@ spriet, ok jij vindt de nancy ook niet ruim vallen, terwijl ik het stippenjurkje wel weer ruimer vind vallen in vergelijking met de nancy. @ Bloemie, thanks voor meedenken. Hema vind ik inderdaad ook wel handig, maar vaak zo raar kleurverschil. V&D niet aan gedacht, komt ook omdat ik daar nooit kijk eigenlijk voor kleren. Toevallig afgelopen weekend V&D ingelopen en vond dat ze daar ook best leuke kleren hadden voor kids! @ Miss T, thanks! @ Kleding vandaag, tregging noppies met name it vestje Name it DANINULLA - Vest - Roze - Zalando.nl en hema blauw shirt eronder @ zuinig op kleding: tja, de nieuwste kleren doe ik niet aan, kleren die al wat langer zijn gedragen doe ik ook gewoon aan naar kdv. Scheelt misschien dat er nu nog veel binnengespeeld wordt. Maar als kleding in de kast haast ongebruikt blijft liggen is dat ook zo jammer. @ zomerkleding, moet ik nog uitzoeken, maar van de zomer zat ze nog in 80 dus die kleren kan ze echt niet meer aan. Misschien nog wat korte broekjes maar denk verder niets aan shirts etc. Heb vanmorgen bij de hier mode nog 2 truitjes geshopt voor de zomer van persival. Nooit van gehoord, maar vond ze leuk ook leuk geprijsd. @ MaRita, ook nog nooit van gehoord maar ben heel benieuwd hoe het je dochter staat. Persoonlijk zou ik dit niet gekocht hebben, niet echt mijn smaak. Hoewel het rokje met waterlelies wel grappig is.
Graag gedaan, Lavendel. Leuk geshopt, MaRita. Ik ben zelf verliefd op Wild. Dat waterlelierokje heb ik ook al tig keer in mijn mandje gehad, maar steeds niet afgerekend. Ik vrees dat ik het volgende winter niet goed kan combineren. Bedankt voor jullie reacties op zuinig zijn op de kleding. Bij mij begint langzaam het muntje te vallen. Niet te zuinig zijn dus!
Miss T: Ja, ze is amper gegroeid, naja, amper, maar maar een cm of 5 (ze is nu ongeveer 105 cm). Vorige zomer zat ze in 104 en nu zit ze qua bovenkleding in 110 en qua onderkleding eind 104. @MaRita: Als je Ninni Vi wil, dan zou ik geloof ik niet wachten tot de sale...want dat loopt echt hard... Br@nd kan voor sommige dingen wel, voor andere juist weer niet... Vandaag twee antraciet kleurige leggings bij de V&D gekocht. Moet wel nog even kijken of het past qua kleur. Maar het was twee voor 10 euro, dus een beter prijsje dan die van Z8. En een knalroze tregging, waar ze heel blij mee was. En voor D. een rokje en een zomerjurkje, voor in totaal 3 euro (tweede afgeprijsde artikel (kinderkleding) gratis bij de V&D). Ik trek niet alles aan naar het KDV, hoewel ik in de winter wel makkelijker ben. Maar bv. als ik weet dat ze veel buiten spelen, dan houd ik daar wel rekening mee. Naarmate ze kleding langer heeft en een aantal keer heeft aangehad, word ik wel makkelijker met de kleding. En lichte kleding doe ik ze sowieso niet aan naar het KDV, heb te vaak dingen met sinasappelvlekken ed terug gehad...
Ik vond het in het begin ook moeilijk om duurdere kleding naar het kdv aan te doen. Maar doe het nu toch, soms helemaal nieuw. Maar meestal na een enkele keer dragen thuis. Ik denk dan maar, alles is eruit te krijgen en kapot heb ik nog nooit mee gemaakt. Heb alleen in de kruip periode van mijn jongste een oude broek voor buiten meegegeven. Hij kroop echt elke week een broek stuk! Dus via mp 2 euro broekjes gescoord... verder weinig nieuws, wacht op het mooie weer..
Oa sinasappelvlekken in witte of licht roze kleding krijg ik er echt niet uit... (En ik heb alle trucjes al gehoord/gelezen, maar hier werkt behalve direct uitspoelen tot nog toe helaas niets...)
Tot 2 jaar hebben ze bij ons een mega slabber om, de jongste is dus vaak zo goed als schoon. Vanaf 2 jaar niet meer, misschien 1 of 2 keer iets er niet uit gekregen, was ook op wit inderdaad. Tja, dan maar geen nieuw licht spul aan, hebben we nog genoeg toch? Ben zoiezo niet van de wit, want zie ik veel te veel op en wordt ik kriebelig van.. Tips? alleen voor poepvlekken, goed insmeren met blokzeep en water. Kreeg ook eens de tip afwasmiddel? Weet niet of het voor alle vlekken geld, nooit geprobeerd...
@Miss T ik denk dat ik meteen op zoek ga naar een bijpassende topje/vestje en legging/maillot. @NiekeKris het kan idd heel hard gaan met Ninni Vi en Br@nd. Toen Br@nd begon met de sale van de wintercollectie was alles binnen no time uitverkocht. Met Ninni Vi gaat iets makkelijker aangezien er meer online winkels zijn die deze merk verkopen.
Ik ben ook veeeeel te zuinig, echt zonde. Dure (of leukste) kleding gaat nooit aan naar het kdv, opa en oma of papadag, daar wil ik liever zelf thuis van genieten (en in de gaten houden ). Maar neem nu vandaag... ik was vrij en m'n oudste dochter wilde graag een pyjama ochtend. Ze heeft vanmorgen misschien 1,5 uur kleding aangehad, daarna is ze weer naar bed gegaan voor haar middagslaap en toen heb ik haar daarna niet meer aangekleed. Dus tja ze heeft haar kleding echt zo weinig aan... Ik ben benieuwd hoe dat straks op school gaat, ga ik dan toch maar die duurdere kleding aandoen... Ze komt eigenlijk nooit thuis met vlekken van het kinderdagverblijf. Toen ze nog op de babygroep zat gebeurde dat wel regelmatig, met fruitvlekken, maar nu eigenlijk nooit meer... Misschien toch maar eens wat makkelijker worden
september: Meteen uitspoelen werkt bij het meeste goed. Thuis doe ik dat dus ook altijd of direct de wasmachine in, maar op het KDV doen ze dat niet...en dan ligt het een dag in te trekken, dan krijg ik het er vaak niet meer uit... Gebeurd niet vaak oid trouwens, hoor, maar zeker zomers met de wat lichtere kleding toch wel zo nu en dan. MaRita: Ja, ik vind het geweldig om te zien bij Br@nd. Als je iets in je mandje hebt en je gooit het er uit, hoe snel het dan weer weg is, geweldig. Maar soms ook wel heel frustrerend... Er zijn wel stenen winkels die Br@nd ook via mail of telefoon verkopen, hè? Mbt KDV: Ik houd er gewoon rekening mee met wat ik koop. Paar duurdere of wat specialere dingen voor thuis en wat minder dure of speciale dingen voor het KDV. Ze heeft ook ieder seizoen 'speelschoenen' (ook voor het KDV dus), dan blijven haar goede schoenen toch net wat langer netjes.
Dat is een goede tip!!! Thanks Hier kwamen ze eigenlijk nooit van KDV/school met erg hardnekkige vlekken op hun kleding. Afgelopen zomer ging mijn dochter in een nieuwe, witte (niet echt slim van mij ) Cakewalk jurk naar het KDV. Toen heb ik haar opgehaald was het jurkje grijs Maar dat was niet het probleem. Ik heb niet nagedacht dat de leidsters elke dag de kinderen met een zonnebrandcreme smeren. En van dit spul krijg je lelijke, gele vlekken op de kleding. Dat was even balen maar uiteindelijk heb ik het jurkje met wasbenzine schoon gekregen.
Kun je niet vragen of ze het vieze kledingstuk in zakje willen stoppen met wat water?! Gaan ze hier bij ons wel op in hoor. O ja zonnenbrand dat geeft wel erg vervelende vlekken...
Zonnebrandvlekken zijn inderdaad vreselijk... Maar die heb ik zelf ook wel eens in kleding thuis als ik ze tussendoor in smeer...dat krijg ik dus ook never nooit meer schoon. Gaat de kleding niet kapot van wasbenzine? Dan ga ik dat ook maar een keer proberen. Bij de babygroep spoelden ze rompers ed meteen uit, maar die zijn niet vaak vies meer nu. Maar bv. mandarijnen- of sinasappelvlekken vallen ze vaak niet eens op, dus ja... En ik vind ook dat kinderen gewoon kinderen moeten kunnen zijn en de leidsters zich beter kunnen richten op andere dingen dan op (kleine) vlekken in kleding, dus dan trek ik ze liever wat anders aan. Ze zijn hier namelijk echt wel voorzichtig en letten echt wel goed op, maar met 12 kinderen kun je gewoon niet overal op letten en dan heb ik liever dat ze gewoon lekker kunnen spelen ed.
@NiekeKris hier ging het goed met de wasbenzine, niets beschadigd oid. Gewoon een beetje bezine op het vlekje doen, zachtjes inwrijven met een schone keukendoek, even laten intrekken, uitspoelen en in de wasmachine. Vandaag mijn kids: Zoon draagt spijkerbroek van T'n D, grijze colbert ook van T 'n D en blauwe shirt van Salty Dog. Dochter: roze Bengh skinny jurk (maanden geleden gekocht en pas vandaag voor de eerste keer aan) met grijze shirt van Kiezel-tje onder, grijze legging en blauwe kniekousen met roze bloemen zijn van Hema.
Dat is zeker Neikekris, spelen en gewoon hun gang kunnen gaan zonder opletten is het belangrijkste. Mijn moeder maakte laatst een opmerking.. Oja die h&m broeken doe je altijd naar mij toe aan... Mijn ouders hebben een hele grote tuin en de oudste is het liefst de hele dag buiten. Dus ja dan krijgt hij idd zijn h&m broeken aan. Dat zijn de gekleurde broeken, maar draag ik ook gewoon hoor! Vind ze super leuk en waren een prikkie!
Dames, ik ben op zoek naar een leuke vest en shirt om met het Wild waterlelies rokje te combineren (zie link op de vorige pagina). Alle suggesties wat betreft kleur enz. zijn welkom Hier nog een link. Het is het tuniekje maar de kleuren zijn beter te zien: WILD - tuniek Rosy Bloom
Tijdje niet meer geweest hier en ik zag weer een hoop leuke kleertjes voorbij komen Hier ook zuinig op kleding. Vooral mijn middelste zoon komt regelmatig thuis met gaten in zijn broeken. Dus hij draagt meestal h&m broeken naar school. De wat duurdere broeken draagt hij eigenlijk alleen in het weekend. Ik zag op FB wat foto's voorbij komen van de nieuwe zomercoll van Ninni Vi, zag er erg leuk uit
Het groene uit het rokje of juist die creme kleur? De kleur is moeilijk te zien om op internet te zoeken.. Maar zal zo even zoeken...
Groen; tumble en dry glittervest? (villa kakelbont-jeugdmode) kiezeltje vest, maar misschien iets te licht? )domica-kidswear.nl)
@september ik wil liever iets groen bij het rokje hebben. Dit glittervestje van T 'n D is erg leuk! Ik denk dat dit vestje ook goed bij deze rok zou staan. Jammer dat ze alleen maat 92 en 98 hebben. Ik ga even zoeken via google. Iig bedankt voor het kijken
Kleding kdv: Als mijn dochter witte kleding aan krijgt naar het kdv, is het altijd oude(re) kleding waar ik niet zuinig meer op ben. Zonnebrandvlekken vind ik ook zo'n probleem, maar witte shirts gooi ik altijd weg aan het einde van het seizoen/als ze te klein zijn of niet mooi meer zijn. Maar het kdv is hier bijna verleden tijd. Het aftellen is begonnen. Over anderhalve week start mijn dochtertje op de basisschool. Ze is al volop aan het oefenen en ze vindt het leuk. Gelukkig! Ik zou het combineren met groen, MaRita. Heeft Le Big niet een bijpassend vest? Ik zou een heel simpel vestje doen. Het rokje is al mooi van zichzelf. Kleding vandaag: een geel rokje van B&L, roze longsleeve met geel printje van Stones and Bones en roze maillot met kniekousen.