet niet hoe jullie er tegen aan kijken. Ik heb een vriendin die 2x 7 mnd plat/ in het ziekenhuis heeft gelegen, maar nog wel een 3e wil. Vind ik echt knap! Hier gelukkig een super bevalling gehad. 1 iets minder met veel bloedverlies en daardoor ook lang moeten herstellen.. Maar geen vreemde of 'echte' dingen Waar wonen jullie eigenlijk ongeveer? tip voor winkels/ shops is ook handig. Of gaan we dat ook geheim houden ivm meelezers..
Ik vind het niet makkelijker, want 'wat ik wil' en 'wat ik kan' werken elkaar nu erg tegen. Als bij mij alleen de zwangerschap het probleem zou zijn, dan zou ik het zeker willen, het probleem komt alleen vooral daarna...dat ik daarna niet meer voor ze zou kunnen zorgen ed. Ik shop vooral online, de merkkleding tenminste. En verder vooral bij de grotere winkels als de V&D, H&M, Hema, enz.
O niet voor je kinderen kunnen zorgen is natuurlijk wel echt een risico. Lastig als je wel wilt.. Leuk zijn de opmerkingen dan niet; zoals wees blij dat je 2 gezonder kinderen hebt etc. Als je iets wil en het kan niet, is het altijd zuur...
@bijlezen: Ik val ook weer eens binnen. Erg drukke week gehad ondanks dat het vakantie is. Ik heb maar twee pagina's teruggelezen, anders ben ik de hele avond bezig. @shoppen: Ik las dat er al weer volop geshopt is. Ik ook, maar dit keer vooral voor mezelf. Ik heb wel een spijkerbroekje voor dochter voor 10 euro en een paar zomernachthemdjes voor 3 euro per stuk. @zomershoppen: Verder is het plan om me vooral in te houden tot de zomer eraan komt. Ik wil dit keer niet te vroeg kopen, omdat het Nederlandse weer nogal eens tegenvalt. @derde kindje: Ik heb geen idee hoe en wat de kosten zijn. Het lijkt me dat vooral de opvang veel geld kost, mits je beide werkt. Mijn dochter is helaas enigs kind. Ik ben draagster van aandoening waardoor een gezond tweede kindje alleen met PGD mogelijk is. Anders is het afwachten of het kindje gezond is. Mijn dochter blijft dus helaas alleen. Het is zeker niet makkelijker dan wanneer je een vrije keuze hebt. Ik heb er namelijk veel verdriet om gehad.
@september08: Ik heb gelukkig nog geen opmerkingen gehad. Mensen vragen eigenlijk ook nooit of er nog een derde zal komen. En als ze dergelijke opmerkingen zouden maken: ergens is het natuurlijk wel een beetje zo...ik heb twee prachtige dochters. En juist om hun denk ik dat een derde er niet in zal zitten, want waarom zou ik koste wat kost een derde willen als ik al twee prachtige kinderen heb? Dan zorg ik liever goed voor hen. @Miss T: Dat lijkt me ook heel moeilijk. (}) Wist je bij de zwangerschap van je dochter ook dat je die aandoening had? Is zij ook vooraf getest (of hoe moet je dat noemen...dit klinkt wel heel raar...maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel...hoop ik)?
Thanks NiekeKris. Ja, mijn dochter is getest (vlokkentest). Ze heeft het niet en is gelukkig ook geen draagster. Ik wist het niet toen ik zwanger was. Het was een ver-weg-familiekwaal. Ik heb aan het begin van mijn zwangerschap een DNA-test gehad. Die pakte niet positief uit.
Nee zoiets is niet makkelijk Miss T. Dat geloof ik meteen... Gelukkig heeft je dochter het niet. Gelukkig heb jij die opmerkingen niet gehad Niekekris, hoor ik hier in de omgeving wel eens.. Of wat ik ook vaak hoor, jullie gaan vast voor een 2e een meisje erbij.. Of ik ze op bestelling afneem ofzo?? Maar inderdaad we mogen allemaal blij zijn dat we gezonde kinderen hebben...
@Miss T: Pff, lijkt me moeilijk...gelukkig heeft je dochter het niet en is ze ook geen draagster! Maar kan me dan wel voorstellen dat je dan nu wel dubbel (en meer) nadenkt voor je weer zwanger zou worden... @september: Ik ben misschien ook wel een beetje 'doof' voor dat soort opmerkingen...ik hoor ze wel, maar onthoud ze niet, zeg maar. Trek me er ook niets van aan, want of wel wel of geen tweede of derde of ... willen en/of krijgen, dat is onze keus (en die van de natuur natuurlijk...), niet die van andere mensen.
Vréselijk vond ik die opmerkingen over een tweede! Dat had natuurlijk ook met mijn emoties te maken, maar ik heb soms mensen echt op hun nummer gezet. Raar ook hè: dat mensen praten over kinderen 'nemen'. En dat ze dan inderdaad erover praten alsof je het geslacht kunt kiezen. Zo van: "Doe dit keer maar een meisje. Graag met blauwe ogen en donkere krullen."
Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik kan er nu mee omgaan, maar het heeft wel tijd gekost. Mijn dochtertje wordt bijna 4 jaar en ik vind het prima zo.
Vreselijk dat soort opmerkingen Ik ben nét 25 en 3 weken na de bevalling van onze jongste hebben ze mijn baarmoeder helaas moeten verwijderen en ook ik krijg regelmatig te horen: "Maar gelukkig heb je 2 prachtige gezonde kids" Ja dat is zo, en daar ben ik onwijs blij mee en dankbaar voor maar het staat los van elkaar! De keuze is mij afgenomen!
Wat ontzettend vervelend en wat jong zeg. Waarom is je baarmoeder verwijderd? Ik herken het gevoel. Mensen hebben geen idee wat er in jou omgaat. Tuurlijk heb je twee prachtige en gezonde kinderen, maar daar draait het niet om.
Ja ppff.. zou daar ook mee te zitten hoor. Ben daar ook zo'n emo in. Soms zeggen mensen maar wat, denken soms te weinig na... Of proberen ze iets te zeggen om je op te beuren, not!!!
Miss T: Kan me voorstellen dat dat tijd gekost heeft...is ook niet niets om een plekje te geven... mumtobe21: De keuze is je dan inderdaad afgenomen...en niet alleen dat, al zou je de keuze al gemaakt hebben, dan lijkt het me nog steeds heel moeilijk...
@3e kind, ik wilde na de geboorte van onze 2e dochter heel graag gelijk gaan voor een 3e, liefst met zo min mogelijk leeftijdsverschil. Maar ik geef borstvoeding en heb nog geen cyclus tot nu toe. Inmiddels ben ik weer een beetje met beide benen op de grond en ben ik heel erg gelukkig met en dankbaar voor onze twee dochters en ben ik niet meer zo zeker van een 3e. Het lijkt me heerlijk een tafel vol kinderen, maar je hebt het niet voor het zeggen of nummer 3 en/of 4 gezond zijn... Wel heftig hoor als je lichaam/genen de keuze van het wel of niet krijgen van een kind bepalen. Ik heb twee hele goede zwangerschappen gehad en twee hele goede bevallingen. Onze oudste dochter heeft wel een 'lichamelijk probleempje' (ivm herkenbaarheid noem ik het maar even een probleem met het laatste stuk van haar darmen, zij is hieraan inmiddels geopereerd) maar dat heeft onze keuze om voor een 2e te gaan niet echt beïnvloed. @MissT, als je niet wilt beantwoorden snap ik dat hoor, maar heb je pgd wel overwogen?