Inentingen Turkije

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by debke83, Apr 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hallo allemaal,

Laten jullie de kindjes ook inenten als jullie naar Turkije gaan?
    Wij hebben al 2 jaar geleden de prikken gehad en hoeven de komende jaren dus niet meer.
    Maar de kleine laten we nu ook inenten, hij krijgt een combi HepA&B(GGD raadde ons deze aan,en was nu ook een aanbieding)

(Kindjes mogen wel pas vanaf 1 jaar ingeënt worden voor Hep A)

Ben benieuwd?En voor degene die al de prik hebben laten zetten, hebben de kindjes er last van gehad?

Debbie:D

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ons wurmpje is nog niet eens geboren haha maar zodra dat nodig is ga ik haar zeker laten inenten voor Hepatitus A. Dat is echt een ongelooflijk nare ziekte waar je heel moeilijk vanaf komt en die zelfs kan leiden tot leverkanker. En die je helaas net zo makkelijk, of zelfs nog eerder, in toeristengebieden oploopt dan in de binnenlanden, omdat besmetting vaak via eten gebeurd en veel hotels en restaurants helaas niet helemaal volgens alle hygienische standaarden werken. ´t is een kleine moeite, en al was het een grote moeite, je gezondheid is onbetaalbaar en het allerbelangrijkste.

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

wij hebben ons zoontje met 8 maand nog niet laten inenten,

volgens het cb en de huisarts was het absoluut niet nodig omdat kindjes onder de 1 jaar toch nog niet op de wc's daar enzo komen,
    en alles waar ze voor geent moeten zijn zit al in het "pakket"wat ze krijgen bij het cb door de maanden heen.

alleen hep A niet, maarja dat doen ze pas vanaf 1 jaar,
    '
    vraag me af waarom ik mijn kindje extra prikjes zou geven als het toch nog geen " nut " heeft.

Hierbij even een stukje wat op een site staat:

Moet mijn baby ingeent worden?
    Voor Bulgarije, Egypte, Tunesie en Turkije zijn geen vaccinaties verplicht. Wel werd er aangeraden om ingeent te zijn tegen DTP (difterie, tetanus en polio) en hepatitis A (besmettelijke geelzucht). Als je baby 2, 3, 4 en 11 maanden is krijgt je baby een inenting tegen DTP. Kinderen vanaf 1 jaar kunnen ingeent worden tegen Hepatitis A.
    Voor Griekenland, Spanje en Portugal zijn geen vaccinaties verplicht en worden er ook geen vaccinaties aangeraden.

4. angel11

angel11 Lid

Oct 12, 2006
    99
    0
    0
    Breda
    Is het verplicht om je kind/ jezelf in te laten enten als je naar Turkije gaat?

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Nee is niet verplicht

6. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Nee niet verplicht idd maar het wordt wel aangeraden.
    De arts die ons toen ingeent heeft zei dat er 1 op de 5 mensen terug komt van Turkije met Hep A.
    En dat risico wil ik niet nemen.

Ik heb in de lounge nog iets gezet over mijn afspraak met de GGD....maar goed dat terzijde wij gaan iig wel de inenting halen voor ons zoontje hij krijgt dan een combi prik A&B!

Liefs Deb

Share This Page