Mijn dochtertje zingt sinds een paar dagen een kinderliedje dat wij niet kennen, met bewegingen erbij. Ze zal het wel geleerd hebben op de opvang Ze zingt 'tik ... tak ... tik ... tak ... ' en doet er afwisselend haar ene en haar andere arm bij omhoog, als de wijzers van een klok. Heeft iemand een idee welk liedje dit is? Ik kan het niet vinden op kinderliedjes.nu Ik ga het natuurlijk vragen zodra ze weer op de opvang is, maar dat duurt nog even en ik ben zo benieuwd en wil zo graag met haar meezingen!
Grote klokken zeggen: Bim, bam, bim, bam! Kleine klokken zeggen: Tik, tak, tik, tak, tik, tak, tik, tak! En die kleine polshorloges: tikke takke, tikke takke tikke takke, tik! of Mijn oma heeft een koekoeksklok, een koekoeksklok. Mijn oma heeft een koekoeksklok; hij hangt in omas kamer. En als ik zomaar eens een keer een weekje in haar flat logeer, dan gaat de klepel heen en weer. t Is net een kleine hamer. Tik-tak tik-tak tik-tak tik-tak, doing, doing! Tik-tak tik-tak tik-tak tik-tak, doing, doing! Koe-koek, koe-koek, koe-koek ! maar die is nog te moeilijk zeker?